K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2008, 23:19   #111
JKH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
JKH er ny på vejen
Eva Blachs rapport kan vist ikke modsiges

Hej Nordjylland!

Det gør mig ondt med dit møde med Eva Blach.

Jeg har selv været på besøg hos hende og har efterfølgende klaget til både regionerne og Patientklagenævnet. Jeg har også bedt kommunen om at henvise mig til en anden psykiater. Men desværre, man siddder godt og grundigt i suppedasen.

Heldigvis fik jeg via min egen læge kontakt med en anden psykiater som var en hel anden type.I hans rapport kunne jeg og min familie igen kende mig.

Du skal ikke godkende Eva Blachs rapport. Husk hun er psykiater og har derfor læst en masse bøger og derfor ved bedre end du. Hvis du ikke er enige med hende er der stort set intet at gøre. Hun har ikke overenskomst og er derfor meget svær at klage over.

Jeg har netop fået et forelag til afgørelse fra Patientklagenævnet, hvori de ikke finder rapporten er lavet på et forkert grundlag. Eva Blach kommentar til min klage var, at de af patienten citerede udtalelser kunne hun ikke genkende - og at det ligger hende fjernt ( læs evt mine andre indlæg). Hun kan derimod ikke udelukke, at det er [I]hørt sådan, da det jo ligger i diagnosen, Emotionelt ustabil personligshedsstruktur - type borderline.
Hun skriver også at jeg har startet netchikane sammen med visse andre.

Derimod skriver den anden psykiater, som helst ikke vil lægge sig ud med en kollega, at jeg har en tendens til lettere humørsvingninger og kan være overdreven følsom, bla. for stress. Endelige er jeg først og fremmest generet af fysiske symtomer. Han vil ikke tage mig i behandling. Sådan kan man få så forskellige svar. Den ene kan man kende, den anden håber man aldrig at møde.

Jeg har ikke startet netchikane mod Eva Blach. Jeg har blot tilladt mig at bruge min ytringsfrihed og fartalt om min oplevelse. Det gør hun jo selv, når hun føler sig snydt af et annoncefirma.

Jeg kan anbefale alle som har følt sig enten forulempet eller godt behandlet af Eva Blach om at kontakte næstformanden i Patientforeningen Danmark eller Kurttrold. Desværre har vi endnu ikke hørt noget godt.

God vind fremover

JKH
JKH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 14:21   #112
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
ja jeg mangler stadig at hører fra patienter der er behandlet godt!!!

ligeHej Alle!
Ja vi mangler stadig at hører,fra patienter der er blevet godt behandlet...

Eva Blach har vi jo erfaret læser med i debatterne der er på nettet,desværre er der nogle hjemmesider der tager hendes trusler alvorligt og sletter indhold,selv fatter jeg ikke at hun gider...


IDet hun jo i email til folk der beder om agtinsigt..
at citat

Hvad du evt. finder/ skriver på nettet, tillægger jeg ikke så megen værdi.

Derfor er vi nød til at komminikerer over email eller privat,jeg er ikke bange for Eva Blach mere...Hun skal ikke vide hvilke planer vi har,de skal helst komme som en overraskelse.

Hun har gjort mig ondt nok min konsulation hos hende kostede mig en svær depresion...

Da jeg kørte fra hende føltes det ligesom at have fået en giftpil direkte i hjertekuglen...

Da giften fortog sig vendte det til en vrede,i den prosess hvor jeg skiftevis troede at det var mig der var noget galt med,og hvor jeg mere og mere fik bearbejdet alt det som Eva Blach udsatte mig for...

Det har været til stor gavn for mig at møde andre i samme situation,vi har selvfølgelig hver vores livshistorie men oplevelsen ved undersøgelsen hos dig Eva Blach den har vi desværre til fælles...
er findes stadig meget om dig på nettet Eva hvor det er skriver jeg ikke her..
det synes jeg selv du skal have fornøjelsen af at finde...

Gad vide hvordan det firma du selv hænger ud på nettet har det med det,du må nok selv..Var? er det ikke cikane.?
til orintering sætter jeg lige linket ind her ved godt det allerede findes her på k10 et sted..


http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/...firm/index.xml


Så alle der har været i kontakt med denn e psykiater rådes til at klage til patienklagenævnet
og ringe til patientforeningen danmark,de har ret gode forbindelser ud af til...

Man har faktisk en frist på 2 år til at klage og man kan få hjælp til at klage/udfylde skemaet .

Hos patienklagenævnet er det sundhedspersonens faglighed man kan klage over..

Sidst redigeret af kurttrold; 04-10-2008 kl. 14:31. Årsag: lige en smule mere.
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2008, 08:07   #113
nordjylland
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Frederikshavn
Alder: 52
Indlæg: 40
Styrke: 16
nordjylland er ny på vejen
Jeg er bestemt heller ikke bange for damen, hvorfor frygte hende :-)

Min repport er da for meget og jeg finder mig bestemt ikke i hendes fordrejninger og hun skal bestemt ikke styrer mit liv.

Fik hun dog lov til ved mit møde, men det er SLUT nu.

Jeg er et menneske og har også min ret, sandheden skal frem i lyset.
nordjylland er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 05:59   #114
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
du har ret men det er svært!

Men står vi sammen og holder på vores ret så tror jeg på det kan lykkedes..
Godt jeg har nogle gode unge mennesker der overdænger mig med gode links..

Se blot nedstående..
Der handler om en psykiaters kamp mod Lise Ehlers
"hende med modesygedommene"
se psykiaters Ann Hyllesteds kamp..
Det er jo ganske grotesk..
http://webbelin.spaces.live.com/Blog...212!1627.entry
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2008, 14:12   #115
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Foreløbig tilbagemelding fra Patientklagenævn

Jeg har også som JHK fået en foreløbig tilbagemelding på min klage over Eva Blachs forvridning af mine svar. Ja de er ligefrem vendt på hovedet.

En anden sagkyndig psykiater mener selvfølgelig at hun har ret og at min klage er ubegrundet.
Hele EB's journal over mig, er nu omskrevet i et lettere forståeligt dansk...og det hele virker endnu mere grotesk.
Jeg skal åbentbart være personlighedsforstyrret dermed basta

Derfor figurerer det som om jeg har svaret at der hele tider er problemer med mig i arbejdssituationer. (Jeg sidder med utallige skriftlige beviser for det stik modstatte)...hun anfører at jeg hele tider har mange kærester og at forholdene kun varer et par uger (???) Kan man overhovedet kalde det et forhold ?
Jeg havde netop fortalt hende om et forhold der varede 12 år...og andre der varede et færre antal år...

Men sagen er for at "bevise" at jeg er personlighedsforstyrret, - så er man pine død nødt til at lyve og på en eller anden led fastlå at jeg ingen venner har at jeg ikke fungerer i sociale situationer og er ansvarsløst barnlig.

Det er grotesk læsning.
Det er højst tænkeligt håbløst at klage over autoriteter...der mener de ved mere om ens liv end man selv gør, tiltrods for at man skriftligt kan bevise det modsatte.
Men så har jeg klaget.
Dog har patientklagenævnet slået fast at der ikke forelægger en diagnose på at jeg skulle være autist.
Min egen kommunes lægekonsulent læser EB's diagnose som sådan og henstiller til at min socialrågiver straks sender mig i et autismecenter med henblik på en afklaring med min hjerneskade...!!
Det er da lige så grotesk....
Min egen læge har hele tiden sagt at der ingen diagnose var, at han ikke kan sende mig til en anden psykiater...for dette ville kræve at jeg havde en psykisk lidelse...og det har jeg ikke...fastslår han.

For mig at se er det en klar "kassetænkning"
Hvis jeg har de fysiske handikap jeg nu en gang har...så bliver det kommunens pengekasse.(med et fleksjob f.eks.)
Men hvis jeg har psykiske lidelser...så er det en pensionssag og Statens pengekasse.
I den sags tjeneste betyder det jo INTET at man sværter en persons omdømme til med at være en dårlig medarbejder, utilregnelig, ansvarsløs og leve et mere eller mindre letlevende liv men konstante forhold til mænd at få ugers varighed.
EB har selvfølgelig også kommenteret sagen og siger at båndet hun optog forlængst er malkuleret.
Da jeg arbejdede på Køge Sygehus som sekr. for den kliniske diætist skete det fra tid til anden, at jeg hjalp med at skrive amnesark for socialrådgiveren der delte kontor med førnævnte, når hendes sekretær var syg.
Jeg erfarede da at socialrådgiveren båndede samtaler med patienter og deres pårørende og at disse bånd blev gemt i et pengeskab i kælderen i op til 5 år.
Jeg undrede mig over hvorfor man gemte dem sålænge ????
Socialrådgiveren svarede at det var lovpligtigt. I tilfælde at en evt. klage, skulle ethvert ord der var sagt kunne aflyttes af båndene, i tilfælde at at HUN blev anklaget for at have fortolket noget patienter eller pårørende havde sagt forkert, bevidst eller ubevidst. Eller havde rådgivet dem til noget som kunne være uhensigtsmæssigt.
Det var i 80erne ....muligvis er loven blevet lavet om ?
Den eneste "trøst" jeg og andre har....er: at det sker for alle....at det er landsdækkende...men det gør det IKKE mindre grotesk.

Knus fra
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2008, 09:25   #116
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
Hej Dorah!
Det er med at sende alle de dokumenter du har med,så de har noget mere martrialle at gå ud fra..

Jo mere de har på skrift des bedre,alt hvad der modsiger EB skal selvfølgelig være embedslæge og patientklagenævnet tilgængeligt..
Har man fået en second opnion skal den selvfølgelig også sendes med...


At behandleren har lov at slette mrtrialle er jo et spørgsmål,jeg tror det ikke..

Patienklagenævnet skulle varetage vores interresser..

Hvis man har 2 modsat lydende dianoser hvem mon de så giver ret alt andet lige skal de jo så hænge den ene speciallæge ud som utroværdig.

Hvad siger i andre??
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 13:05   #117
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Klage til patientklagenævnet

Jeg må konkludere at det ikke umiddelbart hjælper synderligt meget at klage.
Jeg opfatter patientklagenævnets udtalelser om sagen, som en komplet ignorering af at jeg fastslår at jeg ikke har oplyst de påstande Eva Blach kommer med i sin afhandling.
Jeg har næsten konsekvent svaret det modsatte.
(Dette gælder jo iøvrigt alle andre jeg har stiftet bekendtskab med)

Dog vil det jo være sådan
at når sagen skal til vurdering i nævnet, så har de jo også alle de andre partshøringer og udtalelser fra tildligere arbejdsgivere.
De vil i så fald også sidde med min klage.
Patientkagenævnet har iøvrigt fået fuldmagt af mig, til fuld indsigt i min sag.

Der mangler altså ikke noget i sagen til at foretage en objektiv vurdering.

Det eneste der kan forhindre dem i det....er et lukket sind, manglende moralbevidsthed og en meget selektiv udvægelse af hvem der bedst ved hvordan mit liv har været.
Knuser
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 21:33   #118
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
hej alle!
Jeg vil lige gører opmærksom på en tråd her på k10 skrevet af Heidien til lægeforeningen..

Det er så flot og rigtigt skrevet og jeg håber på at det kan værer en øjenåbner
se det åbne brev på nedenstående link.

Dorah det er så rigtigt som du skriver,den der har bedst inblik i sit eget liv er en selv,men når alt bliver fortvistet og fordrejet så kommer sandheden jo aldrig frem..

I en psykiatisk erklæring eller en psykologisk skal man kunne genkende sig selv...



http://www.k10.dk/showthread.php?t=6245
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2008, 20:58   #119
nordjylland
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Frederikshavn
Alder: 52
Indlæg: 40
Styrke: 16
nordjylland er ny på vejen
Ved ikke om det hjalp på min sag at klage noterer det som Eva havde skrevet forkert, men i dag blev jeg indstillet til Fleksjob. Jubiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
nordjylland er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2008, 09:56   #120
Brutus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 2
Styrke: 0
Brutus er ny på vejen
Question Hvad nu ?


Først vil jeg lige sige at jeg er ny har på K10, så har ikke været rundt i alle hjørner endnu.
Jeg har fået en inkaldelse til undersøgelse og udredning hos den meget omtalt EVA BLACH.
Efter at have læst denne tråd, er det bestemt ikke noget jeg ser frem til. Hun lyder som en yderst utiltalende person.
Så hvad gør man?
Brutus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eva Blach er ikke længere ansat som psykiater på Psykiatrisk Afdeling i Vejle. gunvor Politik og Samfund 6 09-09-2013 11:05
hjææælp eva blach venstrehånd Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 30-05-2012 07:25
Psykiater Eva Blach nægter bisidder adgang! kurttrold Politik og Samfund 28 15-03-2011 20:23
hvordan undgår jeg Eva Blach og de andre skurke? kurttrold Dit og Dat 14 18-05-2009 10:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension