K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2013, 13:31   #1
minx
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
minx er ny på vejen
Revurdering af flexjobbevilling

Det er snart 1 år siden jeg fik min flexjobbeviling og forleden fortalte min sagsbehandler at jeg er sendt til en ekstern aktør - BOMI for at få lavet denne vurdering. Andet kunne hun ikke fortælle

Er der nogen som har været igennem mølle som kan fortælle hvad jeg kan forvente

er der en pratik man skal ud i?
i så fald, hvorlænge, hvor og hvad indebærer det


jeg er SÅ træt af alrig at kunne få snar på nogen som helt jeg spørger hende om. Pga min hjerneskade er der vigtig for mig at vide hvad jeg år ind til. Det lettere bare tingene så meget, hvis jeg kan få lidt "forberedelse". På den måde har jeg selv en chance for at være medspiller i min egen sag


Håber nogen af jer kan bidrage med lidt efraring
minx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 14:34   #2
Østergaard
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 60
Styrke: 11
Østergaard er ny på vejen
Jeg har selv været på Bomi, men det var for at vurdere min arbejdsevne.. Her ville de have at jeg skulle være der i 37 timer om ugen, hvilket jeg absolute ikke kunne holde til.. Forløbet for mig blev stoppet efter et par dage, da der forinden havde været noget forvirring om hvad jeg rent faktisk skulle...

Jeg var i køkkenet, men der er mange forskellige arbejdsopgaver på stedet...

Det jeg har forstået med Bomi er at man her er i et lidt beskyttet miljø, hvor man kan vurdere den enkeltes arbejdsevne og hvilke skånehensyn der skal tages højde for.

Da du har en flexjobbevilling skal forløbet nok bruges til om det stadig er de samme skånehensyn og om arbejdsevnen er blevet ydeligere nedsat..
Østergaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 14:44   #3
minx
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
minx er ny på vejen
det lyder da utroligt nedslående - Jeg havde da håbet på en praktik inden for mit fag. Da min ressource profil blev lavet snakkede vi jo netop meget om, at det var Vigtigt jeg fortsat skulle være inden for faget da min arbejdsevne og indlæring evne er rignere inden for nye områder pga min hjerneskade
1
minx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 15:10   #4
Østergaard
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 60
Styrke: 11
Østergaard er ny på vejen
En af grundene til at jeg kom væk fra Bomi var at jeg skulle lave noget inden for det jeg er udannet til.. Er du tilkoblet en jobkonsulent?? Så tá en snak med vedkommende...

Det var nemlig min jobkonsulent der fik mig i en praktik, der skulle afgøre min arbejdsevne. Han mente nemlig ikke at Bomi var et sted for mig..

Men hvordan kan det være at bevillingen skal revurderes?? Er det fordi du går ledig eller er der kommet nye skåne hensyn..
Østergaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 15:37   #5
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af minx Se meddelelser
Det er snart 1 år siden jeg fik min flexjobbeviling og forleden fortalte min sagsbehandler at jeg er sendt til en ekstern aktør - BOMI for at få lavet denne vurdering. Andet kunne hun ikke fortælle

Er der nogen som har været igennem mølle som kan fortælle hvad jeg kan forvente

er der en pratik man skal ud i?
i så fald, hvorlænge, hvor og hvad indebærer det


jeg er SÅ træt af alrig at kunne få snar på nogen som helt jeg spørger hende om. Pga min hjerneskade er der vigtig for mig at vide hvad jeg år ind til. Det lettere bare tingene så meget, hvis jeg kan få lidt "forberedelse". På den måde har jeg selv en chance for at være medspiller i min egen sag


Håber nogen af jer kan bidrage med lidt efraring
Din sagsbehandler har henvist dig til Revuderring hos anden aktør - Bomi.

Du skal vide, at du skal have tilbudt valg imellem flere aktører.

At det er dig selv som vælger, hvilken Aktør du ønsker.

Formålet med revurdering er, at afklare om du stadig har ret til fleksjob.

Anden Aktør skal sammen med dig, vælge et virksomhedspraktik sted .

Formålet med virksomhedspraktik er, at finde ud af hvor mange timer du kan arbejde.

At finde ud af om dine skånebehov er blevet ændret, efter at du blev visiteret til fleksjob.

Hvis du er utilfreds over din sagsbehandlers valg af Bomi, kan du klage over at du er blevet frataget din ret, til selv at vælge imellem flere Aktører.

Hvis du vil klage, så gør det skriftligt.

Du kan klage over at du er blevet frataget din ret, til selv at vælge imellem flere Aktører, også over du ikke får den information som du ønsker af din sagsbehandler.

Du kan skrive klage via nettet, sende klagen igennem Borgerservice.

De sender klagen videre til rette sted.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 18:07   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af minx Se meddelelser
Det er snart 1 år siden jeg fik min flexjobbeviling og forleden fortalte min sagsbehandler at jeg er sendt til en ekstern aktør - BOMI for at få lavet denne vurdering. Andet kunne hun ikke fortælle
Du har ret til selv at vælge hvilken ekstern aktør du vil til, og det har jobkonsulenten pligt til at fortælle dig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Østergaard Se meddelelser
Men hvordan kan det være at bevillingen skal revurderes??
Alle ledig fleksjobbere skal revurderes hver gang der er gået 12 måneder.



Det antal timer man bliver henvist med er bare fordi der skal stå noget... hos mig stod der 12-16 timer/uge, vi startede på 4 og endte på 3 for halv kraft, altså 1½ time/uge.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension