K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2007, 13:00   #1
vibeke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2005
Alder: 57
Indlæg: 15
Styrke: 19
vibeke er ny på vejen
Unhappy aner ikke hvad der sker!!!

Hej!!!
Jeg har lige været indlagt på gråsten gigthospital af 2 omgange, blevet røngten og MR scannet, taget blodprøver.. og intet viser det... Har gået med mange smerter i hele kroppen i flere år og der har ikke kunnet påvises noget...kan snart ikke mer... skal til samtale 15 august med sagsbehandler på kommunen og håber på et flexjob.. men kan jeg få det når der ikke er noget konkret påvist, kan se i mine parpire at de vil følge mig i gråsten og at de har nævnt noget om myalgi... hva kan jeg vente mig til denne samtale i august tror i????

Mange hilsner fra Vibeke...
vibeke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2007, 16:24   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Post

hej Vibeke

Jeg tror det er denne sygdom der står i din diagnose ?

http://www.fibromyalgi.dk/

Prøv at læse lidt om det hvis det er det der står på lægeerklæringen ?

jeg kan ikke sige hvad du kan vente af samtale med sagsbehandler , men jeg ved at der er folk der er visiteret til fleksjob på grund af denne sygdom .

Vent til der kommer nogle andre og svarer som måske ved noget mere...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2007, 18:14   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejsa

Kan du ikke få Gråsten til at hjælpe dig lidt videre i systemet?

Har de ikke skrevet noget om skånehensyn, prognose osv.?

De er jo eksperterne.

Din ressourceprofil skal sikkert opdateres med de nye oplysninger... og evt. snak om arbejdsprøvning.

Du kan jo skrive, at du gerne vil søge fleksjob eller pension, så SKAL kommunen sørge for at indhente det nødvendige materiale, men det kan tage lang tid... desværre.

zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2007, 23:57   #4
vibeke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2005
Alder: 57
Indlæg: 15
Styrke: 19
vibeke er ny på vejen
Zuza

Hejsa!!!
Tak for dit hurtige svar,,, der står ikke nogen prognose i mine parpire fra gråsten da intet kunne påvises... desværre... Skal samtidig siges at jeg lider af angst t for at køre med offentlige transportmidler og små rum samt elevatore, og det begrænser mig i mange ting i min hverdag.. dette ved de også i gråsten samt min sagsbehandler i kommunen, ved du om det skulle være nok til at få fleksjob... jeg er på kontanthjælp,, har været det siden januar i år, og er derfor ikke sygemeldt,, det var åbenbart ikke nødvendigt efter hvad min sagsbehandler sagde... jeg er 41 år og har ikke nogen sinde kunnet bide mig fast på arbejdsmarkedet pga smerter og har så ikke kunnet holde til et fuldtidsjob...
Med venlig hilsen vibeke...
vibeke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2007, 00:04   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skulle meget gerne have en ressourceprofil, da det lader til, at du har nogle barrierer i forhold til arbejdsmarkedet.

Har du ikke sådan en, skal du have lavet en.

Det er da underligt, hvis du ikke allerede har en ressourceprofil, hvis du i så lang tid har haft helbredsproblemer.

Der skulle gerne stå, hvad planerne med dig er fremover.

Det er måske det, der skal ske på mødet.

En slags status over dit helbred nu og her, samt hvad der kan gøres for, at du kan komme på arbejde osv.

zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2007, 12:23   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vibeke jeg syntes hvis du ikke allerede har arrangeret det at du skal tage en bisidder med på mødet , det kunne lyde lidt som om du er fanget i systemet som så mange andre kontanthjælps modtager , jeg tror som stella også at det de snakker om på gråsten kan være fib som stella linker til.

Det giver netop mange varieret smerter samt mage gange træthed.
Men når vi ikke ved om du har en ressourceprofil og hvad der står i den så er det svært at se hvad vej det kan bære , hvis du ikke har en ressourceprofil så kan det være en rigtig god ide lige at læse om hvordan man udarbejde den og hvordan den skal se ud , da du så er et skridt foran i forhold til dette når du møder hos din sagsbehandler..

Men fortæl os lige om du har fået lavet din ressourceprofil
  Besvar med citat
Gammel 02-08-2007, 14:48   #7
vibeke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2005
Alder: 57
Indlæg: 15
Styrke: 19
vibeke er ny på vejen
Hej Heiden!!

Tak for dit svar, der er blevet lavet en foreløbig resouceprofil inden min indlæggelse, og er kommet under den de kalder den laveste matz da jeg søgte kontanthjælp...hvem kan man tage med som bisidder og hvad skulle det gøre godt for... med venlig hilsen vibeke...
vibeke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2007, 17:40   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
En bisidder kan hjælpe dig med at få sagt det du vil sige og 4 ører er bedre end to ...så kan du huske bedre hvad der bliver sagt...det kan være svært at klare sig alene over for kommunen...så det er altid godt at have en med .

En anden ting jeg vil sige til dig er at du kan sige til din sagbehandler at du gerne vil have et fleksjob , det kan man altså godt , man behøver ikke vente og håbe på at sagsbehandleren selv siger noget...

Nu ved jeg ikke om du allerede har sagt det ....Har du ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2007, 00:38   #9
vibeke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2005
Alder: 57
Indlæg: 15
Styrke: 19
vibeke er ny på vejen
stella

Du kan have ret i at det ville være en god ide at tage en med,,, måske jeg kunne spørge A-kassen om det... Da jeg stadig betaler til det faglige...
jeg ha nævnt overfor sagsbehandleren at jeg gerne ville i flex, men skal nok først i arbejdprøvning på reva i haderslev,, er ikke intereseret i revalidering af anden uddannelse,,, jeg er uddannet social og sundhedshjælper men kommer ikke ind for det igen...
vibeke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2007, 11:33   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
JA...når du er I fagforening så brug dem.

..det er godt at få hjælp...tro mig...man kan føle sig helt alene i verden...det kender jeg selv til...

Godt du blev I fagforeningen...jeg fortryder bittert jeg meldte mig ud da jeg blev flekser.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aner ikke hvad jeg skal stille op!!! bimmer Spørgsmål ang fleksjob 11 25-03-2012 08:35
Aner ikke hvad min fremtid bringer. Veras mor At søge førtidspension 7 21-09-2011 18:17
fortabt.. aner ikke hvad jeg skal stille op! dennis skov Alt det andet 6 10-01-2011 19:17
Venstre hånd aner ikke, hvad højre hånd laver Phönix Dit og Dat 6 04-09-2008 19:08
Rådgivere og statistikere aner ikke, hvad fleksordning går ud på zuza Politik og Samfund 4 31-05-2008 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension