K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2010, 14:07   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
køb andelsbolig gennem ftp

hej jeg tænker på om det kan lade sig gøre låne penge til en andelsbolig gennem ens ftp. er der noen der har erfaring med det og ved noget om det?
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 15:04   #2
Sonnie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Sonnie er ny på vejen
Du kan ikke stille din førtidspenion som sikkerhed for et lån, hvis det er det du mener. Men har du ellers orden i din økonomi og en god bank der vil låne dig penge, så vil det nok ikke være en hindring at du får pension.

En bank foretager en individuel bedømmelse i hver enkelte sag - har du talt med din?
Sonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 15:39   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
...''ingen hindring for at få pension''?? Er det ikke lån der bliver spurgt til??

Nå, måske er jeg lidt overtræt i dag. Men man kan sagtens låne selvom man er førtidspensionist, lige som man også godt må eje lejlighed, hus, båd osv....

Men det der låne GENNEM ens førtidspension, forstår jeg vist ikke helt. Men er som sagt også lidt træt, og reglerne er mig ubekendt.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 15:59   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Om du kan låne til en andelsbolig kommer helt an på dit rådighedsbeløb og om banken vil låne. Nogle banker låner slet ikke ud til en andelsbolig.
fordi de ikke har samme sikkerhed som en ejerlejlighed eller hus.
spørger nede i banken og få hjælp til et budget.
Det er dit rådighedsbeløb som er afgørende og ikke om du får pension.
det er vel snart et plus, for man kan jo ikke miste sit arbejde

Sidst redigeret af MTVRV1; 08-02-2010 kl. 16:01.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 16:26   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, nogen steder er det i hvertfald et plus. Da jeg skulle søge et lån, sagde han også ,,ja førtidspension er jo sikkert som Amen i kiken'' og så fik jeg lånet....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 16:41   #6
Sonnie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Sonnie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
...''ingen hindring for at få pension''?? Er det ikke lån der bliver spurgt til??

Nå, måske er jeg lidt overtræt i dag. Men man kan sagtens låne selvom man er førtidspensionist, lige som man også godt må eje lejlighed, hus, båd osv....

Men det der låne GENNEM ens førtidspension, forstår jeg vist ikke helt. Men er som sagt også lidt træt, og reglerne er mig ubekendt.

Hehe Helene.....når du lige har nappet en lur, så håber jeg du kan se jeg skriver - at hvis man (du) ellers har orden i økonomien og en god bank der vil låne en (dig) penge, så vil det NOK IKKE være en hindring at man (du) FÅR pension.

Mig bekendt så skeler bankerne til, hvor meget man har til rådighed når faste udgifter er betalt og ikke så meget til, om det er løn eller pension der ryger ind på kontoen.
Sonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 16:46   #7
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
men .......som tiderne er pt. kræver bankerne livrem og seler ... begge dybt forankret i alle tilstedeværende kautionsmuligheder. og et rådighedsbeløb , så selv rådgiverne i luksusfælden ville ligne "hunde med øjne så store som tekopper"........det er svært .....men naturligvis er intet umuligt for den som bære viljen i hjertet

(sikke da en gang mundL... jeg der fik fyret af).... men desværre sandt
mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 17:18   #8
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Pensionister kan også få boligsikring til andelsbolig... så mon ikke fp også kan det?
det skal man huske at regne med ...når man udregner rådighedsbeløbet
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 18:26   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Pensionister kan også få boligsikring til andelsbolig... så mon ikke fp også kan det?
det skal man huske at regne med ...når man udregner rådighedsbeløbet
Man kan godt få boligsikring, men det ydes 100% som lån, når det er til andel. Pengene skal så tilbagebetales den dag lejligheden sælges.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 18:39   #10
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Citat:
Hvem kan søge boligsikring efter reglerne for førtidspensionister?
Der ydes boligsikring efter særlige regler, hvis bare ét af husstandsmedlemmerne er:

Førtidspensionist efter de regler, der trådte i kraft 1. januar 2003.
Stærkt bevægelseshæmmet og ikke samtidig er folkepensionist eller førtidspensionist efter reglerne fra før 1. januar 2003.
Modtager af døgnhjælp efter servicelovens § 96, og ikke samtidig er folkepensionist eller førtidspensionist efter reglerne fra før 1. januar 2003.
De særlige boligsikringsregler for disse grupper betyder bl.a., at der kan ydes boligsikring uanset, om du bor i en lejebolig, en andelsbolig eller en ejerbolig. Der er dog forskellige regler for hvordan, boligsikringen bliver udbetalt. Se nedenfor.

For at få boligsikring skal din bolig være en helårsbolig, og den skal have eget køkken eller køkkenniche med indlagt vand og afløb. Reglen om eget køkken gælder dog ikke for visse ældreboliger og kollektive bofællesskaber.

Er du ikke pensionist, kan du også søge om boligsikring, men boligsikringen ydes så efter de almindelige regler for boligsikring. Er du folkepensionist eller er du blevet førtidspensionist før 1. januar 2003, kan du søge om boligydelse.
Så vidt jeg kan se kan man få boligsikring på samme betingelser som lejebolig altså uden tilbagebetaling se nedenstående link:
https://www.borger.dk/Emner/bolig-og...sionister.aspx
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Køb af andelsbolig mens dagpenge berettiget? Strubbe Alt det andet 6 09-08-2012 20:46
andelsbolig - boligsikring knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 18-02-2010 13:55
lån gennem ftp. knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 20-02-2009 23:09
lån gennem ftp.? knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 22-11-2008 15:57
flexjobber gennem 9 år annemette jensen Din historie 0 03-01-2007 23:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension