K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2012, 09:43   #31
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Harpen Se meddelelser
Da min sagsbehandler snakkede om at indhente oplysninger fra lægen, gjorde jeg opmærksom på, at jeg faktisk ingen kontakt havde med "min" praktiserende læge. Så vidt jeg ved, blev der kun indhentet oplysninger fra hospitalet.
Måske din sagsbehandler vil gøre det samme, hvis du får gjort klart, at det er dem på hospitalet, der kender dig.
Lige meget hvor lidt kontakt du har til din læge, så har han stadig adgang til dine hospitalsjournaler og kan skrive status derudfra. Der er ikke skodder imellem de forskellige sundhedsinstanser.

F.eks. Jeg var til undersøgelse hos min læge, som henviste mig til undersøgelse på hospital. I mellemtiden modtog min læge anmodning om status fra jobcenter. Så nu sker der det at hospitalslægen undersøger mig og sender svar til min læge, som så skriver rapport til jobcentret.
Det er din egen læge der er TOVHOLDER, og det er din læge du skal snakke med
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2012, 10:04   #32
kvinde38
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
kvinde38 er ny på vejen
Hej,

Ville bare lige sige, at med en kronisk sygdom, er det meget vigtigt du har et godt forhold til din læge. Du kan få brug for ham eller hende flere gange endnu.

Jeg har selv været sygemeldt et par gange. Din læge har adgang til informationer fra din speciallæge, og en praktiserende læge kan jo godt forstå alt det der læge-snak.

Så vidt jeg har forstået, så sygemelder du dig selv inde på jobnet, du skal bare have opsøgt lægen indenfor de første 14 dage mener jeg. (du må ikke hænge mig op på dette)

-Uanset, så tag ned til lægen og hør hvad han/hun synes held og lykke i al fald.
kvinde38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 10:07   #33
Juusuhako
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Juusuhako er ny på vejen
Min sygemelding skal fremmes til starten af Marts (dvs. kun tom. Februar) istedet for tom. December, da mit næste forløb er blevet ændret.

Er det vigtigt at jeg nævner til min læge, at kommunen (og sagsbehandler) pt. regner med det er til Januar, men at jeg vil kontakte dem og informere dem om rykket? Eller skal jeg bare ansøge om Marts og så efterfølgende kontakte min sagsbehandler og forklare? (altså, er det vigtigt min læge får at vide at det oprindeligt var Januar...)

Dette er selvfølgelig ud fra at jeg godkendes til sygemelding.

Sidst redigeret af Juusuhako; 11-10-2012 kl. 10:10.
Juusuhako er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er mine rettigheder? Lola78 Spørgsmål ang fleksjob 17 09-05-2013 23:58
Kronisk sygdom med oprindelse i infektion. Tante Ana Et godt link! 2 13-01-2012 17:43
Førtidspensionister med handicap/kronisk sygdom søges Arrangement Dit og Dat 0 20-05-2010 11:26
kronisk sygdom definitionen buster Dit og Dat 2 09-02-2009 23:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension