K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2009, 23:10   #1
aldalanette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
aldalanette er ny på vejen
Angry ingen penge siden 1.sep.08!!

Hej
jeg er en pige på 33år som er gift med en murer. sammen har vi tre børn.jeg har fået konstateret fibromyalgi.1.sep.08 stoppede mine sygdagpenge efter at have fået siden 2jan 07. Da jeg er gift og min mand tjener mere end 2x kontanthjælp kan jeg INTET få af penge, kan det være rigtigt.Tirsdag d. 27 jan skal jeg starte i arbejdsprøvning stadig uden penge, kan det være rigtig.Det er utrolig hårdt at være syg, men meget mere hårdt at kæmpe med kommunen.Hvad pokker skal man gøre, er der slet ingen ting man kan gøre for at få nogle penge.Jeg sad og så programmet om at samle penge ind til afrika i går, det er også rigtigt fint at hjælpe,(ville gerne selv hvis jeg havde haft råd) men hvad men os dansker som ikke har ret meget at leve for, vi får sku ingen hjælp!! skulle altså bare have lidt luft..
jeg kan blive skilt fra min mand for at få penge, men det kan sku da ikke være rigtigt når man elsker hinanden.A´t man skal straffes endnu mere end blot at være syg!!
vh anette
aldalanette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 23:36   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Desværre er det rigtigt.
jeg fik også samme føelse igår, om de tusindvis af syge danskere der i disse år svigtes.
Hold modet oppe.
Søg gode råd her på siden.

Forhåbentlig har du klaget over sygedagpengestop, med fagforeningen?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 00:10   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dit eneste håb er at du evt bliver fleksjob visiteret eller får pension....

Som fleksjob visiteret vil du kunne søge om at få særlig ydelse...efter en §74i...

Det er direkte groft at man skal forsørges af ens mand/kone....at man ikke kan være et selvstændigt individ...

Som det er nu...så er det rigtigt nok at jeres eneste chance er at blive skilt....og som du selv siger...så bør det ikke være sådan...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 00:11   #4
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
aldananette, jeg vil give dig evig ret i at så mange dansker, donerer så mange penge, fremfor at tilgodese danskerner

Jeg mangler at se der bliver en indsamling til værdige trængende danskere.

Der en præst i kommunen ved siden af min kommune, der samler ind til de som kan have glæde af en jule pose penge, til at gå ud og købe julemad og gaver for. Dette syntes jeg er meget stort.
Selv en dreng der gik med aviser, sponsorrerede med sin ugeløn.
Mange bække små, kan gører en stor å.

Jeg syntes, at selvom der er mange der mener at vi lever i et velfærdsland, (det gør vi nok også) så bør man tænke på de borgere der ikke kan få det til at hænge sammen, hverken psygisk, fysisk og ikke mindst økonomisk.

Du skal et velkommen og bmdc

Sidst redigeret af bmdc; 26-01-2009 kl. 00:17. Årsag: UPS, det var en anden jeg ville svare,, som I kan se på overskriften undskyld, jeg håber ikke det sker igen.
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 00:13   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Anette,

Først vil jeg sige velkommen til K10.
Desværre er det ikke nogen ny historie du kommer med, og der er også underskriftindsamlinger igang, for at få fjernet den forældede lovgivning, der skelner mellem gifte og ugifte (hvis du er interesseret skal jeg gerne lede linket frem).

Med den nuværende regering er jeg så bare bange for, at de laver det om til at gifte som ugifte har gensidig forsørgelsespligt, selvom ALLE ved at man ikke kan klare, selv en nogenlunde, levestandart uden to indtægter

Selv bor jeg sammen med min kæreste, som jo også gerne vil giftes, og jeg kunne ikke DRØMME om at sige nej, hvis jeg ikke vidste, at jeg på sigt bare bliver en økonomisk byrde for ham

Personligt har jeg kendskab til nogle stykker her på K10, som sidder i nøjagtig samme 'saks', som du og din ægtefælle gør, og lige som du har de børn, der oplever en skrabet jul, en fattig fødselsdag osv. osv.

Ja, jeg synes også det er fint med indsamlinger til bl.a. Afrika; men lige som dig, kan jeg godt få det rigtig dårligt over alle de penge man kan få op af hr. og fru Danmarks lommer, når det gælder katastrofer, u-lande etc.; men når det gælder kontanthjælpsmodtagere, syge osv., så er myten, at vi er dovne nassere, der bare er ude på at snyde systemet

Men den myte har også massiv opbakning af regering og presse, medens bl.a. en historie om et af vore nye medlemmer her på K10, som er ved at dø af sult, og en anden får mad af sine handicaphjælpere sq ikke rydder forsider på et eneste dagblad eller nyhedskanalerne på DR.1 eller tv2.

Og kommer der så endeligt et indlæg med en lavtlønnet enlig far med 2 piger i skolealderen, så ser man kraftpetervælt'me en Karen Jespersen på besøg hos familien, hvor hun belærer de to piger om, at de sq da bare kan gå ud og finde sig et lille job i fritiden, så "de kan hjælpe deres far, med at få økonomien til at hænge sammen".

Så nogen et ramaskrig og indsamling af den grund?

Var der nogen der spurgte om det nu også var ansvarligt i forhold til at pigerne skal passe skole og lektier?

Næ, for danskerne har det sq med at sætte kiggerten for det blinde øje, indtil det rammer dem selv eller deres nærmeste ... sådan ER det bare.

Jeg håber så du er klar over at de jo ikke kan tvinge dig ud i en arbejdsprøvning, da du jo ikke får kontanthjælp eller andet af det offentlige; men det hjælper dig selvfølgelig ikke meget, hvis du stadig kæmper for at få bevilget flex eller førtidspension, så er du jo nødt til at arbejde gratis, hvor uretfærdigt det end er

De varmeste hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 00:23   #6
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Vil lige sige godnat til alle på K10, håber ikke at I bliver lige så overtrætte som jeg.

UNDSKYLD men jeg syntes nu alligevel, at det er det mest dårlige råd, at man bare kan lade sig skille, for at opnå hjælp her i dette land...... og for den sag ikke kan blive gift for ikke at ligge til belastning for sin tilkommende.

Jeg skal nok gå i seng nu.

bmdc

Sidst redigeret af bmdc; 26-01-2009 kl. 00:37.
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 01:39   #7
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Også godnat herfra..og ja jeg fik også en så dårlig smag i munden over at være dansker...mener den indsamling i går...Jeg slukkede faktisk for det ...blev så harm ......bare en af de indsamlinger til syge m.m. så var mange hjulpen noget så meget...
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 02:07   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der er noget med noget tillæg til kontanthjælpsmodtagere med børn, er du sikker på det er regnet mede i din sag? (altså hvis du i det hele taget går der ind under) du kan se satserne her: http://www.bm.dk/sw23441.asp

Der ud over har du mulighed for at søge § 100 merudgifter, hvis du har søgt før 1/12-08 og fået helt eller delvist afslag, så søg igen, den § er blevet lavet om, og ved helt eller delvis afslag, anker du. (søg på det, for kommunerne er slemme til at forsøge at flytte klienterne over på andre §§ så de slipper for at punge ud)

Der til sys jeg de andre mangler at spørge til om tidsfristen på varslingen af stoppet er overholdt om der er en job-plan, om du er i behandling osv, de ellers pleger at spørge om når folk fortæller at kommunen vil stanse sygedagpengene, det er et område jeg ikke er særlig godt inde i, så vil overlade det til dem der har mere styr over det.
Men tag at brug søg, så dukker der helt sikkert noget op omkring hvad der skal være opfyldt.
Er de ting ikke på plads så klag.

Der til vil jeg, ud fra læsning her på siden, på det kraftigste råde dig til at bide dig HÅRDT fat i rumpetten på kommunen, tro ikke at de ser på sagerne hvis der er en periode hvor du ikke hører fra dem, tro det modsatte, du er nemlig dejlig behagelig for dem, lige der hvor du sider nu, du koster dem ikke en krone, og DET er noget de kan lide, så sys du der er gået lidt for lang tid fra sidst du hørte omkring fremgang i din sag, sørger du for at kontakte dem SKRIFTLIGT, skriftligt fordi du måske (forhåbentlig ikke) kan få brug for det senere til at klage over, og dokumentere at de forhaler din sag, du bør være øverst på listen over sager der skal afsluttes fordi du ikke får en krone (det er vedtaget ved lov, de holder der bare ikke særlig tit)

Og Gu er det ej rimeligt at du ikke kan få lov til at være et selvstændigt menneske, at du skal forskelsbehandles på den måde (den må da ligge lige til ligestillings tam tamet)
Men det er nu en gang sådan loven den er, grunden skal du finde i grundloven, der står at man skal forsørge sig og sine og du er altså sine. Og efter som at det er grundloven har det desværre svære udsigter i forhold til at få det lavet om.
Der findes alternativer, men det kræver en skilsmisse, nej det er ikke rimeligt, SLET ikke over for børnene, det er dem der bliver ramt hårdest, men det er lovligt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 11:27   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
aller først: velkommen på k10 , håber du vil finde god hjælp herinde og blive lige så glad for siden som jeg blev i tidernes morgen.
Vil endda sige, at uden den ja, så tror jeg ikke vi havde overlevet som familie.

Ja, det er sandt at i dagens danmark, der har man gensidig forsørgerpligt, ligemeget hvad der sker i ens liv MEN

som andre foreslår, så skal du helt bestemt klage over stop af dagpenge, så hvis ikke du har gjort det allerede, så skynd dig afsted med klagen

Dernæst skal du søge om aktindsigt som næste punkt. Der er en rigtig god formular herinde under nyttige links og den kan jeg varmt anbefale.

Nu skal du så få kommunen vækket af deres tornerose søvn.
Så vidt jeg forstår dig så har du nu fået konstateret fib og er vel ikke som sådan raskmeldt vel?

Kan du vende tilbage til arbejdsmarkedet på fuld tid?

Så er det afsted og få dem til at indse at der må ske noget, hvilke muligheder er der så. De kan og må iflg lovgivningen ikke bare lade alting sejle og slet ikke når i er en famlie.

Der skal lægges en plan for dig men det er dig som er nødt til at være den aktive i alle henseender.

Det vigtigste fremover er: ALT PÅ SKRIFT. Ingen tlfsamtaler, ingen møder uden bisidder osv osv.

På den måde har du altid en mulighed for at klage over afgørelser og jeg ved at det er hulens besværligt men det er din eneste chance for at opnå blot lidt af din retssikkerhed.

PS: ja, den eneste mulighed for at få lidt penge til at overleve på, det er at blive skilt, sådan så og hørte jeg det også meeeen hold ud og bid dig fast.

Håber du har fået blot lidt mod og indsigt i at der er muligheder og håb trods alt.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Blev lovet opstart §18 4 dec - ingen kontakt siden (svær socialfobi) thoughtfox Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 15-03-2013 15:46
ingen penge til husleje catlady Alt det andet 5 02-10-2012 12:26
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Intet hjem, ingen penge ? HJÆLP !!!! Bibi Alt det andet 11 23-06-2011 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension