K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2012, 20:47   #1
Vienne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2011
Lokation: Struer
Indlæg: 13
Styrke: 13
Vienne er ny på vejen
Question desperados

Jeg henvender mig da jeg efterhånden er ret desperat.
Vil prøve at lave et meget overordnet overblik over min sag.
Har gennem hele livet lidt af tilbagevendende depressioner.
Sygemeldt siden juni 2010 til d.d - efter indlæggelse på psykiatrisk afd. Fået sdp i hele perioden.
Har efterfølgende været igennem undersøgelser hos 2 neuropsykologer, de konkluderer at jeg har varige og stationære væsentlige kognitive begrænsninger.
Arbejdsprøvning af 4 ugers varighed hvor konklusionen bla er at min arbejdsevne er ubetydelig.
Psykiatrisk speciallægeerklæring hvor psykiateren bla konkluderer en ” varig tilstand med reduceret funktionsniveau. Det vil ikke være hensigtsmæssig med yderligere arbejdsprøvning/aktivering, idet et sådan stressmoment vil indebære risiko for forværring af tilstanden.”
Udtalelse fra rådgivende psykiater ( jobcenterets "egen" mand )som bla skriver ” at en afklaring af arbejdsevnen må formodes, at være forbundet med selvmordsfare samt at der ikke er yderligere udviklingsmuligheder.”
Der foreligger også udtalelser fra kommunens egen lægekonsulent samt min psykiater fra dist. psykiatrien midt/vest som begge skriver at min arbejdsevne er meget lille og at det er uhensigtsmæssig med flere arbejdsprøvninger/aktivering.
På vegne af ovenstående samt ressourceprofil har jeg søgt om førtidspension hvilket er afslået. Pensionsudvalget mener jeg skal have et flexjob og at jeg ikke er ordentlig afklaret mht arbejdsevnen. Jeg har sendt klage over afgørelsen.
I går modtog jeg tlf besked om at visitationen til et evt flexjob OGSÅ er afslået ( hvilket jeg også agter at klage over). Har i dag ( 29/11- 12) modtaget brevet om afslag samt ophør af sdp. Jeg kan komme med yderligere kommentarer til sagen der skal være JC i hænde senest på onsdag d 5/12 – 12. Mine sdp ophører kommende fredag og jeg må nu søge om kontanthjælp. Sagsbehandleren har hele vejen været en stor støtte og været meget behjælpelig, hun er mildest talt chokeret over kommunens vurdering.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre og nu spørger jeg - kan der gøres noget eller må jeg bare acceptere sagens gang ? Hilsen Vienne
Vienne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 21:17   #2
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vienne Se meddelelser
Jeg henvender mig da jeg efterhånden er ret desperat.
Vil prøve at lave et meget overordnet overblik over min sag.
Har gennem hele livet lidt af tilbagevendende depressioner.
Sygemeldt siden juni 2010 til d.d - efter indlæggelse på psykiatrisk afd. Fået sdp i hele perioden.
Har efterfølgende været igennem undersøgelser hos 2 neuropsykologer, de konkluderer at jeg har varige og stationære væsentlige kognitive begrænsninger.
Arbejdsprøvning af 4 ugers varighed hvor konklusionen bla er at min arbejdsevne er ubetydelig.
Psykiatrisk speciallægeerklæring hvor psykiateren bla konkluderer en ” varig tilstand med reduceret funktionsniveau. Det vil ikke være hensigtsmæssig med yderligere arbejdsprøvning/aktivering, idet et sådan stressmoment vil indebære risiko for forværring af tilstanden.”
Udtalelse fra rådgivende psykiater ( jobcenterets "egen" mand )som bla skriver ” at en afklaring af arbejdsevnen må formodes, at være forbundet med selvmordsfare samt at der ikke er yderligere udviklingsmuligheder.”
Der foreligger også udtalelser fra kommunens egen lægekonsulent samt min psykiater fra dist. psykiatrien midt/vest som begge skriver at min arbejdsevne er meget lille og at det er uhensigtsmæssig med flere arbejdsprøvninger/aktivering.
På vegne af ovenstående samt ressourceprofil har jeg søgt om førtidspension hvilket er afslået. Pensionsudvalget mener jeg skal have et flexjob og at jeg ikke er ordentlig afklaret mht arbejdsevnen. Jeg har sendt klage over afgørelsen.
I går modtog jeg tlf besked om at visitationen til et evt flexjob OGSÅ er afslået ( hvilket jeg også agter at klage over). Har i dag ( 29/11- 12) modtaget brevet om afslag samt ophør af sdp. Jeg kan komme med yderligere kommentarer til sagen der skal være JC i hænde senest på onsdag d 5/12 – 12. Mine sdp ophører kommende fredag og jeg må nu søge om kontanthjælp. Sagsbehandleren har hele vejen været en stor støtte og været meget behjælpelig, hun er mildest talt chokeret over kommunens vurdering.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre og nu spørger jeg - kan der gøres noget eller må jeg bare acceptere sagens gang ? Hilsen Vienne
hej vienne nej du skal ikke accepeterer sagens gang -- den behøver ikke være rigtig jeg ved ikke så meget om det men her på k10 har vi mega mange der ved noget om det så bare bliv her så får du den hjælp vi kan give dig -- du må se frem og så skal det nok gå
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 22:39   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vienne Se meddelelser
Psykiatrisk speciallægeerklæring hvor psykiateren bla konkluderer en ” varig tilstand med reduceret funktionsniveau. Det vil ikke være hensigtsmæssig med yderligere arbejdsprøvning/aktivering, idet et sådan stressmoment vil indebære risiko for forværring af tilstanden.”
Udtalelse fra rådgivende psykiater ( jobcenterets "egen" mand )som bla skriver ” at en afklaring af arbejdsevnen må formodes, at være forbundet med selvmordsfare samt at der ikke er yderligere udviklingsmuligheder.”
De udtalelser jeg har markeret skal du henvise til i dine klager.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 07:31   #4
Vienne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2011
Lokation: Struer
Indlæg: 13
Styrke: 13
Vienne er ny på vejen
Angry

nu har jeg fået kontakt til privatraadgiver som vil se på sagen.
Krydser fingre for der er en vej ud af kontanthjælps systemet Simpelthen uanstændigt at man skal sparkes til når man ligger ned. Føj føj føj hvor er det en ussel måde at behandle syge mennesker på.
Vienne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension