K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2016, 00:10   #11
stehan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2014
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
stehan er ny på vejen
Så er der jo så lige det at tabt arbejdsfortjeneste er skattepligtig så hvis man får fx 50000 og skal betale fx 50%i skat kan de vel kun trække de 25000
stehan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2016, 08:57   #12
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Det oprindelige spørgsmål i denne tråd er modregning i tabt arbejdsfortjeneste.

Svarene går på tab af erhvervsevne. Det er vidt forskellige tong.

Tabt arbejdsfortjeneste er den løn man mister, og den kan altid modregnes i sygedagpenge og ressourceforløbsydelse, og andre offentlige ydelser. Når man får tabet arbejdsfortjeneste udbetalt er man stillet som om man stadig får løn fra sit arbejde. Man kan ikke få både løn og sygedagpenge/ressourceforløbsydelse samtidig.

Modregning sker i bruttobeløb. Får man f.eks. 200.000kr brutto i tabt arbejdsfortjeneste for en given periode og man i samme periode har fået f.eks. 100.000 brutto i sygedagpenge i den periode, så modregnes 100.000kr og de resterende 100.000kr udbetales herefter, og der trækkes skat heraf.

Jeg håber at det er forståeligt.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2016, 09:00   #13
stehan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2014
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
stehan er ny på vejen
Ja tak. Men der var en der skrev at de måtte modregne da det ikke er arbejdsskade. Vil det så suge at hvis det havde været en arbejdsskade måtte de ikke.?
stehan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2016, 21:47   #14
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Læs mit svar igen.

Du spørger om tabt arbejdsfortjeneste.

Det svar du henviser til handler om tab af erhvervsevne. Det er 2 forskellige ting.

Tabt arbejdsfortjeneste modregnes altid. Det er en erstatning for den løn du mister/har mistet. Du kan ikke totalt få mere end den normale løn. Derfor modregnes den ydelse du har fået på sygedagpenge/ ressourceforløb. Hvis ikke der var modregning ville du blive bedre stillet end hvis du arbejdede, og det er ikke meningen.

Håber jeg har gjort det mere klart nu, ellers spørg bare igen.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension