K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2016, 23:20   #1
Vienne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2011
Lokation: Struer
Indlæg: 13
Styrke: 13
Vienne er ny på vejen
Klage gammel sag om FP

Søgte fp november 2011 og fik afslag, ankede og kommunen fik medhold, fik svaret 1 1/2 år efter jeg afleverede min klage og først med HIV og sving ( ombudsmanden blev sat på sagen) Ankestyrelsen ringede at sagen ville blive behandlet snarest, to dage efter kom afslaget. Jeg har siden været igennem et helvede med alverdens mulige og umulige tiltag - først nu er der ved at blive samlet materiale ind til rehabiliteringsteamet. Jo mere jeg læser min sag fra dengang igennem og læser deres begrundelse for afslag, jo mere sikker bliver jeg på at min sag er fejl behandlet. Kan jeg gøre noget ved det nu ? Tænker om jeg skal hyre en advokat til at føre en civil retssag ( hvis han kan forhandle fri proces ). Ved i om en sag forældes og i så fald hvornår. Mvh Jonna
Vienne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 00:22   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror ikke at sagen er forældet hvis det gælder en civil retssag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 00:27   #3
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Du skal bruge en formue at hyre en Advokat. Hvorfor stævner du ikke selv Kommune? Du skal starte i byretten og retsafgift er 500 Kr
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 09:27   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Jeg ville bruge min energi på at få samlet al ny dokumentation i sagen, dvs. dokumentation for arbejdsprøvninger lægepapirer, og hvad der ellers ligger.

du skriver du har været igennem alverdens mulige og umulige tiltag , er det arbejdsprøvninger?

når denne dokumentation er på plads så kan du igen søge pension, sende en §17 stk. 2.

mht. evt. retssag, har du så gjort op med dig selv hvordan denne skal finansieres? har du råd til dette? kan dit helbred holde til en lang og opslidende retssag? har du en fagforening som evt. kan og vil stå for en retssag. ?

Jeg ville personligt satse på det det første jeg skriver.

mange gode ønsker til dig, håber du snart får fred for systemet, for ja det er i sandheden ekstremt opslidende for ens livskvalitet.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 12:11   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der kan jo være løbet meget vand i havet i de mere end 4 år siden du sidst søgte.

Held og lykke med, at du kommer igennem med din nye ansøgning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 22:12   #6
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Hvis der er sket ændringer , dokumenteret nye , i forhold til 2011, kan du starte en ny ansøgning om førtidspension.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 02:43   #7
Vienne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2011
Lokation: Struer
Indlæg: 13
Styrke: 13
Vienne er ny på vejen
Ønsker ikke at søge fp påny men grundet fejlbehandling af min sag i 2012 overvejer jeg at køre en civilsag mod ankestyrelsen

Hej. Jeg ønsker ikke at søge fp på foreliggende grundlag. Det jeg overvejer er at, køre en civil retssag mod ankestyrelsen da jeg er ret overbevist om min klage fra 2012 er fejlbehandlet. Og nej jeg har ikke råd til at køre en retssag medmindre jeg kan få fri proces og det må advokaten jo vurdere på ( og søge om) om jeg kan. Jeg er i tvivl om hvorvidt en sag kan blive for gammel ???? Og jeg er i tvivl om hvilken advokat jeg evt skal vælge. Mvh Jonna

Sidst redigeret af Webmaster; 14-02-2016 kl. 14:47. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Vienne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 03:40   #8
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
prøv at starte ved advokatvagten? de vil også kunne fortælle dig om fri process... i mange indboforsikringer er inkluderet en retshjælpsforsikring - måske den kan bruges?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 16:17   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
prøv at starte ved advokatvagten? de vil også kunne fortælle dig om fri process... i mange indboforsikringer er inkluderet en retshjælpsforsikring - måske den kan bruges?
Som desværre ofte ikke gælder i sociale sager.

Vuenne:

Tag endelig en gratis samtale med en advokat - det kan blive en dyr fornøjelse at køre en sag og surt at sende gode penge efter dårlige.

Sidst redigeret af stampe; 13-02-2016 kl. 16:20.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 21:31   #10
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Hvis du har bestemt dig for at snakke med en advokat, så synes jeg at du skal overveje Elmer og partnere... de har kørt en del sager imod ankestyrelsen og har fået medhold i mange sager efterhånden.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension