K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2018, 16:51   #1
sylle63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2018
Lokation: Helsingør
Indlæg: 3
Styrke: 0
sylle63 er ny på vejen
Angry Artose i knæene(slidgigt)

Hej. Jeg vil gerne høre om det virkelig kan være rigtig at kommunen nægter at give mig fleks, fordi det er for besværligt OG jeg ikke er syg nok? Skal sige at jeg har fået slidgigt i knæene som startede i juni 2017 og har så siden været inde over ortopædklinikken og her sidste gang fik jeg at vide at de ikke vil operere mig, både fordi jeg er for ung og for det andet ingen smerter har, kun irritation. Skal træne (GLAD træning) og tabe mig. Har arbejdet 12 år på lager, og vil gerne arbejde indenfor kontor(har en gammel kontoruddannelse), men de mener godt jeg kan arbejde fuld tid, men jeg mener at det kan jeg ikke, i hvert fald ikke lagerjobs. Kurser kan jeg heller ikke få på kontanthjælp, og de fleste firmaer vil jo gerne have nogen med erfaring. Så det er som at løbe panden mod en mur.
sylle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2018, 16:53   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du skriver:
"og vil gerne arbejde indenfor kontor(har en gammel kontoruddannelse), men de mener godt jeg kan arbejde fuld tid, men jeg mener at det kan jeg ikke, i hvert fald ikke lagerjobs."
Dvs kan du arbejde fuld tid ved kontorjob?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2018, 16:59   #3
sylle63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2018
Lokation: Helsingør
Indlæg: 3
Styrke: 0
sylle63 er ny på vejen
Ja det er jo lige det, men stadig har jeg ikke de kvalifikationer og erfaringer de fleste firmaer vil have.
sylle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2018, 17:15   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Fleksjob er hvis ens arbejdsevne er væsentligt og varigt nedsat.
Og når man arbejdsprøver, kigger man ikke kun på tidligere beskæftigelse. Man afprøver "bredt", for at få et billede af ens arbejdsevne på det generelle arbejdsmarked.
Så hvis man kan arbejde fuld tid (eller nok til selvforsørgende) f.eks. ved kontorjobs, så er man ikke i målgruppe for fleksjob.

Jeg kender desværre ikke lige til reglerne mht kurser, men jeg tror det mere er et spørgsmål om hvorvidt kommunen vil bevillige det, og ikke om hvorvidt de kan. For hvis du med et kursus har en god chance for at få et arbejde, tror jeg sagtens de kan bevillige et kursus
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2018, 17:20   #5
sylle63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2018
Lokation: Helsingør
Indlæg: 3
Styrke: 0
sylle63 er ny på vejen
Hvad med midlertidig fleks?
sylle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2018, 17:25   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Lov om aktiv beskæftigelsesindsats:
"§ 69. Jobcenteret sørger for, at personer under folkepensionsalderen, jf. § 1 a i lov om social pension, med varige og væsentlige begrænsninger i arbejdsevnen, jf. § 2, nr. 7, har mulighed for

1) ansættelse hos private eller offentlige arbejdsgivere i fleksjob efter § 70 eller

2) støtte til at fastholde beskæftigelsen i egen virksomhed efter § 70 g. "

Ja, du har nogen varige begrænsninger i din arbejdsevne, men kun når det kommer til stående arbejde.

Afsnittet "midlertidigt fleksjob"
"§ 70 c. Jobcenteret bevilger fleksjob for en periode af 5 år, jf. dog stk. 2. Når den 5-årige periode udløber, tager jobcenteret stilling til, om personen fortsat opfylder betingelserne i § 70 for et nyt fleksjob.

Stk. 2. For personer, der er fyldt 40 år, bevilger jobcenteret efter det første fleksjob et permanent fleksjob, hvis jobcenteret vurderer, at arbejdsevnen fortsat er nedsat i et omfang, så overgang til beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked ikke er en mulighed, og betingelserne for fleksjob fortsat er opfyldt."

Midlertidigt fleksjob betyder faktisk bare, at når der er bevilliget fleksjob, skal kommunen hvert 5. år følge op på, om man fortsat er berettiget til fleksjob. Men man skal stadigvæk opfylde betingelserne for fleksjob til at starte med
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2018, 17:46   #7
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Ud fra de få oplysninger som du skriver er jeg helt enig med Misty Miss....At du ikke er i målgruppen for fleksjob. Som jeg læser det, er det for hårdt for dig at arbejde fuldtids med lagerarbejde.

Men når du kan arbejde fuldtids inden for andre, mere led-beskyttende fag, er det disse jobs, som du må forsøge at finde job inden for. Du skriver endvidere at du er anbefalet vægttab, og dette vil kommunen helt sikkert holde sig til, i forhold til om du selv forsøger at holde fast i din mulighed for at varetage fuldtidsarbejde.

Hvis ikke din kontoruddannelse er ajour, kunne andre erhverv måske (?) være aktuelle. Kassearbejde med opfyldning af varer, det ville måske give variation i forhold til at stå op hele tiden, og kunne aflaste knæene når du sidder ned og passer kasse.......
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2018, 20:00   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sylle63 Se meddelelser
Hvad med midlertidig fleks?
Hvor mange timer mener du, at du kan arbejde, hvis det er ikke-knæbelastende arbejde?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2018, 20:48   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Medmindre du ikke kan arbejde med noget som helst i 18-19 timer om ugen, så er du ikke i målgruppen for fleks. Man regnes som selvforsørgende, hvis man kan arbejde over halvdelen af fuldtid.

At det er svært at finde et job, er noget helt andet, og der kan de måske hjælpe dig med at finde noget praktik indenfor kontor, som giver dig lidt ny erfaring, du kan bruge til at søge et reelt job på. Og ellers bare lede efter hvad som helst, der ikke belaster knæene vildt.

Slidgigtforandringer kommer lige så stille, og det er først hvis man er så smerteplaget, at man ikke kan varetage et arbejde, at man begynder at se på det. Men ja, kassedame, billetluge, bibliotek, børnehave, kontor osv.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 13-01-2018 kl. 20:50.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2018, 21:54   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Mener en 800.000 har artrose.
Kommer oftest med alderen.
Det nye sorte er trænig og være i vigør.
Lyder som du er på rette vej.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension