K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2013, 23:44   #1
Rigde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
Rigde er ny på vejen
Resourceforløb

Jeg var til rehabiliteringsmøde i starten af december,efter at have været sygemeldt lidt over 2 år.Jeg har været hele turen igennem og så frem til endelig at blive afklaret.Dagen efter mødet får jeg så at vide at jeg er visiteret til 1års resourceforløb.Kort tid efter var jeg så til møde med min nye sb,hvor vi skulle planlægge forløbet.Hun startede med at sige,at teamet havde fundet mig for dårlig til flexjob og for god til pension.Er det sådan man beslutter at det skal være et resourceforløb?Yderligere siger hun at forløbet måske kunne presses ned til 3måneder og at jeg så skulle til møde i teamet igen.
Forløbet skulle bestå af træning i varmtvandsbassin og et hjemmebesøg af en ergoterapeut og det var det.For mig virker det lidt lal lal.Jeg har været igennem diverse genoptræningsforløb rygskoler og adskillige fysioterapeuter,som alle har opgivet mig,da træning kun forværrer mine smerter.(jeg har svær slidgigt og 2discusprolapser i lænden,desuden sarcoidose og angst)
Er der nogen der har gode ideer til,hvordan jeg skal gribe det næste møde med min sb an,da jeg føler at det kun handler om at udskyde afgørelsen.
V.h.Rigde
Rigde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 00:45   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er nok ikke andet at gøre, end at følge det.

Desværre er der ikke politisk forståelse/vilje til at have folk på førtidspension, da alle har arbejdsevne, efter deres forkrøblede opfattelse.

Vedr træning, må du sørge for at du tåler dette og ikke får forværringer.

Evt tal med din speciallæge. Evt be fys. der står for træningen om at tale med speciallægen, eller andet.

Hvis forløbet, bliver frarådet af din speciallæge, får du dette på skrift.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 00:48   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Velkommen til og godt vi kunne få dig herind

Nu kender vi ikke din alder og det betyder en del for er man under 40 år ja så vil det være mere end næsten umuligt at undgå dette ressourceforløb...

Men selv hvis du er over 40 år...ja så er planen at alle skal igennem sådan et ressourceforløb....

Så uden at kende mere til dig og din sag...så vil jeg synes at hvis du kan "slippe" med sølle 3 måneder i sådan et ressourceforløb...ja så skal du slå til med det samme og sige ja tak...

Dette vil gøre at de ser dig som samarbejdende og at du går med på at prøve alt...og hvis ikke det ressourceforløb udmønter sig i at du har en større arbejdsevne...ja så vil du stå meget bedre i forhold til at få en førtidspension...

De fleste borgere vil få disse ressourceforløb men i et år og op til fem år....så tre måneder er ikke meget i forhold til det...

Men nu skriver du ikke hvad du vil eller ønsker...jeg gætter bare ud fra det du har skrevet om dig selv...

Jeg har forresten slettet den anden tråd du har lavet om samme emne...ved ikke helt hvorfor du har lavet to.....men den er ihvertfald slettet nu så der kun er denne tråd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 01:18   #4
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Kære Rigde

"Et ressourceforløb er et individuelt tilrettelagt forløb, som har til formål at udvikle din arbejdsevne" citat fra Kommunens udleverede brochure til ut.

Når jeg læser du henvises til varmtvandsbassintræning, ser jeg det som en lindring af dine symptomer,
men hvis det ikke giver en forbedring og evt. forværring af dit nuværende funktionsniveau, skal du beskrive det, så din SB får din besvarelse retur.

"et hjemmebesøg af en ergoterapeut "
Dette kan være for at få beskrevet dit funktionsniveau i hjemmet samt beskrivelse af hjælpemidler du har og måtte mangle til hjælp i hverdagen.
Dette kan være med til at synliggøre dit gennerelle helbredsbillede og funktionsniveau.

Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 30-12-2013 kl. 01:20.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 01:37   #5
Rigde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
Rigde er ny på vejen
Tak for jeres svar.
Jeg er 56 år og håber på en pension.
Jeg fik en arbejdsskade i 07,deraf mine rygproblemer,den er anerkendt i ask.
Jeg formåede at arbejde videre i 4 år,men måtte til sidst give op.
Det var bare så øv ikke at blive afklaret,når nu man har ventet så længe.
V.h. Rigde
Rigde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 10:15   #6
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Har du taget din sag i ASK op igen ?

Har du været i arbejdsprøvning inden Rehabiliteringsmøde og hvordan gik det ?

Hvor sidder dine prolapser og har du været opereret for dem ?
(Når du skriver lænden har du så mulighed for at skrive L4, L5 osv)

Sidst redigeret af lgkh62; 30-12-2013 kl. 13:23.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 10:35   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Så uden at kende mere til dig og din sag...så vil jeg synes at hvis du kan "slippe" med sølle 3 måneder i sådan et ressourceforløb...ja så skal du slå til med det samme og sige ja tak...
Lige mine ord, for...

Hvis du er henvist til ressourceforløb der normalt skal varer minimum et år, og sagsbehandleren mener det er omsonst at fortsætte så længe, så er du rigtig godt stillet efter de 3 måneder, for så er der "bevis" for at ressourceforløb er "åbenlyst formålsløst".

Er et ressourceforløb "åbenlyst formålsløst" så er der ikke længere så meget der står i vejene for en pension, hvis øvrige formalia ellers er iorden... herunder speciallægeerklæring mm, som kræves for at en sag er tilstrækkeligt oplyst.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 00:36   #8
Rigde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
Rigde er ny på vejen
Hej igen.
Min sag kører stadigvæk i ask.Pt får jeg en a'conto ydelse for tabt erhvervsevne,fordi jeg ikke er afklaret.

Jeg har været i arbejdsprøvning og det gik ikke særlig godt.Jeg havde 11sygedage udad 40,ofte kunne jeg kun være der en time.

Mine prolapser sidder ved L3-4 og L4-5 og kan ikke opereres.Jobcentret nærmest tvang mig til at få lagt en blokade ind ved nerverne i ryggen,idet de sagde at alt skulle være forsøgt.Blokaden var rædselsfuld og hjalp ikke en dyt.
Blokaden skulle være en indikation på en mulig operation.


V.h. Rigde
Rigde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 00:46   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rigde Se meddelelser
Mine prolapser sidder ved L3-4 og L4-5 og kan ikke opereres.Jobcentret nærmest tvang mig til at få lagt en blokade ind ved nerverne i ryggen,idet de sagde at alt skulle være forsøgt.Blokaden var rædselsfuld og hjalp ikke en dyt.
Blokaden skulle være en indikation på en mulig operation.
Det er forhåbentlig nøjagtigt beskrevet hvad den blokade gjorde og ikke gjorde, det er meget vigtigt at det står ned i mindste detalje, ellers vil de bare prøve igen !
Står det ikke allerede må du snarest henvende dig til den læge der udførte behandlingen og bede denne om en skriftlig redegørelse.

Det du må vide, i din situation, er at det på ingen måde handler om hvordan du har det, det handler udelukkende om hvorvidt du er i stand til at dokumentere hvordan du har det.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 01:08   #10
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Kære Ridge

Har du læst om ressourseforløb på https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144514 læs §8

Har du modtaget aktindsigt siden dit møde i Rehabiliteringsmødet så du 100% ved hvad der er af bilag og notater i din sag ?

Hvis en SB taler om evt. 3 mdr. forløb inden forelæggelse igen for Rehabiliteringsteam bør det fremgå af din Ressourseplan samt din Journalrapport/SB´s notater ellers er det bare snak, der evt. afholder dig fra at klage over der ikke er et reelt udviklingsperspektiv af din arbejdsevne i det tilbudte ressourseforløb.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension