K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2014, 10:58   #21
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hej igen

Tak. Både og ... Da min læge, psykiater og psykolog uafhængigt af hinanden har skrevet at jeg har nul funktionsniveau tilbage, ingen arbejdsevne, helbredet stationært, ingen behandlingsmuligheder og at jeg ikke kan tåle arbejdsprøvning. Er nedslidt både fysisk og psykisk som gør at jeg nu ikke ser anden udvej end en førtidspension.

Så for mig er det fuldstændig meningsløst at forsøge at udvikle noget der ikke længere er der og samfundsmæssigt spild af ressourcer ved at forsøge at finde 1-2 arbejdstimer ved et langvarigt ressourceforløb. Dette da jeg igennem mange år på eget initiativ har opsøgt de dygtigste private behandler, når sygehusene meldte pas - desværre uden at det har forbedret mit helbred. Kunne jeg arbejde 1-2 timer om ugen, havde jeg aldrig budt mig selv de yderligere belastninger det er at gå i uvisheden om hvor lang tid det tager.

Indtil videre afventer jeg at Ankestyrelsen behandler min anke og om 6-7 måneder forhåbentlig får medhold.

Hvis min læge var nået frem til en lille restarbejdsevne ville et ressourceforløb give mening.

Så en dyr tid hvor jeg ingen ressourceydelse får og nu må klare mig for min private invalidepension og ovenikøbet selv betale for fortsat psykologbehandlinger. Dette selvom ressourceteamet jo i indstillingen har skrevet fortsat psykologbehandling.

Men får det bedste ud af det og fortrøstningsfuld at det falder på plads. Spørgsmålet er blot hvor lang tid der går :-)
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 09:44   #22
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Frustration og uvished...

Har skrevet et læsebrev til JP om at syge borgere må vente vente og vente m.m. og efter at det var bragt i avisen, er jeg blevet kontaktet af andre borgere i lign. situation. Krotesk at man vil være bekendt at behandle syge borgere på den måde!

Undre mig over at så mange syge borgere skal gå i årevis i uvished og de yderligere belastninger det er for helbredet. Bare ikke i orden at behandle os syge på den måde og tænker også på hvad det koster samfundet i ressourcer med alle de opfølgningssamtaler, tiltag, m.m.

Har skrevet til beskæftigelsesministeren - uden svar og kontaktede derfor anden politiker, som fandt mine spørgsmål relevante og gode og nu vil gå videre og stille ministeren mine spørgsmål. Håber at der kommer fokus og ændring i tolkningen af lovgivningen.

Så frustrationen er lige nu stor. Tænker på hvad vi kan gøre for at få mere fokus på problemstillingen med at så mange syge borgere går i uvished.

Hvad tænker I ?
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 14:13   #23
Pjuske1911
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Pjuske1911 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BEH Se meddelelser
Har skrevet et læsebrev til JP om at syge borgere må vente vente og vente m.m. og efter at det var bragt i avisen, er jeg blevet kontaktet af andre borgere i lign. situation. Krotesk at man vil være bekendt at behandle syge borgere på den måde!

Undre mig over at så mange syge borgere skal gå i årevis i uvished og de yderligere belastninger det er for helbredet. Bare ikke i orden at behandle os syge på den måde og tænker også på hvad det koster samfundet i ressourcer med alle de opfølgningssamtaler, tiltag, m.m.

Har skrevet til beskæftigelsesministeren - uden svar og kontaktede derfor anden politiker, som fandt mine spørgsmål relevante og gode og nu vil gå videre og stille ministeren mine spørgsmål. Håber at der kommer fokus og ændring i tolkningen af lovgivningen.

Så frustrationen er lige nu stor. Tænker på hvad vi kan gøre for at få mere fokus på problemstillingen med at så mange syge borgere går i uvished.

Hvad tænker I ?
Hvis alle os på kontanthjælp sendte en ansøgning, om FP efter §17, den samme dag på det samme tidspunkt, så er jeg sikker på deres system ville brænde sammen, og der ville gå måneder før de var gennem sagsbehandlingen. Det kunne blive et sjovt kaos.
Pjuske1911 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 14:18   #24
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Smiler. Ja, sikke et kaos det kunne skabe i kommunernes system :-)

Jeg har lige talt med Ankestyrelsen som langt om længe har modtaget min anke. Den var i første omgang forsvundet og jeg er glad for at jeg i de sidste to uger jævnligt har fulgt op. Nu kører sagen og jeg har et svar om et halvt år - dejligt.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 15:28   #25
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
BEH skrev "Så en dyr tid hvor jeg ingen ressourceydelse får og nu må klare mig for min private invalidepension og ovenikøbet selv betale for fortsat psykologbehandlinger. Dette selvom ressourceteamet jo i indstillingen har skrevet fortsat psykologbehandling. "
Er du sikker på at det ikke er kommunen der skal betale din psykolog? Jeg mener det er kommunen, der skal betale for de aktiviteter som ressourceteamet anbefaler... Kommunerne kan i søge økonomisk støtte - så lyder det mærkeligt hvis kommunen samtigtigt beder borgerne om selv at betale behandlingen...
http://ams.dk/da/Udbud-og-puljer/Pul...je_metode.aspx
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 17:58   #26
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du trosd alt er glad for at bo i et velfærdssamfund med mulighed for at holde hånden under personer, der intet har. Men korrekt ting tar tid.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 18:10   #27
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hej

Jeg har undersøgt det hos kommunen og fået tilbagemelding om at jeg selv skal betale for psykologbehandling. Til gengæld senere i forløbet hvor jeg skal på forskellige kurser m.m., skal jeg ikke betale for. Håber dog ikke at jeg når så vidt. Ankestyrelsen har netop meddelt at der går knap 6 måneder, så hvis jeg får medhold, slipper jeg for det sidste år af ressourceforløbet.

Jo, jeg er glad for at bo i et velfærdssamfund der tager hånd om dem som ingenting har. Samtidig finder jeg det ikke rimeligt at alt det jeg har sparet op, nu skal bruges på et ressourceforløb jeg ikke har bedt om.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 20:50   #28
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Jeg forstår dig så godt og tanken om, at jo mere ansvarlig du har været som almindelig lønmodtager, jo større er følelsen af at være til grin.

Måske kunne pensionselskaberne udbetale årsbeløb i TAE. Alt efter om det er et eller fem år man skal være i ressourceforløb. For så er det jo pludselig formue og ikke en indtægt.

Nå! enden på denne vanvittige regel bliver jo alligevel, at resten af pensionselskaberne inden længe følger trop og stopper al udbetaling under ressourceforløb.

Så bliver vores egen opsparing i det mindste der hvor den hører til.

MVH
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 09:04   #29
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hej

Tak. Ja, lyder som en god ide hvis pensionsselskaberne stopper udbetalingerne mens man er i ressourceforløb. I mit tilfælde valgte jeg pga. mange års sygdom at få den udbetalt i dobbelt tempo, således at jeg kun får i 15 år i stedet for livslang og havde budgetteret med at ligger en del fra hver måned, så jeg også havde lidt penge efter de 15 år. Derfor trist hvis de første 5 år bliver brugt på ressourceforløb og med særdeles stram økonomi.

Også derfor jeg har valgt at gå videre med emnet til vores beskæftigelsesminister og andre politiker, da jeg ikke forstår forskellen på at når man er på sygedagpenge modregnes privat invalidepension ikke.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 09:39   #30
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BEH Se meddelelser
Hej

Tak. Ja, lyder som en god ide hvis pensionsselskaberne stopper udbetalingerne mens man er i ressourceforløb. I mit tilfælde valgte jeg pga. mange års sygdom at få den udbetalt i dobbelt tempo, således at jeg kun får i 15 år i stedet for livslang og havde budgetteret med at ligger en del fra hver måned, så jeg også havde lidt penge efter de 15 år. Derfor trist hvis de første 5 år bliver brugt på ressourceforløb og med særdeles stram økonomi.

Også derfor jeg har valgt at gå videre med emnet til vores beskæftigelsesminister og andre politiker, da jeg ikke forstår forskellen på at når man er på sygedagpenge modregnes privat invalidepension ikke.
Har du undersøgt om du har mulighed for at stille pensionsudbetalingen i bero en periode?
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension