K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2012, 01:41   #11
nocturne-igen
Ved at vænne sig til K10
 
nocturne-igens avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
nocturne-igen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Det er langt de færreste der forstår usynlige handicaps, og ikke aner en k... om hvad det er, selvom man siger diagnosen.
det har du helt ret i, og derfor kan man bare sige depression, så kan
de fleste tænke - ok det er træls.
Men at forsøge at forklare et problem som folk ikke kan forstå er omsonst.
nocturne-igen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 04:22   #12
Skumfidus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Skumfidus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Hold så op med at klynke - tilstanden er et faktum - forhold dig til det .
Samfundet accepterer det - det er også et faktum.

Og til fleksjobbere - hvad skammer du/I jer over- i skal DELTAGE EFTER EVNE. Det siger reglerne og lovgivningen .
( skamme sig over at være syg - JEG HAR ALDRIG HØRT MAGEN)

Hvad er meningen med denne tråd? Jeg er overbevist om, at alle vil støtte op og at man bliver accepteret med det handicap man har Når diagnosen endelig foreligger .

Hvem er det egentligt der ser skævt - uden een selv ?
Er det mig der misser sarkasmen her? Eller mener du vitterlig hvad du skriver?

Samfundet, hvor jeg bor, acceptere det ikke. Komunalt ansatte i mit område har ingen respekt for det, og ingen accept (ikke alle, men en del). Når de ikke engang kan, hvordan skal man så forvente alle andre kan. Når man bliver mødt med løftede øjenbryn, og frygt for man er farlig fordi man er psykisk syg så kalder jeg det ikke accept.

Noget helt andet er at man sagtens kan have dårlig samvittighed over noget man ikke kan ændre. Kunne man ændre de ting man har dårlig samvittighed over, var der jo ingen grund til at have et sådant begreb!
Ja jeg har daglig dårlig samvittighed over at være syg - selvom det ikke er min skyld
Ja, jeg har daglig dårlig samvittighed over jeg har hjemmehjælpere, kontaktpersoner, psykologer og hvad ved jeg rendende dagligt... JA det er flovt og ydmygende. Og det har det været de sidste 10 år, og vil nok altid være det.

Ja jeg har dårlig samvittighed når jeg ikke magter selv små ting i hverdagen, som min kone så må ordne.

Efter jeg fik min diagnose har jeg kun mødt 2 der har gidet tage sig tiden til at prøve at forstå mit handicap indenfor systemet. De fleste kontaktpersoner mm. er fuldkomen ligeglade med særlige hensyn - det er ikke accept, og ej heller respekt!

Jeg har fulgt siden her i lang lang tid, men dit indlæg her pisser mig godt nok af, hvem er du der skal fortælle andre hvad man må og ikke må føle! DU skulle skamme dig!
Skumfidus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 04:36   #13
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne-igen Se meddelelser
det har du helt ret i, og derfor kan man bare sige depression, så kan
de fleste tænke - ok det er træls.
Men at forsøge at forklare et problem som folk ikke kan forstå er omsonst.
Lige nøjagtig. Det sagde jeg også selv i lang tid. Og det var sandt tilmed, for ingen vidste på det tidspunkt hvad der lå begravet under depressionerne.

Hvad jeg faktisk var mest overrasket over, var hvor ofte jeg fik en tilbagemelding der hed noget i retning, det gør mig ondt. Det har jeg også selv været ramt af, eller en pårørende.
Men selv om folk så ikke skulle kende til det ordentligt, så ved langt de fleste det handler om at være trist, meget forenklet.

Sidst redigeret af Thomas1981; 26-10-2012 kl. 04:43.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 06:23   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kender en der fik arbejde i nabolaget, så var det pludselig en offelig mening med, alt hvad hun lavede, alle viste noget om hendes arbejdstid ,løn osv og utrolig mange ´naboer fik travlt med hendes gode løn og korte arbejdstid

bemærkninger som hvis jeg kun skulle arbejde 15 timer ville jeg også have tid til mine børn, hvad folk glemte, at selv om hun brugte tid på sine børn har hun ingen andre fritids intresser for det er der ikke kræfter til.

Til sidst gik hun ned med dårlige nerver, pga. kærlige naboer.

så jeg fårstår godt folk kan have svært ved, at være ærlig jeg høre også tit :

jeg vil også gerne arbejde ½ tid og få fuld løn, folk kan være meget smålige.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 06:58   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er også ftp-er...og når folk spørger hvad laver du så - tja så viser jeg dem hånden og siger jeg ka ikke mere -og ja så siger folk ikke så meget mere..
jeg er ikke flov over det og skammer mig heller ikke...det er jo ikke med vilje så at sige vi blir syge el.skadet og som andre også har nævnt kommer man jo ikke bare sovende dertil..det er en lang og umenneskelig kamp for mange..
jeg tror også det handler om at accepterer sig selv og sin situation og ka man det,tror jeg personlig tingene blir nemmere..
de fleste derude ved jo godt folk ikke bare får det og der er en grund til det..
jeg prøver istedet at nyde det..dele tiden op så jeg har lidt energi,og prøve at lave nogen ting får min søn..det havde jeg ikke så meget tid til før..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 10:02   #16
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Maruus - det kan godt ske man ikke burde være flov over at være syg/skadet - men det ER jeg sku..!

Jeg er glad for mit liv... Og jeg er "glad" for min FP, idet jeg i mine arbejdsprøvninger INTET overskud har haft..!

NU har jeg overskud til det som betyder noget for mig.... Og det som betyder noget for mig, er rent faktisk grunden til at jeg er "flov"....

For jeg er FP pga piskesmæld, som jeg fik i en rideulykke.... MEN jeg rider stadig, også konkurrencer.... Og det er måske noget underligt noget??? Men jeg er NØD til at holde fast i det som giver mit liv mening, og det er kun min ridning som gør det, desværre... (får desuden også ekstra ondt i ryggen, hvis jeg ikke rider)...

Men ååååårk hvor kan den dog være svær...! Hvorfor kan du ikke arbejde, når du kan ride??? Stiller tit mig selv spørgsmålet... Og kun folk som VIRKELIG kender mig, forstår situationen (at jeg var gået ned psykisk, hvis jeg ikke rider)...

Men derfor er jeg sku STADIG flov...! Og jeg ville IKKE have den FP.. Men det ville min sagsbehandler....

Min FP gik igennem i første forsøg, uden problemer, i en alder af 25 Fandenme ikke lige det jeg havde set mit liv som....?

suk
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 11:15   #17
jesper1979
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Lokation: Horsens kommune
Alder: 44
Indlæg: 14
Styrke: 12
jesper1979 er ny på vejen
Er ny herinde og har brugt den sidste times tid til at læse forskellige tråde igennem. Grunden til at jeg føler jeg er nødt til at skrive her er, at jeg endelig har fundet noget jeg kan relatere til.

Jeg er ca. halvvejs i gennem mit sygedagpenge forløb, udløber 31. marts 2013, som det ser ud nu. Er pt. i praktik for at finde ud af hvad jeg kan arbejde og hvor min grænse går.
Har kort fået stillet diagnose bipolar og angst, udløst af en lang periode med stress. Skal have yderligere diagnose senere hos anden psykiater som skal se på min medicinering.
Jeg er skide bange for min situation fremadrettet og hvad og hvordan min situation skal se ud.
Jeg er dig sandie86, flov over min situation. Jeg har svært ved at forklare andre hvorfor jeg er hvor jeg er og hvad der gør at jeg ikke kan arbejde fuld tid. Jeg har ingen forventning eller tanker om FP, men kan se at hvis der ikke sker forbedringer i min tilstand at det kunne være en mulighed i fremtiden.

Det ville være dejligt hvis jeg kunne sige at der ikke er noget at skamme sig over, og samtidig tro på hvad jeg sagde. Sagen er at det kan jeg ikke. Jeg kan sige det, men tror sgu ikke på det. Jeg ER flov, jeg har haft arbejde hvor min indtægt var i den pæne ende, men det kan jeg ikke/ønsker jeg ikke mere. Så det er sgu svært at acceptere at man er begrænset selvom det ikke umiddelbart ser sådan ud.

Jeg håber at kunne følge mere med herind, nu hvor jeg har fået meldt mig til. Har brug for at tale med folk der forstår frustrationerne og følelserne bag det at være syg og i er forløb der ikke altid giver det største overskud.
jesper1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 14:54   #18
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sandie86 Se meddelelser
Maruus - det kan godt ske man ikke burde være flov over at være syg/skadet - men det ER jeg sku..!

Jeg er glad for mit liv... Og jeg er "glad" for min FP, idet jeg i mine arbejdsprøvninger INTET overskud har haft..!

NU har jeg overskud til det som betyder noget for mig.... Og det som betyder noget for mig, er rent faktisk grunden til at jeg er "flov"....

For jeg er FP pga piskesmæld, som jeg fik i en rideulykke.... MEN jeg rider stadig, også konkurrencer.... Og det er måske noget underligt noget??? Men jeg er NØD til at holde fast i det som giver mit liv mening, og det er kun min ridning som gør det, desværre... (får desuden også ekstra ondt i ryggen, hvis jeg ikke rider)...

Men ååååårk hvor kan den dog være svær...! Hvorfor kan du ikke arbejde, når du kan ride??? Stiller tit mig selv spørgsmålet... Og kun folk som VIRKELIG kender mig, forstår situationen (at jeg var gået ned psykisk, hvis jeg ikke rider)...

Men derfor er jeg sku STADIG flov...! Og jeg ville IKKE have den FP.. Men det ville min sagsbehandler....

Min FP gik igennem i første forsøg, uden problemer, i en alder af 25 Fandenme ikke lige det jeg havde set mit liv som....?

suk
Det kan jeg sagtens følge dig i Sandie

Hvis mine problmer gik udover min største hobby, så ville jeg have et stort hul i livskvaliteten.

Og jeg har faktisk haft samme problem som dig. I mit tilfælde er det bare, hvorfor kan du ikke arbejde med det, når du er så god til det på hobbyplan. Ville det ikke være godt for dig.

Men det går desværre ikke, for så kommer problemet at nogen forventer det på faste tidspunkter. Og det pres og stress der følger. Det har før været mit arbejde, og jo det var en fed succesoplevelse. Vil endda gå så langt som at jeg næsten blev høj i den periode, en workaholic. Så jeg brændte virkelig lys i beggen ender.
Fordi i privatlivet fik familie, venner og bekendte også glæde af det. Men pludselig var det nærmest mit liv 24/7.

Der blev mine problemer forværret med 7 mileskridt.

På hobbyplan kan jeg få glæde af det, når overskuddet er til det.

Jeg havde heller ikke drømt om det skulle ende med et liv udenfor arbejdsmarkedet. Men sådan er det blevet (bliver det), så må livet formes bedst muligt ud fra det

Sidst redigeret af Thomas1981; 26-10-2012 kl. 14:59.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 15:35   #19
nocturne-igen
Ved at vænne sig til K10
 
nocturne-igens avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
nocturne-igen er ny på vejen
Jeg har det helt fint med min FP. Har såmænd også arbejdet fra 16 - 56 år, men synes at man skal tænke på der er så plads på arbejdsmarkedet for en anden.
Der er ingen grund til dårlig samvittighed. Så mange penge får vi jo heller ikke.
nocturne-igen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 17:47   #20
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg har på intet tidspunkt været flov, hverken over fleks, eller pension. Når nogen spørger hvad jeg laver, siger jeg at jeg fik pension sidste år, og så kan de jo selv vælge om de har lyst til at vide mere, det er dem der har et problem hvis de inderst inde rynker på næsen over det.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når arbejdsprøvning vil forværre patientens tilstand Priks Alt det andet 60 06-01-2012 00:45
Flov... Prøver igen Accept fra vores omgivelser 10 25-10-2011 21:21
er det bare mig der er lidt flov ? henningv Alt det andet 17 28-06-2011 14:00
Forværring af tilstand ved aktivering.... Susanne2412 Alt det andet 10 28-02-2011 13:47
FlexJobber, Jeg er helt flov!! Duen Din historie 8 10-01-2009 21:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension