K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2017, 16:38   #71
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Exclamation

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.migraeniker.dk/term-modellen

TERM-modellen har en lang række anbefalinger til læger som behandler patienter med sygdomme, som er svære at behandle. Når lægen f.eks. må opgive at finde en medicin, som kan dæmpe eller reducere antallet af migrænedage, er TERM-modellen måske vejen frem, lærer lægen.

Vi har klippet TERM-modellens korte råd til lægerne ind nedenfor, og indsat Migrænikerforbundets kommentarer (til højre, i de grå felter).

De korte råd til lægerne er hentet fra det undervisningsmateriale, som er udgivet af Forskningsenheden for Funktionelle Lidelser, Psykosomatik og Liaisonpsykiatri, Århus Universitetshospital

Din læge kan have været på kursus i dette! Læs teksten inden du accepterer at du har en funktionel lidelse.

Migræne er en anerkendt diagnose

Migrænikerforbundet er glad for at migræne har en internationalt anerkendt diagnose. Især de danske læger har gjort et flot arbejde for at få migræne anerkendt internationalt som en fysiologisk sygdom.

Vi frygter dog, at der kan være migrænikere med kronisk migræne, som er vanskelig at behandle, som vil blive tilbudt TERM-modellens behandling. Som kort sagt går ud på at overbevise migrænikeren om at migrænen er en psykisk sygdom.

Funktionelle lidelser er ikke en anerkendt diagnose

Læger, som behandler Funktionelle lidelser, behandler derfor en sygdom, som ikke er generelt accepteret. De fortæller ikke patienterne, om de er med i et forsøg på at vise, at behandlingen virker.

Den behandling, der tilbydes, vidner ikke om at forsøget gennemføres med kontrolpersoner og blindet, så lægen ikke ved om han uddeler snydemedicin eller virksom medicin, som er standarden for kliniske forsøg. Behandlingen er der for alene empirisk - dvs. bygger på enkeltpersoners erfaring.

Hilsen Peter
Generelt accepteret!

Funktionel lidelse er IKKE anerkendt i diagnosesystmet ICD.10, som Danmark har underskrevet, og derfor begår både Sundhedsstyrelsen, klinikkerne og lægerne ulovligheder!

Vi har fået invasion af en fremmed dyreart i sundhedssystemet, kaldet Strudse. :
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2017, 16:58   #72
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
EU-støttet projekt for syge baseret på direkte løgn

https://www.folkets.dk/node/290

EU’s direkte indflydelse på syge danske borgere ses tydeligt i et EU-støttet projekt på Jobcentret i Randers. Her er syge borgere - med midler direkte fra EU - forsøgt behandlet med kognitiv terapi og gjort klar til arbejdsmarkedet.

Den nu berygtede TERM-model fra 1999 (The Extended Reattribution and Management Model – særligt behandlingsprogram for funktionelle lidelser) har i dén grad slået igennem og fyldt kommunekasserne til bristepunktet med gode danske kroner. Disse er sparet ved, at der heller ikke dengang blev givet førtidspensioner uden videre. Næ - det har altid været det billigste at parkere syge borgere på kontanthjælp.

Claus Hjort Frederiksen (CHF) sad som beskæftigelsesminister i 2003 og så involveret i projektet i Randers, som var det hans mest elskede legetøj. Der blev spillet højt spil med menneskeliv som indsats. CHF afskaffede i hemmelighed uden om Folketinget med en underskrift udbetalingerne af kontanthjælp til mennesker, der ikke var omfattet af 300 timers reglen. For at forberede vejen for kommunalreformen bad CHF sine embedsmænd opstille misvisende statistikker, der påstod, at kommunerne var bedre til at skaffe ledige i job end Arbejdsformidlingerne. Det viste sig, at de statistikker slet ikke fremkom via uafhængige aktører, men ved at fuske med hvem der havde lavet dem.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-06-2017, 19:00   #73
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://www.folkets.dk/node/290

EU’s direkte indflydelse på syge danske borgere ses tydeligt i et EU-støttet projekt på Jobcentret i Randers. Her er syge borgere - med midler direkte fra EU - forsøgt behandlet med kognitiv terapi og gjort klar til arbejdsmarkedet.

Den nu berygtede TERM-model fra 1999 (The Extended Reattribution and Management Model – særligt behandlingsprogram for funktionelle lidelser) har i dén grad slået igennem og fyldt kommunekasserne til bristepunktet med gode danske kroner. Disse er sparet ved, at der heller ikke dengang blev givet førtidspensioner uden videre. Næ - det har altid været det billigste at parkere syge borgere på kontanthjælp.

Claus Hjort Frederiksen (CHF) sad som beskæftigelsesminister i 2003 og så involveret i projektet i Randers, som var det hans mest elskede legetøj. Der blev spillet højt spil med menneskeliv som indsats. CHF afskaffede i hemmelighed uden om Folketinget med en underskrift udbetalingerne af kontanthjælp til mennesker, der ikke var omfattet af 300 timers reglen. For at forberede vejen for kommunalreformen bad CHF sine embedsmænd opstille misvisende statistikker, der påstod, at kommunerne var bedre til at skaffe ledige i job end Arbejdsformidlingerne. Det viste sig, at de statistikker slet ikke fremkom via uafhængige aktører, men ved at fuske med hvem der havde lavet dem.

Hilsen Peter
ak, ja. det er jo håbløst, når sundhedsstyrelse og stort set samtlige læger køber modellen.
At de kan se sig selv i spejlet er en gåde!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2017, 15:34   #74
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Funktionelle lidelser på folkemødet. 2017

https://www.facebook.com/groups/7087...5832400189958/

Som lovet ville jeg prøve at komme af sted til Per Finks cirkus på folkemødet, og tænkte, jeg ville dele med jer, der enten ikke havde helbred eller økonomi til at dukke op.

Jeg fik IKKE lov at stille spørgsmål, selvom jeg markerede i lang tid, og folk, der markerede efter mig blev hørt. Jeg har en formodning om, det var fordi, jeg sad i kørestol, og at mit kritiske udtryk var let at afkode. Der var kun ét reelt spørgsmål, resten var rygklapperi og ros - fra fysioterapeuter, ergoterapeuter, psykologer og psykiatere. Mange havde hilst på panelet FØR debatten startede, så reelt virkede det ikke som en debat for folket ... mere rygklapperi og selvros.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-06-2017, 17:15   #75
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://www.facebook.com/groups/7087...5832400189958/

Som lovet ville jeg prøve at komme af sted til Per Finks cirkus på folkemødet, og tænkte, jeg ville dele med jer, der enten ikke havde helbred eller økonomi til at dukke op.

Jeg fik IKKE lov at stille spørgsmål, selvom jeg markerede i lang tid, og folk, der markerede efter mig blev hørt. Jeg har en formodning om, det var fordi, jeg sad i kørestol, og at mit kritiske udtryk var let at afkode. Der var kun ét reelt spørgsmål, resten var rygklapperi og ros - fra fysioterapeuter, ergoterapeuter, psykologer og psykiatere. Mange havde hilst på panelet FØR debatten startede, så reelt virkede det ikke som en debat for folket ... mere rygklapperi og selvros.

Hilsen Peter
Betegnelsen. TERM og forsknings klinikken er blevet ændret.
De må ikke mere kalde modellen for forskning!

Da jeg i slut 16 var på lungeklinken blev jeg tilmeldt et træningsforløb via Bispebjerg H.
forløbet var et blindforsøg, således, at ½delen skulle træne hjemme via en skærm og resten på hospitalet 3 x om ugen.
Man blev udtrukket via lodtrækning.
Det viste sig at være en PHD afhandling af en fys sponsoreret af Trygfonden.

Jeg var noget kritisk pga. Trygfonden, men deltog.
Imidlertid blev jeg meget svimmel, at jeg måtte opgive træningen.
Forsøgte at sige fra, da jeg var informeret om, at man kunne springe fra på et hvilket som helst tidspunkt i forløbet.

Dette viste sig at være vanskeligt. Jeg følte mig presset og gik med til, at besvare nogle spørgsmål, da alle i projektet var uhyre flinke.

Til sidst kom en hjem til mig og jeg skulle besvare en masse spørgsmål, hvoraf de fleste gik på noget psykisk.
Jeg anførte, at det intet havde med mine lunger eller svimmelhed at gøre, da jeg havde adskillige både lungemedicinere og psykiateres ord for dette.

Jeg informerede sygeplejersken om Funktionelle lidelser, men det anede hun intet om eller?

Det tog lang tid, og hun sagde de fleste bare svarede hurtigt og var færdig på ca. 10 min.
Spørgsmålene var fra 1-10, noget med: slet ikke , noget, lidt, meget osv. i samme dur.
Hun var flink og jeg havde en god dialog med hende, men senere blev jeg atter kontaktet.

Hun havde glemt 2 spørgsmål på sidste side, som hun bad mig besvare i telefonen.

Dette nægtede jeg, og så kontaktede fyssen der skulle lave sin PHD, afhandling mig.
Jeg var efterhånden vred og sagde. I har sagt jeg kan springe fra, men i jagter mig, og jeg nægter at bevare flere tåbelige og irrelevante spørgsmål-

Jeg har ikke kopi af de spørgsmål, så jeg kan desværre ikke gengive det konkret her.

Som jeg oplever det har den TERM model sneget sig i sundhedsvæsnet mange steder, og som min nuværende læge informerede, alle læger har været på kursus.

Ja, hvor er patientforeningerne henne????
.

Og til mit forrige indlæg.


De kan jo sætte deres krydser hvis de vil uden, at jeg har en kina mandscheance for at se om de fusker.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2017, 22:17   #76
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Betegnelsen. TERM og forsknings klinikken er blevet ændret.
De må ikke mere kalde modellen for forskning!

Da jeg i slut 16 var på lungeklinken blev jeg tilmeldt et træningsforløb via Bispebjerg H.
forløbet var et blindforsøg, således, at ½delen skulle træne hjemme via en skærm og resten på hospitalet 3 x om ugen.
Man blev udtrukket via lodtrækning.
Det viste sig at være en PHD afhandling af en fys sponsoreret af Trygfonden.

Jeg var noget kritisk pga. Trygfonden, men deltog.
Imidlertid blev jeg meget svimmel, at jeg måtte opgive træningen.
Forsøgte at sige fra, da jeg var informeret om, at man kunne springe fra på et hvilket som helst tidspunkt i forløbet.

Dette viste sig at være vanskeligt. Jeg følte mig presset og gik med til, at besvare nogle spørgsmål, da alle i projektet var uhyre flinke.

Til sidst kom en hjem til mig og jeg skulle besvare en masse spørgsmål, hvoraf de fleste gik på noget psykisk.
Jeg anførte, at det intet havde med mine lunger eller svimmelhed at gøre, da jeg havde adskillige både lungemedicinere og psykiateres ord for dette.

Jeg informerede sygeplejersken om Funktionelle lidelser, men det anede hun intet om eller?

Det tog lang tid, og hun sagde de fleste bare svarede hurtigt og var færdig på ca. 10 min.
Spørgsmålene var fra 1-10, noget med: slet ikke , noget, lidt, meget osv. i samme dur.
Hun var flink og jeg havde en god dialog med hende, men senere blev jeg atter kontaktet.

Hun havde glemt 2 spørgsmål på sidste side, som hun bad mig besvare i telefonen.

Dette nægtede jeg, og så kontaktede fyssen der skulle lave sin PHD, afhandling mig.
Jeg var efterhånden vred og sagde. I har sagt jeg kan springe fra, men i jagter mig, og jeg nægter at bevare flere tåbelige og irrelevante spørgsmål-

Jeg har ikke kopi af de spørgsmål, så jeg kan desværre ikke gengive det konkret her.

Som jeg oplever det har den TERM model sneget sig i sundhedsvæsnet mange steder, og som min nuværende læge informerede, alle læger har været på kursus.
I et randomiseret studie kan man altid stoppe også uden at give nogen begrundelse - det er du forhåbentlig også informeret om både mundtlig og skriftlig. I forhold til projektet så er det problematisk hvis mange stopper, så det er almindeligt at der gøres en indsats for at indsamle så mange data som muligt. Det er dog dårlig stil hvis der presses. Det kan du jo klage over. Det er selvfølgelig træls du har haft en dårlig oplevelse men det skyldes de enkelte personer på projektet. Dette har ikke noget med TERM eller patientforeninger at gøre.
I alle videnskabelige projekter kan der snydes og forskerne kan sætte krydserne som de vil. Det kan du i princippet godt tjekke i dit eksempel. Du kan bede om at få tilsendt resultater når studiet er gennemført eller holde øje med når det bliver publiceret og i deres data skal jo så helst mangle data fra mindst en person. Har de komplette data så har de snydt. Forventer du de snyder eller opdager du det kan det anmeldes.
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2017, 23:18   #77
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hut Se meddelelser
I et randomiseret studie kan man altid stoppe også uden at give nogen begrundelse - det er du forhåbentlig også informeret om både mundtlig og skriftlig. I forhold til projektet så er det problematisk hvis mange stopper, så det er almindeligt at der gøres en indsats for at indsamle så mange data som muligt. Det er dog dårlig stil hvis der presses. Det kan du jo klage over. Det er selvfølgelig træls du har haft en dårlig oplevelse men det skyldes de enkelte personer på projektet. Dette har ikke noget med TERM eller patientforeninger at gøre.
I alle videnskabelige projekter kan der snydes og forskerne kan sætte krydserne som de vil. Det kan du i princippet godt tjekke i dit eksempel. Du kan bede om at få tilsendt resultater når studiet er gennemført eller holde øje med når det bliver publiceret og i deres data skal jo så helst mangle data fra mindst en person. Har de komplette data så har de snydt. Forventer du de snyder eller opdager du det kan det anmeldes.
Ja, det kan jeg men jeg ved ikke om jeg orker.
Dette vil koste tid ved telefon og nettet.
Og, undskyld mig, det ved de.
Da jg gentagne gange spurgte hvorfra spørgmålene var hentet fik jeg et svævende svar.
Da jeg var insisterende fik jeg oplyst, at et var noget blandet noget fra nettet.
Han kunne ikke henvise til noget specifikt.

Jeg har så meget lort jeg kæmper med, så jeg må se om jeg orker!
Nej, jeg kan ikke bevise, at det har med TERM modellen at gøre, men mistanken er der, for helt ærligt hvad skulle det ellers være.

Hvordan kan jeg bevise, at de har snydt?
Det kan jo være andre der ikke har svaret?

Sidst redigeret af vasen; 18-06-2017 kl. 23:23.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2017, 22:15   #78
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad laver fysioterapeuterne ved bordet Funktionelle Lidelser?

https://www.k10.dk/showpost.php?p=355150&postcount=37

Hvor jeg bla har skrevet følgende:

Hvor jeg bla har skrevet følgende:

Med mine 43 års erfaring med genoptræning og retssikkerhed undre det mig, at fysioterapeuter bruger ressourcer på et forskningsprojekt som Funktionelle Lidelser.

Fysioterapeuter er dygtige til at få siddeplads ved mange borde, Rehabiliteringsteam, sociale sager , invalidebil og mange andre vigtige situationer for patienterne. Nu også Funktieonelle Lidelser som fysioterapeuterne helt bevidst glemmer bliver misbrugt af kommunerne til at placere patienterne på laveste ydelse. Vågn op, I er ved at miste den sidste rest af respekt.

http://funktionellelidelser.dk/for.../fysioterapeuter/ Fysioterapeuterne skulle hellere bruge lidt ressourcer på deres vedkendte hængeparti og skaffe dokumentation for resultater af den vederlagsfri behandling. http://ffy.dk/.../Engod-ordning-men-det-kniber-med.../... som ligger under denne tråd: https://www.k10.dk/showthread.php?p=352943 og videre til virkeligheden for patienterne http://www.k10.dk/showthread.php?t=30823

Til fysioterapeuternes orientering, er Funktionelle Lidelser et område patienterne kan nægte at deltage i, uagtet Folketingets midlertidige forbud imod tvang i behandlingen, herunder lumbale operationer, som embedsmænd ved Ankestyrelsen har gjort risikofrie med et pennestrøg gennem Principafgørelse 108-13. som er beskrevet her: https://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Vågn op og varetag jeres patienters interesse. Triste hilsner

BILAG

Principafgørelse 108-13 "Gældende" trods Folketingets forbud imod tvang i behandlingen.

I skal vælge kære venner. Respekten er ved at smuldre jer af hænde. https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160588

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-06-2017, 23:16   #79
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fra piskesmæld til psykisk syg

http://arbejderen.dk/kronik/fra-pisk...il-psykisk-syg

Jobcentrene kan godt henvise folk med fysiske sygdomme til psykolog eller psykiater. Men er det rimeligt? Og hvor stopper den udvikling?

Langsomt men sikkert er sygdomsopfattelsen i Danmark ved at blive overtaget af psykiatriens bio-psyko-sociale sygdomsopfattelse, som kan benyttes af godtroende behandlere, men også af de mest udspekulerede, hvilket jeg vil vise i det følgende.

Den sygdomsmodel inkluderer fysiske, psykiske og sociale aspekter, og er således svær at argumentere imod, fordi ethvert menneske indeholder alle tre dele. Før i tiden fejlede en syg borger enten noget fysisk eller noget psykisk, men med den nye forklaringsmodel har psykiatrien fået adgang alle steder i sundhedsvæsenet.

JOBCENTRENE MEDVIRKER TIL KOMMUNALE BESPARELSER

På jobcentrene mødes borgerne også med den bio-psyko-sociale forklaringsmodel, hvilket indebærer, at enhver syg borger kan kanaliseres over i psykiatrien. Borgere presses til psykiater med begrundelsen: behandlingsmuligheder, også selv om borgeren er blevet uarbejdsdygtig for eksempel på grund af en piskesmælds-læsion.

Kommunen undgår derved at give førtidspension.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-06-2017, 02:33   #80
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://www.k10.dk/showpost.php?p=355150&postcount=37

Hvor jeg bla har skrevet følgende:

Hvor jeg bla har skrevet følgende:

Med mine 43 års erfaring med genoptræning og retssikkerhed undre det mig, at fysioterapeuter bruger ressourcer på et forskningsprojekt som Funktionelle Lidelser.

Fysioterapeuter er dygtige til at få siddeplads ved mange borde, Rehabiliteringsteam, sociale sager , invalidebil og mange andre vigtige situationer for patienterne. Nu også Funktieonelle Lidelser som fysioterapeuterne helt bevidst glemmer bliver misbrugt af kommunerne til at placere patienterne på laveste ydelse. Vågn op, I er ved at miste den sidste rest af respekt.

http://funktionellelidelser.dk/for.../fysioterapeuter/ Fysioterapeuterne skulle hellere bruge lidt ressourcer på deres vedkendte hængeparti og skaffe dokumentation for resultater af den vederlagsfri behandling. http://ffy.dk/.../Engod-ordning-men-det-kniber-med.../... som ligger under denne tråd: https://www.k10.dk/showthread.php?p=352943 og videre til virkeligheden for patienterne http://www.k10.dk/showthread.php?t=30823

Til fysioterapeuternes orientering, er Funktionelle Lidelser et område patienterne kan nægte at deltage i, uagtet Folketingets midlertidige forbud imod tvang i behandlingen, herunder lumbale operationer, som embedsmænd ved Ankestyrelsen har gjort risikofrie med et pennestrøg gennem Principafgørelse 108-13. som er beskrevet her: https://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Vågn op og varetag jeres patienters interesse. Triste hilsner

BILAG

Principafgørelse 108-13 "Gældende" trods Folketingets forbud imod tvang i behandlingen.

I skal vælge kære venner. Respekten er ved at smuldre jer af hænde. https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160588

Hilsen Peter
Jeg er lidt uklar på om mit indlæg er blevet læst, som et projekt der skulle undersøge om lungelidelser er psykisk betingede?

Da jeg blev tilbudt at deltage var det med fysisk træning og blev lanceret, så man skulle finde ud af om, der er forskel på at træne hjemme foran en skærm eller deltage i et træningslokale sammen med andre.

At der så efterfølg. kom en masse spørgsmål af mere psykisk art gjorde mig vred.
Først her fik jeg mistanken om Per Finks finte og også, fordi Trygfonden er pengekassen bag.

Fyssen ved mit møde med Rehabiliteringsteamet gad ikke engang se op, men sad kun og gloede i sin I pad.
Det kunne selvfølgelig være han skulle nå at læse de 300 siden på de henholdsvis 2 og 10 min.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension