K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2010, 14:29   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Stress

Hej.

Er der nogen herinde der er sygemeldt p.g.a. stress eller har haft stress?.

Jeg er lige blevet sygemeldt fra min aktivering p.g.a. stress - jeg fik sådan et anfald hvor jeg rystede over hele kroppen og jeg troede - at jeg skulle besvime - min læge har taget blodprøver og tjekket blodtrykket og alt er OK - så ergo mener min læge helt bestemt at det ER stress jeg lider af.

Jeg er godt selv klar over at det her år har været mega hårdt for mig på flere måder - men jeg kan altså ikke rigtig forstå - at man kan få sådan et anfald p.g.a. stress? jeg har også en konstant indre uro i hele min krop

Hvordan takler I jeres stress? får I noget medicin?.

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 15:00   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Stress er mange ting og det kan sætte sig til udbrændthed hvis ikke du får det behandlet , at der skulle findes medicin for det ved jeg ikke af...

Men du kan sagtens få forskellige anfald af stress , stress er din krop der siger fra og det gør den på forskellige måder for forskellige mennesker ...

Jeg har taklet min ved at få terapi , stress terapi , kognetiv terapi og samtale terapi hvor man lære forskellige tekninkker til at slappe af og slippe hverdagen lidt (meditation, afslapning osv ) jeg kan anbefale dig at prøve den her side http://www.stressforeningen.dk/ der er rigtig mange gode råd at hente der...

Men først og fremmest og vigtigst .. lyt til din krop , gør du ikke det så skal den nok få dig til at lytte og det er IKKE behageligt (som du jo nok lige har mærket )

God bedring ...

PS nå ja jeg har stress er ikke sygemeldt men blev det for hmmm 11-12 år siden og kom aldrig tilbage til jobbet igen ...
  Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 15:26   #3
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Men du skriver at du er sygemeldt fra aktivering? Så hvad har du af diagnose/problemer udover stress. Jeg tror ikke du kan se stress som noget enkeltstående her. Altså, hvis du var i alm arbejde og blev ramt af stress, og så hvis du rammes af stress som følge af andre problemer - så er det ikke sikkert det kan sidestilles i forhold til behandling og dealing med det. Jeg mener, måske er det en anden diagnose man skal have fat i for at løse nogle problemer som dermed giver dig mindre stress.
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 15:43   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg blev sygemeldt pgra stress for 5 år siden, og har ikke arbejdet siden

Jeg oplevede samme reaktion som dig, da jeg var i arbejdsprøvning - jeg havde udviklet panikangst
I starten forstod jeg ikke mine reaktioner, og forstod ikke, hvorfor jeg ikke bare kunne tage nogle dybe indåndinger og ryste det af mig. Det var først senere, jeg forstod, jeg havde udviklet panikangst

Jeg rystede, svedte, nogle gange følte jeg skulle besvime, havde hjertebanken

Jeg var sygemeldt det meste af min arbejdsprøvningstid af flere omgange

Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Men du skriver at du er sygemeldt fra aktivering? Så hvad har du af diagnose/problemer udover stress. Jeg tror ikke du kan se stress som noget enkeltstående her. Altså, hvis du var i alm arbejde og blev ramt af stress, og så hvis du rammes af stress som følge af andre problemer - så er det ikke sikkert det kan sidestilles i forhold til behandling og dealing med det. Jeg mener, måske er det en anden diagnose man skal have fat i for at løse nogle problemer som dermed giver dig mindre stress.
Enig med MBM - du står nu overfor en (hård) kamp at skulle finde ud af, hvad der har forårsaget stressen
I mit tilfælde viste det sig at være Aspergers. At jeg blev ved at presse mig selv forårsagede neurasteni (kronisk belastningssydnrom), og arbejdsprøvningen gav mig så en 3. diagnose at hygge mig med også, nemlig angst

Det bedste, du kan gøre for dig selv er at insistere på en udredning. Få kommunen til at lave en arbejdspsykologisk undersøgelse på dig - det er et godt sted at starte, og kan give dig et praj om, hvor dine problemer ligger
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 03-12-2010 kl. 15:49.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 15:57   #5
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Iblandt mine forskellige diagnoser findes Neurastenia (kronisk stressbelastning) og det er stress i sin yderste form. Sidestilles med posttraumatisk stress syndrom. Ikke det samme som kronisk træthedssyndrom, det er noget andet.
Man er meget trætbar, får ikke tingene gjort, bliver hurtigt stresset over det mindste og angsten er der også, jeg kan gå helt død af at have en aftale dagen efter...
Sygdommen er hos mig er et misk mask af minefelter og vejsidebomber, hvor det hele gik af over tid. SÅ jeg er blevet bedre af at lytte til min mavefornemmelse. Det er nemlig ikke reaktioner ud i det blå. Som en af dine første svarere ovenfor skrev - kroppen skal nok få dig til at lytte, den kan altid komme med et højere bud i pokerspillet. Forløbet kan være: Passe mor, passe far, passe jobs, passe søskene,selv få børn og passe dem, passe manden, passe hus og have. Jeg var omsorgsperson for alle de personer og var utrættelig, men tabte mig selv. Indtil jeg lå der i en angsfyldt bragende svær depression. SÅ KAN DU LÆRE DET.....

Sidst redigeret af Hanna; 03-12-2010 kl. 15:59. Årsag: stavefejl
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 16:05   #6
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
1000 tak for jeres svar og tak til Hejdien for ønsket om god bedring og dit links :-)

Jeg synes det lyder skræmmende at du aldrig kom tilbage til jobbet igen Hejdien - det må godt nok have været en modbydelig omgang for dig og bestemt også for dig Tassi

Jo - jeg har skam også andre diagnoser - såsom - 2 discosprolapser i ryggen - diabetes og nu stress

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 16:30   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg har også fået den diagnose panikangst af en psykiater
samt jeg ikke kan tåle stress
har aldrig før følt nogen form for stress i den forstand, da jeg arbejdede
men uvished om fremtiden i systemet har udviklet det
mit var jo fysisk til at starte med og som om det ikke skulle være nok
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 16:36   #8
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Hvor ER i bare søde alle sammen herínde på K10 - der er snart ikke den ting man ikke lige kan drøfte med andre herinde og det i sig selv er en kæmpe stor hjælp - TAK.

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 18:15   #9
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
1000 tak for jeres svar og tak til Hejdien for ønsket om god bedring og dit links :-)

Jeg synes det lyder skræmmende at du aldrig kom tilbage til jobbet igen Hejdien - det må godt nok have været en modbydelig omgang for dig og bestemt også for dig Tassi

Jo - jeg har skam også andre diagnoser - såsom - 2 discosprolapser i ryggen - diabetes og nu stress

V.h. Tullee
Når dine andre problemer er fysiske, så vil jeg sige til dig: tag det rigtig meget med ro, pas på dig selv, lyt og meld fra (fx ved det at du nu har opdaget stress og dealer med det! ) Så skal du nok have en fair chance for at komme ovenpå igen. Altså ud af stressen. Og så må dine fysiske problemer være dem der afgør hvordan din fremtid ser ud. Stress kan blive endnu mere problematisk og svær at 'løse' hvis der er andre psykiske ting inde over. Held og lykke med det!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 20:29   #10
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tak MBM.

Dine ord gør mig rigtig glad - for de er så positive :-)

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
STRESS i systemet, systemet giver STRESS Ricky M. Politik og Samfund 5 31-12-2011 00:36
Stress og førtidspension popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 27-05-2009 23:50
Min søn har stress. Maj-Britt Dit og Dat 4 17-04-2008 09:51
tjek din stress zuza Et godt link! 0 05-10-2006 21:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension