K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2009, 11:31   #1
Daniel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Daniel er ny på vejen
Flexjob Pauser

Hej jeg er visiteret til flexjob på 20t ugentlig.
jeg har været til ansættelses samtale hvor jeg er gået med til at prøve 5t dgl.
men jeg skal være der 5½ t dgl. for at jeg kan holde pause..

kan det være rigtigt???


Da jeg var i arbejdsprøvning som pædagogmedhjælper var min arbejdstid 4t dgl. og det var med pauser.

Hilsen Daniel
Daniel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 12:20   #2
lillemis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
lillemis er ny på vejen
Hejsa

Nej det kan jeg altså ikke tro det er .
lillemis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 12:25   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
hejsa og velkommen til.

Du kan forlange at få et fleksjobbevis hos din kommune, hvor dine skånebehov - OG timeantal - er beskrevet.

Ved at arbejde effektivt OVER 18,5 bliver du måske for "rask" til at være fleksjobber, så måske din kommune prøver at spare penge ved at presse dig op i timetal.

Du må holde fast i, at dit liv IKKE kan hænge sammen, hvis du skal være væk hjemmefra i flere timer, end oprindeligt.

Du SKAL have tid til at restituere dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 12:56   #4
Daniel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Daniel er ny på vejen
Hejsa og mange tak

Jeg synes nemlig også det lød lidt underligt at jeg lige pludselig skulle være der så mange timer.

Så jeg bliver nød til at kontakte min sagsbehandler på mandag da hun desværre er gået for idag.

Mange tak for jeres svar.

M.V.H Daniel
Daniel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 13:03   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Daniel Se meddelelser
Hejsa og mange tak
Så jeg bliver nød til at kontakte min sagsbehandler på mandag da hun desværre er gået for idag.M.V.H Daniel
Eller også kan du gøre det, at du giver de 5 timer en chance, og viser dem at du har viljen til at prøve, men at det altså ikke kan lade sig gøre.
Held og lykke med det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 13:09   #6
Daniel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Daniel er ny på vejen
Hej.

Det kan jeg også gøre , men hvis jeg kan arbejde 5t om dagen må jeg så ikke det eller tager de mit flexjob fra mig ?

Men du er helt sikker på at frokostpause er inkluderet i den tid man er visiteret til ?

M.V.H Daniel
Daniel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 13:23   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal tage hensyn til dit helbred.

Du må evt. holde fast i, at din arbejdsprøvning på 4 timer, var INKL. pauser, og det skal du naturligvis fortsætte med.

Men forlang at få et fleksjobbevis i kommunen, så du ikke lader dig presse til mere, end dit helbred kan klare.

Men som Trold skrev, så kan du jo vise din gode vilje til at prøve. Går det godt, så er det jo fint... går det ikke, så har du jo prøvet.

Timer i arbejdsprøvning kan være forskellige fra et reelt arbejde, da arbejdsopgaverne mv. kan være forskellige. Derfor kan man ikke sige, at timerne skal være helt samme niveau.

Men husk at passe på dig selv... og at du SKAL have tid til at restituere dig, for det "glemmer" kommuner og arbejdsgivere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 14:42   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Daniel det er individuelt og skal aftales mellem dig jobkonsulent og arbejdsgiver hvordan dine timer skal være og hvordan dine pauser skal være...

Hvis du har sagt ja til at give det et forsøg så er det at skrive til din sagsbehandler og din jobkonsulent at du sagde ja ud fra at du troede at du ville få pauser , da du ikke drømte om at de ville have dig til at klare 5½ time om dagen set i lyset af at du i arbejdsprøvning kunne klare 4 timer men kun med pauser og at du derfor ønsker at der bliver klargjort hvordan dine timer ser ud og hvor mange pauser du har krav på , jeg ved ikke om du har haft fagforening med til den samtale hvor det blev til 5½ time men havde du ikke det så skriv til din sagsbehandler at du ønsker tilstedeværelse af fagforening ved nyt møde som det er foreskrevet i loven om fleks ...

Nu er det ikke så entydigt at man kan sige det er så og så mange timer , det kommer meget an på hvad man er i arbprøvning med og hvad man fejlser har man gigt og er i arbprøvning med let arbejde så kan man måske arbejde 4 timer om dagen , får man så et job med tungt arbejde ja så kan man maks klare 2 timer ....
  Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 15:33   #9
Daniel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Daniel er ny på vejen
Citat:
Daniel det er individuelt og skal aftales mellem dig jobkonsulent og arbejdsgiver hvordan dine timer skal være og hvordan dine pauser skal være...

Hvis du har sagt ja til at give det et forsøg så er det at skrive til din sagsbehandler og din jobkonsulent at du sagde ja ud fra at du troede at du ville få pauser , da du ikke drømte om at de ville have dig til at klare 5½ time om dagen set i lyset af at du i arbejdsprøvning kunne klare 4 timer men kun med pauser og at du derfor ønsker at der bliver klargjort hvordan dine timer ser ud og hvor mange pauser du har krav på , jeg ved ikke om du har haft fagforening med til den samtale hvor det blev til 5½ time men havde du ikke det så skriv til din sagsbehandler at du ønsker tilstedeværelse af fagforening ved nyt møde som det er foreskrevet i loven om fleks ...

Nu er det ikke så entydigt at man kan sige det er så og så mange timer , det kommer meget an på hvad man er i arbprøvning med og hvad man fejlser har man gigt og er i arbprøvning med let arbejde så kan man måske arbejde 4 timer om dagen , får man så et job med tungt arbejde ja så kan man maks klare 2 timer ....
Hey Hejdien....

Jeg har astma og har haft det siden fødslen.
Jeg var i prøvning som pædagogmedhjælper i 4t om dagen
også var jeg til jobsamtale igår og havde min jobkonsulent med mig.
Og der blev vi enige om at jeg godt ville prøve 5t om dagen , men så blev det lige pludselig til 5½t om dagen pga at jeg skal holde frokost pause ....

også ringede jeg til min jobkonsulent imorges og han sagde at det hed 5t om dagen selvom jeg faktisk var der i 5½t pga pausen og det synes jeg lyder ret underligt.

M.V.H Daniel
Daniel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 17:19   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, hvad siger fagforeningen eller dens regler indenfor dit område?

For jeg er HKér og har ret til pause efter 4. time, sådan tror jeg det var...
Jeg mener det står i forbindelse med arbejdsvilkår på arbejdspladserne.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ang pauser jyttels Alt det andet 3 16-08-2011 10:35
pauser i fleksjob??? vuffi Spørgsmål ang fleksjob 3 16-05-2010 17:07
Pauser i flexjob Chin Spørgsmål ang fleksjob 7 12-04-2010 23:23
pauser i fleksjob vibeke69 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-01-2009 20:24
pauser Pedersen 69 Spørgsmål ang fleksjob 6 30-04-2007 06:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension