K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2013, 14:06   #1
Hanne555
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2011
Lokation: Jammerbugt, 9490 Pandrup
Alder: 60
Indlæg: 3
Styrke: 0
Hanne555 er ny på vejen
Question Invalidebil

Hej

Kvinde 49, Førtidpensionist pr. 1. feb. 2012, har søgt om invalidebil, har mange smerter, svær slidgigt - Alle tapled i ryggen slidt væk - ny hofte dec. 2010 (som ikke fungere), frossen skulder syndrom på begge skuldre, højre skulder operet efteråret 2010, går med 1 albuestok.

Jeg er lige nu i en lang proces med at acceptere at jeg er syg, men håber på sigt

Jeg er lige nu i en lang proces med at acceptere at jeg er syg, men håber på sigt ...at lære at leve med det, bruger tid på at lære at acceptere mine smerter..
Men lige nu søger jeg Invalidebil (har p.t en gammel bil - men meget lav, svært at komme ind og ud - har fået bevilget invalideskilt til bil dec. 2012) men har ikke fået en afgørelse endnu.
Kommunen skriver:
Hej Hanne
Jeg havde din sag med på møde forleden dag, og jeg må desværre meddele dig at vi ikke har truffet en afgørelse. Vi har i din sag været meget i tvivl og jeg søger derfor noget rådgivning andetsteds, så vi sikrer at vi træffer det rette valg i din bilsag. Jeg tager din sag med til drøftelse igen lige så snart jeg har mulighed herfor. Du hører fra mig så snart jeg har nyt i sagen.

Venlig hilsen

Trine

Har pt. ikke så meget energi/tid, da min mand er meget syg af kræft, og det altid har været ham der lavede det daglige, mad, handle ind mm.

Min gang meget dårlig, mange smerter, svær slidgigt - Alle tapled i ryggen slidt væk - ny hofte (som ikke fungere).

Hvad skal der til for at man kan få tilkendt invalidebil?

Med venlig hilsen
Hanne Førtidspensionist pr. 1. feb. 2012
Hanne555 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 15:51   #2
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Du skal have et vist kørsels behov, som ikke mere hensigtsmæssigt kan klares på anden måde (med andre ord, skal den helst ud og køre hver dag) og så skal dit funktionsniveau være væsentligt nedsat.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 16:14   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du læse alt her...

Kære Hanne

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ight=stoktofte og hav i mendte at en gangdistance på over 100 m kan være årsag til afslag på trivselesbil.

Men hvilken dato søgte du?

Spørger fordi der er fastsat sagsbehandlingsfrister, muligvis på din kommunes hjemmeside, som din sagsbehandler skal overholde.

Du vender tilbage hvis ikke du kan finde dem.

Vær forberedt på afslag men her anker du inden 28 kalenderdage.

Sagsbehandlingsfrist for invalidebil iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 i din kommune er 9 mdr der som udgangspunkt skal overholdes, hvis ikke dette kan lade sig gøre skal du skriftligt have besked om hvornår der falder en afgørelse.

http://www.jammerbugt.dk/Borger/Seni...validebil.aspx


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 28-02-2013 kl. 18:12.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 18:56   #4
Hanne555
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2011
Lokation: Jammerbugt, 9490 Pandrup
Alder: 60
Indlæg: 3
Styrke: 0
Hanne555 er ny på vejen
Mange tak for svar, men jeg har desværre lige fået afslag. ØV
Hanne555 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 19:18   #5
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 12
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanne555 Se meddelelser
Mange tak for svar, men jeg har desværre lige fået afslag. ØV
Så må du i gang med at anke den - en del får ændret afgørelsen på denne måde. Pøj pøj med det
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 07:37   #6
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Du skal da først op til en helbredsmæssig køretime (kan ikke huske hvad det prøcis hedder)
Men der er så en der vuderere om du skal have krav i kørekortet,

Og SÅ skal kommunen betale, for det ekstra udstyr du end måtte få.
Feks. automatgear, servo osv...

Jeg fik min trivsel bil bevilligt for 3 år siden.
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 09:28   #7
Hanne555
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2011
Lokation: Jammerbugt, 9490 Pandrup
Alder: 60
Indlæg: 3
Styrke: 0
Hanne555 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Hanne

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ight=stoktofte og hav i mendte at en gangdistance på over 100 m kan være årsag til afslag på trivselesbil.

Men hvilken dato søgte du?

Spørger fordi der er fastsat sagsbehandlingsfrister, muligvis på din kommunes hjemmeside, som din sagsbehandler skal overholde.

Du vender tilbage hvis ikke du kan finde dem.

Vær forberedt på afslag men her anker du inden 28 kalenderdage.

Sagsbehandlingsfrist for invalidebil iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 i din kommune er 9 mdr der som udgangspunkt skal overholdes, hvis ikke dette kan lade sig gøre skal du skriftligt have besked om hvornår der falder en afgørelse.

http://www.jammerbugt.dk/Borger/Seni...validebil.aspx


Hilsen Peter
Hej Peter

Mange tak for dit svar men jeg har lige fået afslag - og der gik lige 9 mdr. .Jeg har desværre ikke kræfter til at anke.
mvh
Hanne
Hanne555 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 10:29   #8
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Til Hanne

Det er min erfaring, at det er meget svært at få bevilligt en invalidebil. Jeg er invalid og søgte selv efter hjælp, var igennem mange tests og unndersøgelser. Kommunen kom også hjem til mig og målte op, hvor langt jeg kunne gå osv. Jeg mener at det var i gang i omkring et års tid. Jeg forstor virkelig ikke hvorfor der skulle gå så lang tid.

Det endte med at jeg selv lånte nogle penge i banken og købte en billig brugt bil, da jeg som sagt havde behov for en bil, for at kunne komme rundt. Den er ikke det optimale for mig, men en nødvendig nødløsning.

Jeg fik, ligesom du, også afslag fra kommunen. De undskyldte sig med, at de mente, at jeg boede for tæt på mine indkøbsmuligheder. (Jeg skal åbenbart bare sidde hjemme dag ud og dag ind, i følge kommunen)

Jeg havde heller ikke kræfter til at anke sagen..
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 10:38   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velbekomme...

Kære Hanne.

Det er også en stor mundfuld, især hvis man som du, også har dobbelt problemer.

Men tag din afgørelse op endnu engang, når der er gået 14 dage. Man skal ikke træffe store beslutninger, hvis man er presset.

Du skal være dig bevidst om at dit afslag er en del af en større sammenhæng, hvor kommunerne bevidst afprøver grænser af på alle områder. Herunder ansøgning på invalidebil. hvor mange får afslag og som du, ikke orker mere. Det er kommunen glad for. Men er det rimeligt når eller hvis du har behov og muligvis kan få bevilget en bil?

http://muskelsvindfonden.dk/Handicap...icapbiler.aspx

Du skal bare vide, at hvis du vælger at anke bliver alt undersøgt og du skal sansynligvis til en Vejledende køreprøve, som IKKE er en ny køreprøve.

Her skal du ikke være nervøs.

Hvis du tager stærk smertemedicin oralt skal du heller ikke være nervøs da der også her findes fastsatte regler til at beskyttet dig.

Hvis du senere skulle have spørgsmål af enhver art vender du bare tilbage her på din tråd.

Held og lykke fremover med dig og din mand.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 01-03-2013 kl. 10:52.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
invalidebil sukkertop Hjælpemidler til handicappede 2 28-10-2011 19:32
Invalidebil nemsey Alt det andet 2 16-03-2010 10:27
Invalidebil Harbo Hjælpemidler til handicappede 0 22-02-2010 19:34
Invalidebil Kims Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-12-2007 17:34
Invalidebil Kims Dit og Dat 8 06-08-2007 13:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension