K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2016, 14:22   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
Jeg skulle ikke aflevere andet end prisoverslaget - lige så snart at jeg havde fortalt at jeg var på ressourseforløbsydelsen. Det er mit indtryk at det ikke har betydning for et evt. tilskud hvordan ens økonomi ellers er - at det kun havde betydning hvilken ydelse kommunen udbetaler.

Men måske er der forskel på hvad kommunerne beder om af oplysninger, så prøv at ring og spørg - så du ikke enten tager en masse overflødige ting med eller mangler noget. I min kommune er det økonomiskteam der står for det.
§82a "dækker" jo kun det, der overstiger egenbetalingen på 600 kr årligt + de 35%.
Hvis man vil søge om egenbetalingen er det efter §82, og det er den der kræver en masse dokumentation.

Hvis man selv betaler egenbetaling, er berettiget til §82a, og behandlingsforløbet ikke overstiger 10.000 kr, kan man i princippet bare komme ind med regningerne (og dokumentation på, at man ikke har formue, hvis man er på f.eks. ressydelse)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 21:57   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Mig bekendt er alle omfattet af omtalte lov, på baggrund af indtægt, altså også andre med lav lønindtægt og ikke kun folk på én bestemt ydelse.
Til trods for, at MistyMiss havde skrevet følgende:

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Aktivloven
"§ 82 a. Kommunen yder tilskud til betaling for tandpleje til personer, som modtager ydelser efter loven svarende til integrationsydelses-, uddannelseshjælps- eller kontanthjælpsniveau. Personer, der modtager særlig hjælp efter § 27 a, har ret til tilskuddet, hvis hjælpen inklusive førtidspension efter lov om social pension svarer til integrationsydelses- eller kontanthjælpsniveau. Personer, der modtager revalideringsydelse, ressourceforløbsydelse eller ledighedsydelse, har ret til tilskuddet, hvis de modtager en ydelse svarende til, hvad de ville være berettiget til i integrationsydelse eller uddannelses- eller kontanthjælp, og opfylder de økonomiske betingelser for at modtage integrationsydelse eller uddannelses- eller kontanthjælp.
Så skrev du alligevel:

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Som alle andre, kan du søge din tandlægeregning dækket som enkeltydelse.
Ja, hvis Trex ikke selv har råd til den årlige egenbetaling på 600 kr. og de 35%, så kan h*n søge om enkeltydelse til dækning af regningen.

Men hvis h*n selv kan skrabe de 600 kr. + de 35% sammen, så er der en noget lettere måde, at gøre det på. Som beskrevet i MistyMiss' indlæg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 11:34   #13
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Undskyld det sene svar, det har været en kaotisk weekend plus arb prøvning i dag, som jeg skulle have overstået.

Pt. Får jeg ingen penge af kommunen, men af en forsikring jeg har og der bliver der udbetalt det samme beløb som KH beløbet, det bliver bare modregnet.

Ang tandlæge regning, der skal jeg bruge til at betale noget af regningen, men ikk hele regningen, så regner med at kunne skrabe de 600kr+35% sammen.

Jeg har sat og søgt på nettet for at finde dem jeg skal kontakte men uden held, som et desperat forsøg prøved jeg at kontakte min sb, men uden held da hun først er tilbage d.5 Oktober.

Jeg prøve igen og se om jeg kan finde hvem, der står for de ting i min kommune.

Igen tusinde tak for jeres hjælp og info

Update! Nu har jeg fundet dem jeg skulle snakke med, men de kan først træffes i morgen igen, så må jeg tage den derfra.
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."

Sidst redigeret af Trex; 03-10-2016 kl. 11:59.
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 11:59   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Trex:
Ang hvem du skal snakke med:
Ring til kommunens hovednummer, og spørg: "hvor skal jeg henvende mig, for at søge enkeltydelse?" Så finder du ud af den del
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 12:02   #15
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Trex:
Ang hvem du skal snakke med:
Ring til kommunens hovednummer, og spørg: "hvor skal jeg henvende mig, for at søge enkeltydelse?" Så finder du ud af den del
Hej Misty og tak for hjælpen

Jeg har lige lavet en update i mit tidligere indlæg som du svarede, men nu har jeg fundet ud af hvem jeg skal snakke med, de kan desværre først træffes i morgen igen, men det er et skridt tættere på målet.
Igen tak for hjælpen
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 12:04   #16
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Trex:
Så lidt, du vender selvfølgelig tilbage hvis der dukker flere spørgsmål op
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 12:14   #17
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Trex:
Så lidt, du vender selvfølgelig tilbage hvis der dukker flere spørgsmål op
Jeg vender tilbage i morgen, når jeg har snakket med kommunen og giver en update. Dejligt at man kan vende tilbage for hjælp
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 21:39   #18
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Trex, jeg vil fraråde dig fremover at spise karameller, det har jeg ikke gjort i årevis netop for ikke at ødelægge tænderne.

Hvis ikke du kan få hjælp af kommunen kan du måske søge hjælp på en af tandlægeskolerne.

En enkelt plumpe kan vel ikke koste en herregård eller hvad?

Men prøv at søge dækning først i kommunen?
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 23:22   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
Trex, jeg vil fraråde dig fremover at spise karameller, det har jeg ikke gjort i årevis netop for ikke at ødelægge tænderne.
Lakridser kan også nærmest "suge" en fyldning ud.

Min gamle tandlæge jokede med, at de havde en aftale med Tom's og Lagermann.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2016, 11:06   #20
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Ha ha, jeg spiste både lakrids og karameller, så jeg var åbenbart 100% sikker på,at den ville ryge ud grin

Lille update kom endelig igennem til kommunen.. de ville se 3mdr konto udtog plus alle vores udgifter og et overslag fra en tandlæge inden der kunne startes noget som helst jeg hader bare at lade kommunen snuse i ens privat liv, jeg har intet at skjule, men hader det bare alligevel plus at det tager så lang tid
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension