K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2011, 15:08   #1
Zeratool
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Zeratool er ny på vejen
Revalidering til udd. + sker ikke noget i sagen.

Hej Alle

Jeg føler mig efterhånden meget frustreret i forhold til min sag, og ved ikke hvordan jeg skal gribe det an overfor kommunen. Så måske i har nogle forslag
Her følger et kort resumé i store træk: (beklager den lange tekst )

Jeg har været igennem en hel del i løbet af de sidste 6 år. Det startede med mit (ufaglærte) arbejde gennem 5 år, som jeg måtte stoppe med pga. stress. Jeg har siden dengang, være inde og ude af kontanthjælpssystemet. Eller dvs. det er 2 gang jeg er i systemet nu.
I de 6 år har jeg arbejdet med mig selv, blandt andet kommet ud af computerspils afhængighed. Jeg har omlagt vaner og prøvet at komme i gang med uddannelser og taget arbejde. Men har hver gang fået en kæp i hjulet som har forårsaget tilbagevendende stress efter noget tid.

Jeg har nu været i systemet i ca. 1,8 år. Jeg startede med at vente 8mdr på en voksenpsykologisk undersøgelse som kommunen henviste mig til, for at kortlægge hvad der ville være bedst for mig. Imens gik jeg igen på idrætsdaghøjskolen. Undersøgelsen konkluderede at der ikke skulle være noget i vejen for, at jeg ville kunne gennemføre en uddannelse. Jeg havde en god intelligens inden for alle områder. Dog var jeg sårbar overfor stress, og ville ha brug for støtte. Jeg ville heller ikke kunne have arbejde ved siden af studierne,
da jeg ville ha svært ved at overkomme flere ting af gangen. Det pegede i retning af revalidering til uddannelse.

Jeg har efterfølgende taget et stresskursus som sluttede i starten af april. Her havde jeg et afsluttende "hvad skal der nu ske" møde med min sagsbehandler og psykolog/lærer på skolen. Men det kom der ikke meget ud af pga. at min nye sagsbehandler ikke havde sat sig ind i min sag. Så jeg fik kun lovning på endnu et møde omkring revalidering og uddannelse. Jeg havde allerede tilmeldt mig en HF med mentor/psykolog forløb dengang og havde undersøgt uddannelses muligheder der tiltaler mig.

Siden det møde har jeg ikke hørt noget fra min sagsbehandler. Jeg har selv haft ringet et par gange. Hvor sagsbehandleren har virket meget stresset og henkastet mine spørgsmål med "det tager vi til mødet". Min sagsbehandler har vist, hvad jeg har foretaget mig hele vejen igennem mht. uddannelses muligheder. Men der ser ikke ud til at ske ret meget, og skolen starter nu om 7 uger. Sagsbehandleren ved også at det er vigtigt at jeg kommer i gang, da jeg ikke kan se om det brister eller bærer på anden måde. Jeg kan arbejde med stressen når jeg er i det. Min psykologbehandling er også sat i bero af samme grund.

(Jeg har lige haft ringet i dag, og nu her min sagsbehandler syg) Ved ikke hvor længe.

Hvordan skal jeg gribe det an her fra? Hvor tankerne flyver i hovedet og jeg bare gerne vil i gang igen, da jeg er 29år og tiden flyver hurtigt. Håber i har nogle forslag
Zeratool er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 17:53   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal stoppe med at ringe til dem....

Du skal gøre alt på skrift og når du aflevere det på kommunen...ja så skal du huske at få kvittering på at det er afleveret og husk at datoen kommer på...

Du vil stå meget bedre senere hen hvis du har gjort det på den måde da de så tydeligt kan se at du har gjort alt hvad du kan selv...og at det er dem selv hvor det evt går galt..

Så skriv til dem og spørg dem hvad du kan forvente og hvornår du kan forvente det....og bed så om et skriftligt svar....

Der kommer sikkert andre som har flere ideer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 14:50   #3
Zeratool
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Zeratool er ny på vejen
Tak, for det gode råd Webmaster Det vil jeg da klart gøre fra nu af.
Der er nok heller ikke så meget andet at gøre. Personligt fremmøde kan jeg heller ikke dokumentere. Min sagsbehandler er også stadig syg. Tror jeg har været uheldig at få en der har været for længe i jobbet. Det er min 4 sagsbehandler, og der var ikke nogle problemer med de andre, der kørte det bare på skinner. Så nu vil jeg i første omgang skrive til dem, og senere til jobcenterchefen, hvis ikke der sker noget.
Zeratool er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så sker der noget delfiner Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-01-2012 15:06
Så sker der noget venner!!!! Razmo Politik og Samfund 35 20-12-2008 17:59
ENDELIG sker der noget! :D Camille Dit og Dat 1 10-06-2008 10:37
nu sker der noget ljg Spørgsmål ang fleksjob 21 06-12-2007 17:30
nu sker der noget ! annette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-07-2007 19:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension