K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2009, 14:50   #21
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Ja, jeg ved godt man kan død af stress. Det var præcist sådan min venindes læge beskrev hendes tilstand, nu da hun kan håndtere sådan en oplysning.

Og selvfølgeligt er der forskel på mennesker. Men nu har jeg oplevet ikke mindre end 6 af mine nære venner gå ned med stress og udbrændthed. Og de er alle blevet rådet til at dyrke motion. Det er skide svært at komme ud af døren, når man har det så dårlig, men det er faktisk en måde hvorpå kroppen er med til at regulere stofferne i hjernen. Men det kræver at man motionere hver dag. Faktisk bruger man jo også motion på de psykiatriske afdelinger i dag, som led i behandling af depression.


Når jeg skriver til fjolle er det faktisk for at give hende lidt håb, og fordi hun på en eller anden måde skal videre med sit liv. Og personlig viste jeg ikke at der skal gå over 8 uger før man kan mærke en "psykologisk" effekt af motion. Og at der skulle så meget til. Min veninde er i dag glad for at være "presset" til at dyrke de gå ture, selvom hun i starten ikke kunne se meningen med dem.

Endelig vil jeg gerne kommentere det med sygerollen. Hvis man mener at sygdommen/lidelsen er blevet kronisk, tror jeg det er fornuftigt at forlade sygerollen, og i stedet betragte sig som handicappet.

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 22:34   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen velcro jeg er skam handicappet det syntes jeg ikke at jeg var da jeg havde stress og udbrændthed ,men da fib og alle de andre følgesygdomme satte ind ja så var det nok på tide at betragte det som et handicap (selv om man ikke siger det højt ) allerede i 99 fik jeg oplyst det med motion og jeg har dyrket moderet motion alle årene uden nogen nævnværdig forandring ...


Allerede i 99 opdagede jeg at jeg nogen dage kunne cykle mig fra en migræne feks .. men det er ikke løsningen mere for nu er jeg smadret hver gang jeg har gået en kort tur og meget smerteplaget ,...

Men jeg vil for alt i verden ikke undvære min daglige cykeltur(godt nok på el cykel men kommer da ud og får rørt mig ) og kondicykel det bruger jeg skam også¨... men desværre uden bedring og med de begrænsninger der nu er pga smerter ...

Personligt har jeg ikke set nogen motionere sig ud af det, jeg har set nogen prøve og fortsætte med at bide sig fast i arbejdsmarekdet for derefter at ligge på sofaen resten af dagen når de kom hjem og til sidst kravle i seng ,.. min storebror er en af dem og det resulterede i en blodprop i hjertet ..

Såååå alt er relativt .. og jeg ved godt at du bare vil give håb men vi er faktisk nogen herude på den anden side af skærmen der er blevet invalideret af det stress og som høre sådan noget tit og som du selv ved så kan det godt give dårlig samvittighed og følelse af at ikke ville hjælpe sig selv og det gør det så bare værre så det skal man også huske når man kommer med gode råd
  Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 20:15   #23
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Lidt nyt...........

Får det dårligere og dårligere, er bange for at jeg er ved at miste fodfæstet helt, for at miste min mand ( hvor længe holder han mon ud??), mine børn og enda måske ende på den lukkede...........

1 september ingen penge intet fra forsikringen, intet fra kommunen, da de ikke er færdige med at regne ud, skal sælge min livsnerve ( min hest) - samt min kærestes båd ( jeg står på panthavedeklerationen ) inden jeg kan få noget hjælp.

Inden jeg overhovdet nåede at komme ned på kommunentil samtale havde jeg 4 sagsbehandlere, og hende jeg så fik, mente bare at vi skulle snakke lidt sammen for at lærer hinanden bedre at kende.................Hmmm

Blev så ked af det, gik hylende der fra mens min bisidder overtog resten af mødet.,.

Har haft kontakt til borgmesteren i kommunen - fik en sludder historie retur.

Går snart til pressen - nogen der har erfaringer med det ?

God advokat søges - med indblik i forsikring og social ret.,.............
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 20:27   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fjolle Se meddelelser
Afslået ved kommunen igen - så skal den vist vidre til ankestyrelsen, hvor der er behandlingstid på omkring 7 måneder - og her imens kan jeg søge kontanthjælp- om jeg ikke kan få, da jeg har en TAE ( selv betalt over 4000,00 i måneder i mange år) forsikring. Så det betyder nu at jeg får udbetalt 6000 hvor jeg før hen fik 17000 - mon det overhovdet kan svarer sig at tegne disse forsikringer. Er forøvrigt kun beviglet til 1 september, også vil forsikringen kigge på sagen igen. Hvis man ikke er udbrændt stresset og deprimeret, så bliver man det sku nu,og ingen trøst er det at min sagsbehandler sagde, at det var synd for mig at jeg var blevet en lus i et politisk spil . Det kan jeg jo ikke leve af.......................................
Hej!

Forhåbentligt fik du anket afgørelsen??
Du kunne ringe til beskæftigelsesnævnet og høre, om de er ved at behandle din sag. Måske kan det give dig lidt ro på en eller anden måde?
Og hvem ved, måske vinder du sagen, og jobcentret får en lang næse...??
Vær ved godt mod... Kan nu godt forstå, det er stressende at vente osv...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udgifter til fleksjob eksplodere. Gunell Politik og Samfund 9 13-03-2010 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension