K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2012, 12:58   #1
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Pykiatrisk speciellæge-erklæring.

Jeg bor i region Syddanmark og er blevet bedt om at tage hen til en psykiater som kommunen har udvalgt for at få lavet en psykiatrisk speciellæge-erklæring.

Jeg har nu været hos ham 2 gange og har fået erklæringen som han har lavet med mig hjem.

Jeg har den opfattelse at den psykiater forsøgte at gennemføre sin egen hemmelige dagsorden i forhold til de udtalelser han skulle komme med til kommunen. Det får mig til at tro at kommunen har en eller anden aftale med den pågældende psykiater om at han fremstiller folk som egentlig er syge som værende raske.

Mange af de ting jeg har fortalt ham har han slet ikke taget notits af selv om jeg mener det er ret alvorlige ting jeg har fortalt.
De diagnoser jeg har i forvejen har stående fra min tidligere psykiater har han stillet store spørgsmålstegn ved i erklæringen.

Nu ved jeg så ikke om kommunen vælger at tro på ham eller min tidligere psykiater.

Nå, og så skriver han selvfølgelig at der er behov for yderligere udredninger selv om han skriver at der kun er tale om generaliseret angst og skizotypi. Hvilket så vil sige at kommunen kan forhale og forhale og det til trods for at jeg er over den omtalte grænse på 40 år.

Det mest positive er dog at han skriver at han anbefaler at grænsen for arbejdsprøvning på 8 timer ugentlig ikke overskrides.
Men kommunen de gør vel bare som det passer dem og sætter mig til 30 timers arbejdsprøvning hvis det er det de vil ?
Nu hvor reformen er på vej er der vel frit slag på alle hylder mht vores rettigheder ?

Har allerede fået at vide at den pågældende speciellæge-erklæring som de har modtaget hos kommunen for flere måneder siden på mystisk vis er forsvundet for dem... ikke et godt tegn

Øv, det er så hårdt at kæmpe mod systemet og jeg har ikke penge til en advokat da jeg er på kontanthjælp som enlig ikke-forsørger.

Er der nogen af jer der har et råd ?

Mange hilsner fra den trætte Birkes-mus
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 21:40   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Birkes-musen,

Når man skal have lavet en erklæring fordret af kommunen, vil man ofte føle at den bliver lavet "som de vil have den".

Jeg har dog haft næsten den modsatte oplevelse med de 3 jeg har fået lavet. Dog havde jeg i forbindelse med den seneste oplevelsen af, at der manglede noget i rapporten i forhold til hvad psykiateren havde givet udtryk for ved vor konsultation. Jeg skrev så efterflg. til psykiateren med mine kommentarer, han ændrede ikke rapporten, men gav mig dog svar. Du kan evt. gøre det samme og sætte din sagsbehandler cc herpå eller efter sende det til din sag, så dine kommentarer til rapporten kommer til at fremgå af din sag.

Mht. de 8 timer kontra de evt. 30 i din arbejdsprøvning, der er du nødt til at prøve at lave en aftale med dig selv om at du såvidt muligt KUN ARBEJDER DET DU KAN MED DE SKÅNEBEHOV DU NU HAR.

Såvidt jeg husker fra de tråde du har haft, så har du allerede arbejdet over evne i dine arbejdsprøvning(er) og det har du så kun dig selv at takke for.

I din fortløbende arbejdsprøvning bliver du nødt til at lytte til dig selv og gør det kun du formår, hvis du bliver ved med at præstere over evne, så bliver din sag næppe afsluttet "korrekt". Du er nødt til at stille dig selv det spørgsmål om det er det værd, at præstere en arbejdsprøvning, der ikke viser den reelle del af dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 10:48   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg tror ikke de timer vil blive overskredet, når lægen direkte skriver, at det ikke bør.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 21:46   #4
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg har selv været igennem hele møllen og da kommunen ville swende mig til en psykiater for en udredning havde jeg nogle krav da jeg inden havde rådført mig med min egen læge, samt fagforening jeg kunne kræve nogle bestemt og det var kommunen ikke helt tilfreds med da det ikke lige var nogle de brugte så tit. Jeg fik så lavet udredning nr 4 som endelig satte gang i tingene men lægekonsulenten kunne trods psykiater har erklæret mit helbred stationært, og optimalt behandling, alle behandlingsmuligheder er udtømte. kunne lægekonsulenten se behandlingsmuligheder hos mig???

Tro aldrig på en løfte eller noget der ikke står sort på hvidt fra kommunen det er min erfaring.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 00:48   #5
benzon
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2011
Indlæg: 29
Styrke: 13
benzon er ny på vejen
Jamen altså, jeg har som en anden siger også en total anden oplevelse end den du snakker om.

Her i kommunen sender de den i udbud, og så går der en uge så vælger de 3 ud af dem der har budt ind på opgaven, og du får så selv lov til at være med til at vælge, og her kan de både komme hjem til dig eller holde mødet et andet aftalt sted i mit tilfælde på kommunen.

Og syntes egentlig ham jeg snakkede med lyttede og skrev til min fordel, og bakkede DT 100% op omkring min diagnose og behandling osv.
benzon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 01:53   #6
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
I den kommune jeg bor i sender de også i udbud - og jeg har også kun haft positive oplevelser. Det var godt nok ikke psykiater, men neuropsykolog og neurolog.

Så det behøver bestemt ikke være negativt.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 10:39   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis kommunen har mistet speciallægeerklæringen, kan du indhendte den hos speciallægen.

Det er derfor vigtigt ALTID at sikre sig en kopi af ALT, dels lægedokumentation, dels afklaringer af arbejdsevnen mv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 19:03   #8
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Nu ved jeg ikke lige

Da min kommune sendte mig til en psykiater for udredning, var jeg godt nok meget nervøs.
Psykiateren sendte mig et skema, bad en kort skriftlig beskrivelse af min barndom, og en måned efter havde kommunen hans vurdering. Måneden efter blev jeg indstillet til pension.

Denne psykiater mente, jeg havde en personlighedsforstyrrelse (atypisk), og at jeg var generelt trist og hurtigt blev træt. Først havde jeg meget svært ved at acceptere "dommen"- men det passer meget godt på mig. (Da jeg lige fik slået det lægelatinske efter på wikipedia- den engelske, den danske er dårlig) Han var i øvrigt et af de få mennesker, der var hurtigere mentalt end, jeg selv. Jeg har ikke mødt nogen hurtigere!

Det var sjovt!
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 19:19   #9
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Hurtig mentalt

Betyder ikke man er meget godt begavet i mensa-klassen, bare- at man er kvik i opfattelsen.

Bare- så det ikke misforstås.
Men jeg var lidt imponeret af denne dr Pille, endelig éen der forstod i første hug. Og jeg burde ikke nickname ham dr. Pille, som alle de andre psykiatere. Han sagde faktisk: Der er ikke noget medicin, der kan hjælpe dig. Men hvis du får det dårligt, skal du bede om hjælp.
Nu har jeg førhen fået medicin, som jeg overhovedet ikke havde brug for (Orap), jeg har aldrig været psykotisk, derimod var jeg deprimeret (atypisk depression), så jeg ikke gad leve, og i hvertfald slet ikke kunne finde ud af det.

Jeg fik god hjælp med NLP.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 20:46   #10
til_grin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
til_grin er ny på vejen
Hej Pinny
Jeg skal netop til en undersøgelse hos uvildig psykiater - kunne godt tænke mig at vide, hvad "din" hedder - hvis han er på min liste, vil jeg da foretrække ham fremfor en anden.
til_grin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Samtykke erklæring jasch Alt det andet 3 27-04-2013 19:40
Erklæring om oplysningspligt Den smukke vej Alt det andet 10 19-09-2011 11:12
Speciellæge i psykiatri MissMurphey Alt det andet 2 29-09-2010 09:28
Antal speciellæge erklæringer .. nysgerrighed. S_Phoenix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 03-08-2010 19:45
erklæring om oplysningspligt metsen Alt det andet 10 10-03-2008 20:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension