K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2014, 13:28   #1
Aronia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
Aronia er ny på vejen
Forslag til ressourceforløb! :)

Hej,

Jeg er 26 år og lider af bipolar lidelse.
Pt. venter jeg på at min læge "snøvler" sig færdig med at lave en lægeattest og får den sendt til kommunen, så der kan blive holdt rehabiliteringsteammøde - derefter skal sagsbehandler lave administrativt arbejde, så det kan sendes til lederen som endelig beslutter om jeg kan tilkendes et ressourceforløb.

Min psykiater har skrevet i mine papirer at jeg ikke kan holde til virksomhedspraktik og at mit ressourceforløb skal bestå af noget personligt udviklende.

Jeg har gennem mange år haft bostøtte, psykologhjælp, gået til psykiater, og går nu til fysiomotorisk fysioterapi. Jeg har endvidere 2 gange gået på stresshåndteringskursus med mindfulness og deltaget i gruppeterapi og psykoedukation med og uden pårørende.

Jeg vil måske i praktik i en Børnehave, for at få afklaret, om jeg kan fortsætte den pædagoguddannelse jeg 2 gang har været sygemeldt fra (og blevet indlagt!!).

Allerhelst ønsker jeg dog en pension. Min psykiater skriver dog også i mine papirer at hvis ressourceforløbet ikke lykkes vil han tilråde en førtidspension.

Er der nogen som har forslag til indhold i ressourceforløb?
Er der nogen UNGE mennesker, som er i gang med et ressourceforløb og hvad består det i?
Aronia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2014, 03:17   #2
Lotus1981
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 40
Styrke: 11
Lotus1981 er ny på vejen
Jeg fik svar på rehabmødet at fra d.d nu var på ressourceforløb, det var min sb som godkendte forløbet (sammen med mig). Mit forløb bliver lige som jeg havde ønsket. Starte med ro da mit sagsforløb har været stresset. Dernæst noget hjernetræning, så jeg måske kan komme til at huske lidt igen. Med henblik på videre uddannelse, på nedsat til og med en hjælper til lektier. Så mit råd er find ud af hvad du godt kunne tænke dig.
Og få dem sagt tydeligt så de ikke er i tvivl om at du gerne vil noget, men i dit eget tempo. Siger du nej til alt hvad de tilbyder tror jeg de vil stille sig på bagbenene og blive stædige...

Skal også lige siges at til mit møde sagde de at jeg skulle på mindfullness kursus. Der sagde jeg at jeg ikke var int lige nu, men måske senere og de accepterede de. Så lav en plan og husk at spørge dem om de ved hvad din sygdom handler om, og få dem (lægen) til at sige lige hurtigt hvad det handler om.
Det gjorde jeg så jeg var 100% klar over at de andre vidste hvad for smerter og begrænsninger jeg lever med.
Lotus1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2014, 07:51   #3
Aronia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
Aronia er ny på vejen
God ide at få dem til at ridse det op. Jeg skal også starte langsomt op, da jeg ikke tåler stress og pres overhovedet.
Aronia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2014, 15:23   #4
MNO
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2014
Lokation: Århus
Indlæg: 11
Styrke: 0
MNO er ny på vejen
Hej Aronia,

Med den diagnose og din alder for du ikke førtidspension. Beklager.
MNO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2014, 10:55   #5
Aronia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
Aronia er ny på vejen
Nej, det regner jeg heller ikke med, i hvert fald ikke i 1. omgang. Jeg regner med at de bevilliger et ressourceforløb af en slags.
Aronia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2014, 12:30   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Aronia, har du nogle gode fritidsinteresser, som kan bringes i spil med børn. Det ville nok også blive grebet med kyshånd.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2014, 13:55   #7
Aronia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
Aronia er ny på vejen
Ja, altså jeg er tidligere FDF'er. Så måske FDF leder kunne være en del af et ressourceforløb?
Aronia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2014, 17:26   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvis du skønnes at kunne klare det, var det måske en mulighed. Har fået at vide, at der bliver lyttet mere til klientens ønsker på ressourceforløb.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension