K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2008, 22:57   #1
eldorado
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
eldorado er ny på vejen
Førtidspensionist flytter.

Hej med jer

Jeg flytter om 1 1/2 måned til ny kommune. Jeg er førtidspensionist. Jeg er klar over at det er hos tilflytterkommunen, som jeg skal melde flytning til. Dvs, at fraflytterkommunen skal jeg ikke melde til?

Er der ellers andet, jeg skal være opmærksom på?
eldorado er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 00:52   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mon ikke også du skal melde det til pensionskontoret, så de evt kan henvise dig til dit nye pensionskontor - med mindre de er sammlagte.

Ofte skal man også melde det til skat, da nogle kommuner har andre trækprocenter end andre (højere/lavere).

Og ellers meddeles det vel bare til de alm steder som ved hver anden fra/tilflytning.
Husk du kan hente en flyttemappe gratis på posthuset, i flyttemappen står alle de steder du skal huske at afmelde/tilmelde, samt skema til folkeregistret, og en masse kort du kan sende rundt og gøre opmærksom på din flytning - post Danmark betaler portoen, du skal bare lægge det i postkassen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 11:19   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Eldorado ogvelkommen til.

Du kan overveje, om du skal få aktindsigt hos din "gamle" kommune, hvis du skulle få brug for dine papirer i fremtiden.

Hvis du skal søge hjælp til noget, skal den nye kommune bruge papirerne, og vi har før hørt, at nogle papirer er "forsvundet", når man flytter kommune.

Ellers kan du gå i din Borgerservice og ordne det hele.

SKAT får automatisk besked via folkeregistret, og mange andre - bl.a. banken.

Held og lykke med flytningen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 17:56   #4
eldorado
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
eldorado er ny på vejen
Så har jeg lidt at gå videre med.

Jeg siger mange tak for jeres svar.
eldorado er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 01:07   #5
eldorado
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
eldorado er ny på vejen
Question

Jeg har lige et tillægsspørgsmål:

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Ellers kan du gå i din Borgerservice og ordne det hele.
DVS hos tilflytterkommunen
eldorado er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 01:16   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Melde flytning, aflevere brev om aktindsigt (der er en formular her på siden under "Nyttige links") burde altsammen kunne klares i din nuværende kommune.


Jeg kan ikke forestille mig, at der skulle være forskel på, hvilken Borgerservice du vælger. Det kører jo på EDB.

Men ved aktindsigt er det nok bedst at bruge den "gamle".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når man flytter kommune.... ette74 Alt det andet 3 08-08-2013 11:08
flytter til sverige la20 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-07-2013 15:23
Nu flytter jeg L. Hagenau Alt det andet 0 16-12-2010 19:25
Hvis man flytter til en forældre? kongnabonid Alt det andet 4 26-02-2010 16:43
hvis man flytter. pjuske Alt det andet 4 27-11-2009 11:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension