K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2010, 18:39   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
FP pga sygdom

Hejsa nogle herinde derved hvordan man står stillet ang FP hvis man døjer med migræne det er fordi jeg har alle symtommerne "staves" på det og har været ved lægen utallige gange og fået at vide at man har bihulle betændelse og fået det ene pencilin/medicin efter det andet men da det ikke har hjulpet har min læge sendt mig til øjenlægen, så det skal jeg her den 19 maj.
Jeg har synsforstyrrelse, flimmerne/sløret for øjnene,svimmelhed,utilpas ligesom søsyge eller tømmermænd, lys og lyde irrittere når andfaldene kommer i perioder kan gå en uge imellem og nogle gange en måned og mere og andfaldene vare de der 3 dage hvor jeg har det så skidt, som en hammerne hovedepine og bare vil sove det hele væk, det kommer når jeg har for meget om ørerne, føler mig presset men det kommer uanvendt, har oplevet det er kommet når jeg er ude at handle, i svømmehallen osv men får det som regle efter 1-2 timer hvis jeg er på job eller hvad man kalder det når man er i arbejdsprøvning men også i aktivering som jeg er nu, så kommer det. Er på kontanthjælp og der er snakket om FP til mig da min arbejdsevne er på 6 timer ugenligt uden pauser.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 18:52   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Migræne er ikke med i IDC-10 systemet som kommunen bla bruger.
Grunden er nok, at migræne ikke er en konstant vedvarende lidelse, men er noget som kommer periodisk.

Men når dét så er sagt, så må de jo netop ikke hænge sig i diagnoser, og må kun se på arbejdsevnen.

Men selvfølgelig, hvis dine læger og speciallæger skriver og dokumenterer at migrænen er af invaliderende art uden muligheder for behandling, og at alle behandlingsmuligheder er udtømte i forbindelsen med migrænen, jamen så står man godt.

Og sammen med andre diagnoser, stå man nok endnu bedre....

Sidst redigeret af Ninja; 02-05-2010 kl. 18:54.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 19:27   #3
pila
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 10
Styrke: 15
pila er ny på vejen
Hej nille60

Jeg vil ligge hovedet på blokken....................det er klasisk migræne du har. (da jeg selv og mine to børn også har migræne kender vi her hjemme alle symtomer derpå)

Men har du selv nævnt det for lægen og forlangt migræne medicin. Men ellers skal du ikke finde dig i at din læge ikke tror på dig SÅ find en ny læge da det er vigtig at man har et godt forhold til sig læge.

Jeg vil lige fortælle at jeg her pr. 1. april er blevet tilkendt FP pga migræne. Efter jeg har prøvet div job osv. og selv begyndte at snakke om en evt. FP var i nov. 09 skal jeg lige love for at det gik stærkt.

kan lige her til sidst råde dig til at melde dig ind i migræneforbundet, de har mange gode artikler og oplysninger om migræne.
pila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 20:43   #4
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jo det har der været sankket om hos lægen men han vil have andre muligheder udtømte først, vi har snakket om at det også kunne være fordi mit kolestroltal er alt for højt men han vil lige have mine øjne tjekket også kan øjenlægen vel fortælle at det er migræne og sende det videre til min egne læge ikke ?
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 22:53   #5
pila
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 10
Styrke: 15
pila er ny på vejen
Var jeg dig så ville jeg forlangt at prøve noget mirgænr medicin som det første for der er så tydelig symtomer på migræne ved dig.............

Du skal være fremme i skoende også for din læge.......

Har man migræne så det nedsætter ens arbejdsevne så er der jo også mulighed for flexjob, det har jeg også prøvet.
pila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 22:59   #6
pila
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 10
Styrke: 15
pila er ny på vejen
Da jeg var ved øjenlæge, var svaret bare at mine øjne ikke fejlede noget.............

Ang migræne ja så var det min egen læger jeg skulle til fik jeg af vide.

Men i mine øjn er din læge (ja undskyld jeg siger det) underlig for dem jeg kender med migræne og i min nærmeste familie er vi 14 der har det, der er det medicin der er blevet prøvet først. Dels fordi at migræne medicin kun virker på migræne og ikke andet ej heller en alm. hovedpine.
pila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 23:25   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nilla hvilken øjenlæge har du været til i frederikshavn hvis det er bussted så tag hellere ham den nye mener han ligger i samme bygning som af/ lige oven på løve apoteket. svømmehallen kan være forde den er en meget klorholdig luft der er der har selv arbejde i svømmehallen i 2 år ca så kender luften der jeg havde også problemerm ed hovedpine men det var mest hvis jeg ikke dral nok vand.og det med kolesterol tal for høje d vitamin mangel osv er den nye dille hos lægerne der har lige være en artikkel i extra bladet om det mener enda den kom på forsiden

Sidst redigeret af superkok; 02-05-2010 kl. 23:29.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 08:08   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har lige fået fp bla på migræne (der er så andre ting også ) men migræne var det der startede det hele op, men jeg har så også flere forskellige slags og jeg har stress som kan udløse migræne nogle af dem migræner jeg har kan ikke behandles piller hjælper ikke, men den du beskriver har jeg også den er udløst af mens og af for lidt mad og dehydreing ved mig og det er en af dem jeg kan gøre noget ved (hvis jeg tager den i opløbet) der kan jeg klare den med migræne medicin ..

Men jeg var også igennem en masse undersøgelser før der blev sagt migræne men lige så snart jeg havde den første migræne fik jeg migrænepillerfor at se om det hjalp, der er bestemt ingen grund til at gå og have det sådan migrænepiller skader jo ikke hvis ikke det er migræne der er bare ikke nogen effekt ved dem ...
  Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 09:30   #9
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jeg har en sag kørende ang FP iforvejen så skulle også bare høre om migræne kunne gavne min sag.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 09:49   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
min svigerinde har også en gang imellem migræneanfaldt lige ved hun liggeri senge i en uge men har så også fast arbejde.men migrænde er mange ting/i mange formater
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min sygdom fylder :-( HeidiAnd Dit og Dat 10 18-07-2011 12:19
Sygdom mm. pallepunk Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2011 19:26
ferie under sygdom franzi Dit og Dat 4 03-03-2009 12:22
Ferie ved sygdom Yasmin Alt det andet 1 06-01-2009 10:00
Fyret under sygdom Dorthe Spørgsmål ang fleksjob 15 07-09-2006 22:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension