K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2015, 12:00   #1
Apenayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2015
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 9
Apenayaa er ny på vejen
Smile Ledighedsydelse - Ressourceforløb

Hej

Jeg vil lige høre om der er nogen som ved noget om at være i ressourceforløb.

Jeg er opsagt fra mit arbejde og sygemeldt i den gamle ordning af flexjob. Inden min opsigelse dato rask melder jeg mig for at komme på ledighedsydelse.
I går var jeg ved min sagsbehandler i kommunen og hun snakker om evt. ressourceforløb, nu mit spørgsmål, forsætter man på ledighedsydelse mens man er i ressourceforløb ?
eller går man på kontanthjælp, som min sags behandler fortalte. Jeg mener man få ledighedsydelse forsat. Er der nogen er Jer som ved noget om det ?

Jeg ønsker Jer alle en god dag

Mange hilsener Apenayaa
Apenayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2015, 12:05   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Aktivloven §68 Stk. 5. For personer, der forud for deltagelsen i et ressourceforløb modtog ledighedsydelse efter denne lov, udgør ydelsen et månedligt beløb svarende til den hidtidige ydelse. Ydelsen kan ikke udgøre et beløb, der er mindre end hjælpen efter stk. 2.

(stk 2 er højeste kh satser, dvs 10849 til ikke-forsørger og 14416 til forsørger)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2015, 20:20   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du vil forsætte med en ydelse på niveau som ledighedsydelsen når og hvis du kommer i ressourceforløb...

Siger sagsbehandleren noget andet....så henvis til nedenstående...

Citat:
Også personer, der kommer fra ledighedsydelse og førtidspension, fortsætter med at modtage en ydelse på hidtidig sats.
Kilde: http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ebsydelse.aspx

Citat:
»Kapitel 6 a

Ressourceforløbsydelse

§ 68

Stk. 5. For personer, der forud for deltagelsen i et ressourceforløb modtog ledighedsydelse efter denne lov, udgør ydelsen et månedligt beløb svarende til den hidtidige ydelse.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144932
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2015, 20:58   #4
Apenayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2015
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 9
Apenayaa er ny på vejen
Tusinde tak for hjælpen
Apenayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension