K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2011, 15:51   #81
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jeg har fået mødeindkaldelse fra min sagsbehandler - den samme som jeg hele tiden har haft - den samme som jeg ikke har tillid til og den samme som sendte mig halvdelen af mine sagsakter i sidste uge.

flot gået kommune

Igen en standardskrivelse, hvor der står at vi skal snakke om hvordan det går med min jobsøgning og hvilke muligheder jeg har for hurtigt at komme i job.

dejligt ikk?
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 15:59   #82
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
hey. hold ud. det er en som dig der er inspiration for os andre.
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 19:37   #83
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jeg gi'r heller ikke op.

Jeg undres blot over hvor meget mere end det jeg har været udsat for af elendig sagsbehandling, førend et jobcenter kan se en fornuft i at man får en
anden og starter på en frisk...

Imorgen kommer der en socialrådgiver som vil kigge på min sag og tage med som bisidder. og så vil jeg overlade hovedansvaret til ham - jeg magter ikke magtmisbrug længere...
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 20:53   #84
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Jeg gi'r heller ikke op.

Jeg undres blot over hvor meget mere end det jeg har været udsat for af elendig sagsbehandling, førend et jobcenter kan se en fornuft i at man får en
anden og starter på en frisk...

Imorgen kommer der en socialrådgiver som vil kigge på min sag og tage med som bisidder. og så vil jeg overlade hovedansvaret til ham - jeg magter ikke magtmisbrug længere...
Det er rigtig godt med en socialrådgiver i morgen og super at vedkommende tager med som bisidder - tror på, at det så lysner lidt for dig, Victoriane :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 15:55   #85
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
jeg har et spørgsmål vedr. læges tavshedspligt. Har min egen læge ret til, som i mit tilfælde, at fortælle om min kone, i lægeattest til kommunen??

Det har aldrig været min kones ønske at blive en stor del af min sag, og i lægeattesten står der at min kone har "stor brug for assistance". endvidere har han tilsyneladende i telefonsamtale med lægekonsulenten udtalt, at "hustruen kan ej heller bidrage væsentligt", under henvisning til at jeg står med ansvar alene for ALT derhjemme. hvilket jo er decideret forkert, da min kone har måttet løbe ekstra stærkt for at passe på mine delebørn 2010.

Men kort og godt - har læge ret tl at videregive sådan en oplysning til lægekonsulent, når lægeattesten skulle handle om mig??
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 16:02   #86
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
jeg har et spørgsmål vedr. læges tavshedspligt. Har min egen læge ret til, som i mit tilfælde, at fortælle om min kone, i lægeattest til kommunen??

Det har aldrig været min kones ønske at blive en stor del af min sag, og i lægeattesten står der at min kone har "stor brug for assistance". endvidere har han tilsyneladende i telefonsamtale med lægekonsulenten udtalt, at "hustruen kan ej heller bidrage væsentligt", under henvisning til at jeg står med ansvar alene for ALT derhjemme. hvilket jo er decideret forkert, da min kone har måttet løbe ekstra stærkt for at passe på mine delebørn 2010.

Men kort og godt - har læge ret tl at videregive sådan en oplysning til lægekonsulent, når lægeattesten skulle handle om mig??
Ej altså det handler slet ikke om din kone. Hun bør slet ikke nævnes i en erklæring eller lægeattest. Det handler om dig. Man kan klage over sådan noget til patientklagenævnet:
http://pkn.dk/public/dokumenter/Pjec...heder_2009.pdf

Hvis kommunen har stillet spørgsmål til lægen vedr. din funktionsnedsættelse, så skal lægen også kun svare på det og ikke andet. De skal ikke begynde at snakke om, at "hans kone er fra grønland og er 10 år yngre bla bla bla"...

Det ses desværre, at lægerne skriver noget, de ikke bør skrive og som slet ikke er relevant.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 19:33   #87
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
nå nu må socialrådgiveren se på det hele. Det tar alt for meget energi.

Sidst redigeret af victoriane; 24-03-2011 kl. 21:08.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 01:43   #88
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Wow...Sikke fantastisk sagsgang du har haft! Lyder som en supergod sagsbehandler du har dig. Noget ala min den første!

Kan du da på ingen måde slippe af med hende???? Jeg anede heller ikke mine levende råd og FLYTTEDE! Desværre for mig hjalp det ikke fordi hun var sat på min sag. Jeg var nødt til at stille sagen i bero for at få hende væk! Det er da utroligt som de er svære at ryste a sig de dårlige sagsbehandlere! Jeg må indrømme du fik mig til at grine da jeg læste svaret fra jobcenter om at du jo er glad og tilfreds for din sagabehandler

Hold. Det er tåbeligt- din sag. Men pas på med pressen. Har hørt det kan give bagslag :/ KAn du ikke rykke i den der bestyrelse som du havde fat i tidligere? Nogen MÅ da kunne gøre NOGET?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 19:10   #89
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Så er der håb og hjælp.En socialrådgiver kom i dag og havde en masse idéer til hvordan sagen kan komme på rette spor.

Han mener jeg burde være tlkendt førtidspenson for måneder siden, og han vil osse mene at det for både kommunen og for mig vil være mest hensigtsmæssigt med en ny sagsbehandler, så der kan startes på en frisk.
Så det vil han osse arbejde for at sker.

Han fortæller at han osse gerne vil tage med til et møde i beskæftigelsesankenævnet og forelægge dem sagens gang - anede ikke at man kunne få et møde ved BAN.

Så vil han fnde ud af hvem der kan være tovholder på sagen, så der kommer styr på det hele og så få chefer, læge, sagsbehandler hjem til os i mit "element" til en rundbordssamtale, sådan at der kommer en mere ligeværdig dialog.

Jeg er lettet - lettet over at der nu sker noget fornuftigt
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 19:16   #90
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Så er der håb og hjælp.En socialrådgiver kom i dag og havde en masse idéer til hvordan sagen kan komme på rette spor.

Han mener jeg burde være tlkendt førtidspenson for måneder siden, og han vil osse mene at det for både kommunen og for mig vil være mest hensigtsmæssigt med en ny sagsbehandler, så der kan startes på en frisk.
Så det vil han osse arbejde for at sker.

Han fortæller at han osse gerne vil tage med til et møde i beskæftigelsesankenævnet og forelægge dem sagens gang - anede ikke at man kunne få et møde ved BAN.

Så vil han fnde ud af hvem der kan være tovholder på sagen, så der kommer styr på det hele og så få chefer, læge, sagsbehandler hjem til os i mit "element" til en rundbordssamtale, sådan at der kommer en mere ligeværdig dialog.

Jeg er lettet - lettet over at der nu sker noget fornuftigt
DET var godt at læse, at det endelig lysner lidt :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God nyhed herfra!!! Mama Spørgsmål ang fleksjob 15 02-08-2011 23:36
Lidt nyt herfra hopper Alt det andet 14 30-04-2010 09:23
Lidt nyt herfra. Maj-Britt Dit og Dat 0 22-05-2008 08:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension