K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2016, 02:17   #11
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Da jeg startede i det firma hvor ordningen indgik, blev der oplyst fra Nordea, at de kiggede på hvor mange timer, som man kunne arbejde og ikke hvad jeg fik af ydelse.

For 3 år siden da jeg kom på ressourceforløb oplyste Nordea mig at da jeg har fuld dækning ved mindst 50% erhvervsevne tab mod normalt først ved 66% tab (firmaaftale med EG) så måtte jeg arbejde op til 18 timer på flex før de rørte ved min ydelse fra dem af ved førtidspension vil den dække fuldt til mit 65 år.

Nu siger de pludselig noget andet og jeg har faktisk et skema, som de lavede i 2010 hvor der var ændringer i vores pension fra arbejdet af hvor der er lavet et søjle diagram af dem med min løn og hvis man fik førtidspension.

Jeg har 70% dækning af min løn og i diagrammet påført mit navn og cpr nr står der præcis at min løn ved førtidspension vil være 22000 fra Nordea og 9500 i førtidspension ialt 31500. Min løn var dengang 31800

Det står enda at man vil få mere udbetalt da man ikke skal betale arbejdsmarked bidrag og det er faktisk lige præcis det, som tallene er nu hvis Nordea betaler og det jeg et sat til i førtidspension.

Så hvordan de vil snige sig uden om dette her er mig uforstående og ja de skriver jo også at forsikringen er så man kan opretholde sin normale løn ved uarbejdsdygtighed.

Nordea prøver at løbe fra deres ansvar her og jeg ved at de lige har tabt en sag i retten hvor en var sat til 12 timer i flexjob og hun skulle være 2/3 uarbejdsdygtig altså maks arbejde under 13 timer om ugen før der kom fuld udbetaling.

Nordea mente at hun kunne arbejde mere end 12 timer.
Sagen kørte I retten og Nordea tabte da de skulle følge det, som personen var fastsat til.

Det var en advokat i Aarhus. Jeg har ikke selv fået en endelig afgørelse fra dem og de udbetaler endnu mens de kigger på det hele.

Jeg kører dog en advokat på med det samme hvis de sfviser

Her er sagen, kan se de timer jeg skrev ikke passer helt, men de tabte alligevel.

Jeg er sat til 0 timer og arbejdsprøvning er gjort forbudt af flere læger og klinisk funktion.

Men som du kan læse i sagen her skal der udmåles på timer og ikke på hvad du får i løn og ydelser, så Nordea vil tabe mange sager. De kan jo ikke ændre vilkår på folk, som er under udbetaling men kun på nytegning eller ved ændringer, som gælder alle undtagen dem, som er syge da men ikke bare kan ændre vilkår på en indgået aftale, som er under udbetaling.

http://www.erstatningsadvokaterne.dk/nyhed16

Hvis Nordea skal afvise min sag, så skal de ifølge denne dom jo bevise at jeg kan arbejde mere end 18 timer om ugen og det bliver svært da jeg ligger ned 18-20 timer i døgnet og lever på morfin. Dog er jeg ikke i tvivl om at de vil prøve på alt, men med diagrammer fra dem selv af og papirer hvor der står oprethold din normale løn får de yders svært ved dette.
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension