K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2011, 09:29   #11
sweet girl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Furesø
Indlæg: 22
Styrke: 13
sweet girl er ny på vejen
Jeg er selv i fleksjob. Så jeg tillader mig også at komme med lidt input, og fortæller gerne lidt om min situation.

At blive visiteret til fleksjob er i mine øjne ikke nogen skidt ting, især ikke hvis man ikke kan få job på ordenære vilkør. Et fleksjob fungere som et hvilket som helst andet job, du får tildelt det antal timer du kan klare at arbejde, men så betaler kommunen din løn op til 37 timer. DVS. Den virksomhed du bliver ansat i betaler løn for den tid du er på arbejde, for mit vedkommende 25 timer om ugen, og kommunen betaler så resten af min løn op til 37 timer. Jeg får nemlig stadig læn for 37 timer. Ydermere mener jeg at huske at de der hvor jeg arbejder får en smule penge om måneden, fordi de har plads til en som jeg. Så med hensyn til om du får en ordentlig løn får du løn for 37 timer - altså lige som normalt.

Om der er fælder i systemet, det er der garanteret. Jeg har bare ikke stødt på nogen efter jeg startede med at blive visiteret til fleksjob. MHT. om man går på røven i flekssystemet, kan jeg fortælle dig at jeg til at starte med var bange for jeg hvis min afdelling skulle skæres ned, ville være den der står for skud. Men på den anden side, hvis den på gældende virksomhed fyrer en for at spare penge, sparer de ikke specielt meget ved at fyre en de ikke betaler fuld løn til.

Jeg har været igennem et 1 årigt afklaringsforløb hos noget der hedder Nextjob. De holder til i Gentofte. Det er en privat virksomhed som har jobkonsulenter ansat til at afklare folk i forhold til arbejdsmarkedet. Der er 2 slags muliheder for afklaring: om man kan klare et fleksjob eller skal have et skånejob. Denne virksomhed følger dig igennem 3 afklaringsperioder på i alt 1 år, hvor jobkonsulenterne jævnligt kommer på besøg og snakker med dig som kursist, men også din kontaktperson på virksomheden. At blive kurusist dettte sted koster selvfølgelig en del for kommunen, men det kan hjælpe.

Du skal være velkommen til at spørge mere ind til dette hvis det er. Jeg kender en internet adressse på stedet som jeg beskriver, og derinde kan man læse om de forskellige forløb hvad det er for noget og andre spørgsmål man måtte sidde med. Jeg kender også en internet adresse på en side som jeg er en del af lavet af Nextjob. Det er en side hvor fire forskellige fleksjobbere eller skånejobbere, jeg er selv en af dem, fortæller om hvordan de fik det arbejde de har i dag.

Jeg håber dette kan hjælpe lidt på vej.
sweet girl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 21:56   #12
Christina♥
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Alder: 54
Indlæg: 36
Styrke: 13
Christina♥ er ny på vejen
Det med de 37 timer i løn, kan man altid være sikker på det?
åhh jeg syntes der er mange ting der farer rundt i hovedet på mig over dette, I må undskylde hvis jeg spørger om det samme flere gange, men er total forvirret over alt det her..
Christina♥ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 22:05   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Christina♥ Se meddelelser
Det med de 37 timer i løn, kan man altid være sikker på det?
Ja, medmindre du arbejdede på deltid inden du blev syg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 22:09   #14
Christina♥
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Alder: 54
Indlæg: 36
Styrke: 13
Christina♥ er ny på vejen
Jeg arbejde på fuld tid
men har ikke været i arbejde siden 2008..

fik lige en søn i 2009 og så fik jeg lige en mere i 2010, så det har været barsel + syg
Christina♥ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt eller skidt??? funklen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 21-09-2013 20:44
stationær lidelse - Godt eller skidt ?? mortilm Alt det andet 5 25-05-2012 08:27
Hvad synes I, godt eller skidt.... Susanne2412 Alt det andet 5 04-11-2010 14:30
godt eller skidt? rosemus Alt det andet 22 12-07-2010 07:34
Karen J.ved ikke, om ulighed er godt eller skidt Stella Politik og Samfund 3 24-12-2007 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension