K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2013, 15:21   #291
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Det var så lidt, mig en fornøjelse.

Jeg har skrevet til jobcentret 5 gange uden at høre noget som helst, bort set fra, at det var på mail, så jeg havde deres bekræftigelses mail i baghånden.

Hvis du mener med at skrive til Borgerrådgiveren igen er, at det er i samme sag, så er det ikke nogen god ide.

I min sidste sag, tog det Borgerrådgiveren ½ år før de fik de rette dokumenter fra kommunen og det tog kommunen over 1 år, før de svarede på min klage, det i sig selv udløste et særligt afsnit i sagen, hvor kommunen blev kritiseret meget alvorligt.

Borgerrådgiveren bruger ikke så meget tid på at holde folk opdaterede med deres sag, for det har de bare ikke tid til.

Den klage som du ikke har fået svar på og som du klager til Borgerrådgiveren over, vil blive besvaret fra kommunen til Borgerrådgiveren og dig, samtidig vil de blive kritiseret for overtrædelse af Retssikkerhedsloven.

Der er ikke meget andet at gøre, end slå koldt vand i blodet. Skriver du igen til jobcentret vedr. den klage du har lavet, kan de blive skrub forvirede over, hvad er hvad, så det vil jeg fraråde dig at gøre, altså skrive til jobcentret igen. Lad Borgerrådgiveren om det.

Nej du har ikke pligt til at underrette jobcentret om, hvad du foretager dig, så lad det være en lille ubehagelig overraskelse til dem. Du kan være rolig Borgerrådgiveren skal nok tage sig "kærligt" af dem.

Der kan være dukket flere ting op i den tid det tager Borgerrådgiveren at behandle sagen, samt nye oplysninger i det kommunen skriver som svar på klage, men det tager du med i den partshøring der vil komme efter Borgerrådgiveren har fået en redegørelse vedr. klage punkter. De ny tilføjelser du måtte have, vil derefter blive forelagt kommunen. Du kan også løbende sende Borgerrådgiveren ny informationer (også det du læser andre steder), med henvisning til sagen og altid med deres sagsnr.

Så læn dig tilbage, du kan ikke gøre andet og Borgerrådgiveren gør et rigtig godt arbejde.

Er du fustreret, så tag en tur på stranden og spark en musling ud af skallen

Jeg håber du har fået et svar du kan bruge.
Tusind tusind tak, nu er jeg mere rolig
Rart at andre gør jobbet for en
Var ved at kører surt i alle de breve og klager
Fik svar på alt... tak tak tak
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 18:40   #292
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Du skal bare være klar over, at Borgerrådgiveren kun kan påtale og kritisere, de kan ikke andet.

Selvtak pøj-pøj.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 20:02   #293
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Du skal bare være klar over, at Borgerrådgiveren kun kan påtale og kritisere, de kan ikke andet.

Selvtak pøj-pøj.
Det er mere end rigeligt for mig
Jeg har kritiseret dem længe uden held
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 16:01   #294
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Idag har jeg fået besked på at borgerrådgiveren har taget min sag
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 16:04   #295
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er da altid noget :-), vi har slet ikke nogen borgerrådgiver og får det sikkert heller aldrig, da vores kommune absolut ikke følger lovgivningen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 16:09   #296
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Det er da altid noget :-), vi har slet ikke nogen borgerrådgiver og får det sikkert heller aldrig, da vores kommune absolut ikke følger lovgivningen.
Øv, det er bare så dårligt... Jeg er glad for at det er dem som kontakter kommunen nu, så jeg slipper for at skrive breve/klager, jeg ikke får svar på
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 17:25   #297
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg har søgt om at få genoptaget min erstatningssag hos ASK og min midlertidige tab af erhvervsevne er også taget op igen, derfor har de bedt kommunen om aktindsigt igen og sendt det til mig også..

Tjaaa, der lå så et referat fra mit møde med rehabiliteringsteamet, her er lidt af det...

Rehabiliteringsteamet undrer sig over, at det ikke ses beskrevet fra leverandørens side, at XXX´s effektive funktion i arbejde er langt lavere end 20 timer om ugen ( tidligere praktik) 20 timer vil være en deltidsstilling, hvorfor dette vil berettige et afslag på fleksjob.

Rehabiliteringsteamet ser ikke XXX´s reelle arbejdsnedsættelse, herunder skånehensynene, beskrevet eller dokumenteret særligt grundigt.

XXX oplyser XXX om, at arbejdsevnenedsættelsen ikke er grundigt og tilstrækkeligt beskrevet i progressionsrapporten fra leverandøren og at vi derfor indstiller til afslag på fleksjob, da vi ikke kan lægge vægt på noget der ikke er dokumenteret.

Da afprøvningen reelt kun er sket på 12 timer om ugen ( 2 praktikker), er der ikke dokumentation for, at XXX´s ressourcer og udfordringer er fuldt afklaret.

XXX understreger, at rehabiliteringsteamet anerkender XXX´s lidelse, smerter, skånebehov og at vi ikke finder realistisk at hun opnår fuld beskæftigelse på 37 timer om ugen, ligesom vi heller kan pege på behandlingsmuligheder, der kan forbedre hendes tilstand.

XXX oplyser, at rehabiliteringsteamet vurderet, at det ikke er dokumenteret at XXX ikke skulle kunne klare deltidsbeskæftigelse
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 15:35   #298
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Selv på en mandag, kan man modtage post fra Kommunen

Vi skal hermed oplyse, at din klage over sagsbehandlingen i din sag samt over afgørelse om afslag på fleksjob, som Jobcenter København, Musvågevej modtog d 29. April 2013, ikke er færdigbehandlet.

Forsinkelsen skyldes, den sene modtagelse af klagen hos Center for Driftsunderstøttelse.

Vi forventer, at kunne besvare din klage inden for 4 uger fra dags dato.

Center for driftsunderstøttelse beklager sagsbehandlingstiden.

Så sker der lidt
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 17:55   #299
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja hvis bare man fik et positivt svar på klagen kunne man sagtens vente....

De skal jo stadig dokumentere deres afslag og det er bestemt ikke din skyld at din arbejdsevne ikke er blevet godt nok beskrevet tidligere, selv om du bliver straffet for det nu. håber du nyder det gode vejr, når vi har det..
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 19:40   #300
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja hvis bare man fik et positivt svar på klagen kunne man sagtens vente....

De skal jo stadig dokumentere deres afslag og det er bestemt ikke din skyld at din arbejdsevne ikke er blevet godt nok beskrevet tidligere, selv om du bliver straffet for det nu. håber du nyder det gode vejr, når vi har det..
Håber klart på noget positivt
Har vist gode odds, men man ved jo aldrig

Ved du hvad det CDU er???
Jeg troede nemlig "bare" at den man sendte klagen til, ville svare, men kan forstå den er sendt videre
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension