K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2010, 14:14   #1
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Min historie

Kære alle sammen.

Nu har jeg været bruger her på forummet i nogle måneder og har været igennem det offentlige system med hensyn til førtidspension med videre, men har ikke fået fortalt hvad der har indledt til alt dette. Historien er egentlig lang, så jeg vil kun fortælle det meste relevante.

Det begynder reelt med at jeg i foråret 2009 får svar på en e-mail jeg sendte til min områdeleder på et plejecenter hvor jeg var i løntilskudsjob. Her fortalte jeg hende om at jeg var stoppet som elev på Social- og Sundhedshjælper uddannelsen.

Tilbage i 2006 led jeg et frygteligt dyk med stærke selvmordstanker. Det var noget som var kommet i kølvandet af en skilsmisse, mistet job, dårlig økonomi og dårlige boligforhold med støj om natten osv. Jeg havde en underbo som ikke kunne vise hensyn. Min daværende læge øgede mig i anti-depressiv medicin og det var den eneste hjælp jeg fik den gang.

Efter at have været sygemeldt i et par måneder, fik jeg ny lejlighed. Jeg var dernæst i løntilskudsjob på to plejecentre. Det sidste sted var der en kold og kontant omgangstone. Jeg begyndte snart at føle mig udefrosset, ignoreret og dårligt behandlet af mine kollegaer. Jeg havde samtaler med min områdeleder som jeg havde et godt forhold til. Jeg havde det fortsat elendigt på plejecenteret til den dag jeg stoppede efter jeg var blevet optaget til uddannelsen til Sosu-hjælper. Det var i 2008.

På 3. dagen i praktikken indkaldte min vejleder til et møde med områdelederen på det plejecenter hvor jeg var i praktik. De fortalte mig hvad de så og hvordan min adfærd var når jeg kom under pres. Uden tvivl noget som var forårsaget af mit dyk i 2006. Vi aftalte at jeg måtte sygemeldes fra praktikken og var sygemeldt til uddannelsesstop, hvilket var februar 2009.

Jeg var dernæst kortvarigt sygemeldt på dagpenge og jobsøgende. Vi skriver nu 2009 og dagen, hvor jeg får svar på den e-mail jeg sendte til min områdeleder på det plejecenter hvor jeg var blevet dårligt behandlet. Hun fortalte mig at hun naturligvis var ked af at høre det var gået som det var og kunne tilmed fortælle mig at den daglige leder som havde været med til at piske den negative stemning op imod mig mens jeg var derude, ikke længere var ansat på plejecenteret!!!

Dagen derpå sygemeldte jeg mig hos FOA.

Jeg var til møde vedr. sygemeldingen på Sønderborg Kommune. De indkaldte til en speciallæge undersøgelse, men det var først i efteråret jeg kom hertil. Psykiateren stillede diagnoserne kronisk depression, forstyrret personlighedsstruktur og paranoia. Paranoia var kommet som følge af mobning tilbage til folkeskolen, mobning på arbejdspladsen, osv. Kronisk depression som følge af mange gentagne dyk tilbage til 2004. Den forstyrrede personlighedsstruktur har jeg altid haft. Han anbefalede at jeg kunne aktiveres højst 2 timer dagligt. Jeg fik ny medicin og var begyndt i psykoterapi. Han gjorde sit bedste men psykoterapien hjalp desværre ikke.

I vinteren 2010 var jeg i aktivering 10 timer ugentligt. Sønderborg Kommune indkaldte til en ny statusattest og min psykiater mente her jeg kunne raskmeldes, men understrejede at jeg ville profitere af et job med få medarbejdere for ikke at provokere min paranoide evasive personlihed. Det gentog de i brevet hvor de raskmeldte mig – raskmeldte mig på trods af at jeg havde advaret dem mod dette – at jeg ikke følte mig klar dertil endnu. Jeg var meget specifik omkring dette, men de var fuldstændige ligeglade.

Det udløste en alvorlig krisereaktion. Jeg slugte 140 seroquel 25mg tabeletter i et selvmordsforsøg. Jeg orkede ikke mere. Jeg havde fået nok. Jeg sendte en sms til min kontaktperson, hvor jeg var i 10-timers aktivering ugentligt. Sagde tak og lev vel, osv. Hun kontaktede politiet, men det var først efter de havde ringet til mig 4-5 gange jeg tog røret. Jeg blev efterfølgende indlagt og aspireret på Sønderborg Sygehus. Jeg blev tilbudt en sengeplads på Augustenborg Sygehus og blev overført hertil. Her var jeg i næsten 17 dage. Søgte efterfølgende førtidspension via min psykiater og sygehusets socialrådgiver.

I september måned i år begyndte jeg i arbejdsprøvning og er stoppet for nogle få uger siden. Konklussionen er at jeg højst kan arbejde 2 timer dagligt, men bliver let paranoid og mistydende omkring hvad folk siger til mig. De kan desværre ikke set nogen jobfunktion som jeg vil kunne bestride og det regner jeg med at min socialrådgiver derude skriver i rapporten til Sønderborg Kommune. Der skulle intet til jeg sygemeldte mig og blev hjemme. Sover desuden dårligere om natten når jeg skal op og afsted dagen efter. Helt sikkert på grund af de oplevelser jeg har haft på arbejdsmarkedet igennem en årrække.

So, thats it. Det er min historie – lang fortælling, men jeg håber at I har kunne overskue det og få læst det hele. Jeg forventer min førtidspension går igennem nu hvor jeg er blevet arbejdsprøvet på REVA i Sønderborg. Her kan jeg klare 2 timer dagligt under skånehensyn men har stadig sygefravær for at kunne få sovet nogenlunde ud. Jeg har nul tillid til systemet og er overbevist om at de enten trækker det i langdrag eller tilbyder mig flexjob på 2 timer ugentligt.

Hilsen
Michael N. Petersen
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 14:47   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Velkommen
Jeg krydser fingre for at pensionsansøgningen går igennem!!!!
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 16:29   #3
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Håber at du får førtidspension
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 21:27   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg håber virkelig at du bliver tilkendt førtidspension, og helst snart.

MEN, hvis du får ret i dette:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Michael6400 Se meddelelser

Jeg har nul tillid til systemet og er overbevist om at de enten trækker det i langdrag eller tilbyder mig flexjob på 2 timer ugentligt.
så prøv at holde næsen ovenvande.

Hvis du bliver tilkendt fleksjob er du ca. halvvejs til en pension, forstået på den måde, at de så har erkendt, at du har nogle problemer der gør, at du ikke har en fremtid på det ordinære arb.marked.

Altså, du er nået et godt stykke af vejen.

Når du så har været ledig fleksjobber i max. 1 år skal kommunen revurdere dig, om du stadig er berettiget til fleksjob.
Dette vil sædvanligvis betyde, at du skal igennem en arbejdsprøvning, som så gerne skulle ende med en førtidspension.

Jeg ved, at det er en ringe trøst, men vi er mange der har oplevet, at blive tilkendt fleksjob på trods af et meget lavt timetal.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 02:30   #5
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
Krydser også fingre og tæer!

for at du bliver tildelt lidt held og lykke fremover

du skriver vist et sted, at du ankede sygedagpengestop og fik medhold..
med tilbagevirkende kraft.. og at du nu får sdp.

Hvordan gik det til?
og hvad gav beskæftigelsesankenævnet som begrundelse til,
at du fik medhold?

Jeg er lidt nysgerrig, da jeg også har en anke liggende..
pga. sygedagpengestop efter "teknisk raskmelding" af kommunen

Står nu stadig syg, uden indtægt (da jeg er gift),
min mand har været nød til at hæve sin pensionsopsparing... SURT
men den rækker snart heller ikke længere..

Har nu, endelig, fået en tid hos speciallæge i novmeber,
men det kan man jo ikke købe rugbrød for...



Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 12:17   #6
Amy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Amy er ny på vejen
Hej Michael

Hold da op et forløb du har været igennem.

Jeg syntes, det er utrolig flot af dig og være så hudløs ærlig omkring din situation.

Ville ønske, jeg lige kunne give dig nogle "guldkorn" med på vejen...

Vi har vel alle, ind i mellem dage,hvor vi selv syntes,det hele ser håbløst ud og næsten ikke orker og kæmpe med/mod systemet...

Alligevel lader det til,at der ofte åbnes en ny dør,når en lukkes!

Det er først efter, jeg opdagede K10,at jeg har fundet støtte/lyst/mod til,at kæmpe vidrer


Jeg håber virkelig & ønsker for dig,at din pension går igennem snarest

Al held & lykke til dig

Amy
Amy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 16:31   #7
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Smil

Kære alle sammen,

først beklager jeg mit sene svar - jeg havde forventet en e-mail fra systemet om at nogen havde svaret mit indlæg, så jeg troede der ingen interesse var

Kiskada, jeg klagede netop over sygedagpengestoppet da det medførte at jeg mistede modet og forsøgte at tage mit eget liv med piller. Min fagforening FOA, hjalp mig med at få skrevet klagen fordi jeg var ude af stand selv at gøre noget efter hændelsen.

Beskæftigelsesankenævnet - som de hedder, kaldte dem noget andet tidligere - gav mig medhold og sagde at Sønderborg Kommune tydeligt havde raskmeldt mig for tidligt og at beviset for at jeg ikke var rask netop for at jeg gjorde det jeg gjorde. Forhåbentligt kan det hjælpe dig.

KH Michael
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 18:05   #8
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Michael6400 Se meddelelser
Kære alle sammen,

først beklager jeg mit sene svar - jeg havde forventet en e-mail fra systemet om at nogen havde svaret mit indlæg, så jeg troede der ingen interesse var

Kiskada, jeg klagede netop over sygedagpengestoppet da det medførte at jeg mistede modet og forsøgte at tage mit eget liv med piller. Min fagforening FOA, hjalp mig med at få skrevet klagen fordi jeg var ude af stand selv at gøre noget efter hændelsen.

Beskæftigelsesankenævnet - som de hedder, kaldte dem noget andet tidligere - gav mig medhold og sagde at Sønderborg Kommune tydeligt havde raskmeldt mig for tidligt og at beviset for at jeg ikke var rask netop for at jeg gjorde det jeg gjorde. Forhåbentligt kan det hjælpe dig.

KH Michael
Du skal tilmelde dig emnet her ved at gå op i emneværktøjer øverst lige over 1.indlæg. Her kan du vælge at få en email hver gang nogen svarer fx!

Ellers har jeg ikke lige noget klogt at skrive, udover at jeg håber du snart får styr på dit liv og får den pension du drømmer om. Det lyder som et hårdt forløb du har været igennem!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension