K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2015, 14:35   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Håb mistet

Januar 2013 fik jeg skåret kraftigt i min hjælp i social psykiatrisk regi.
Min datter læser jura og hun hjalp med at skrive en udførlig klage, vedlagt dokumenter som beviste, at deres begrundelser ikke var rigtige.

Først efter 4 måneder sender de klagen videre til Det Sociale Nævn, som nedlægges kort tid efter.
Jeg fik ikke deres remontering (eller hvad det nu kaldes).
Borgervejlederen fandt den på nettet for mig.
De havde bare skrevet:'der er intet nyt i sagen'...

Sidste sommer kom der svar fra Ankestyrelsen.
Sagen er hjemvist. Der var mange §'er til kommunen, sagen var ikke ordentligt belyst og de trak også noget rundt om Ombudsmanden.

Jeg havde for endnu længere tilbage en anden hjemvisning om min boligsituation og den er der heller ikke fulgt op på.
Forleden var jeg til møde sammen med min bostøtte hos en socialrådgiver.
Mest fordi han mener, at jeg ikke har prøvet ALT og selvfølgelig gik jeg derfra mere ked, end da jeg kom.

Jeg spurgte, hvorfor hjemvisningen ikke var behandlet her et helt år efter?
Hun svarede, at den lå hos min gamle socialrådgiver og at hun ville sige til ham, at jeg havde spurt efter behandling af den.
MEN 'at svaret ville blive det samme igen'
Det vil jo sige, at de er fuldstændig ligeglade med de retningslinjer, som Ankestyrelsen har beskrevet.

I alle disse år, har jeg virkelig prøvet at gøre alt, for at få en tryg bolig, siden de ikke vil hjælpe mig og har gjort mig endnu mere utryg.
Jeg er skrevet op i flere forskellige boligselskaber.
I et af dem i 8 år.
Nu har kommunen så lavet en aftale med dette og et til selskab om fleksibel udlejning og fordi jeg står udenfor arbejdsmarkedet har jeg nu en mini minimal chance for en lejlighed.

Jeg er ikke helt ung og har kun råd til at flytte en gang til i mit lille liv og denne gang skal det være til en tryg bolig.
Som det er nu, sidder jeg håbløst fast som lejer i en andelsforening og hvad det indeholder af forpligtigelser = blandet andet lig med ingen vicevært.
Jeg har boet her i 9 år og da var det en privat mand, som ejede alle husene.

Det var før jeg fik min pension og jeg havde det mildt sagt ikke godt.
Min egen skyld, at jeg har skrevet under på forringede lejevilkår, men jeg forstod vitterlig ikke, hvad det hele indebar.
Så kan man sige, at så dum har man ikke lov til at være og jeg ligger hvor jeg har redt... men jeg ikke velfungerende i 'voksenting' og forstod det ikke.

Så jeg har gjort alt hvad jeg har magtet i 8 år.
Oven i 2 hjem visninger og den sidste gider de ikke røre ved.
Forleden læste jeg, at min kommune ikke vil/gider behandle hjem visninger.
Min datter siger, at der er et hul i retssikkerheds loven og at jeg skal glemme alt om kommunen, fordi jeg får det smadderdårligt hver gang jeg tænker på dem.
Og det har hun jo nok ret i.

Jeg tænker, at hvorfor skal jeg forbigås på ventelisterne, fordi jeg har et handicap?
Især når de ikke vil hjælpe mig.
Det påvirker min hverdag enormt.
Jeg får det værre og værre, spiser flere piller, sovepiller hver aften og skyller dem efterhånden ned med rødvin dagligt, for jeg har virkelig mistet håbet.

Så ja. Vigtigt at klage?
Det er jo ligemeget, når de ikke vil behandle en hjemvisning.
Jeg har en alvorlig psykisk lidelse.
I disse tider er der nye slogans.
Vi er 'psykisk sårbare'.

Alle kan og har vel været sårbare?
Gid det 'kun' var det hos mig.
'Der går nogen rundt derude, som ikke skulle have haft FP pension efter de nye regler'...
Jeg synes, at det er svært med mistænkeliggørelsen.
Som om at jeg har fuppet mig til pensionen og så er faktisk sådan, at jeg nok ikke havde overlevet foruden.

Egentlig ved jeg ikke, hvorfor jeg laver indlægget.
Måske fordi det er svært, at miste håbet.

Kærlige hilsener, Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2015, 16:22   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du for overskud til det, kan du evt læse Praksisnyt nr 10 fra DUKH om hjemvisning.

Der omtales det sociale nævn, som jo ikke længere eksisterer, men ellers er fakta stadig gældende.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...-hjemvisninger

Held og lykke med det hele.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2015, 16:45   #3
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej stampe.

Tak, men det har jeg læst.
Nytter ikke, når de ikke følger retsikkerhedsloven

Jeg tænker, at et nakkeskud i min have vil være det mest humane.
Lige meget hvad det koster så ville jeg jo have råd til det
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2015, 18:48   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Som jeg forstår det der står i DUKH nyhedsbrevet skal kommunen genoptage udbetaling af hjælpen med tilbagevirkende kraft straks de modtager tilbagevisningen.

Du skriver du er blevet skåret i hjælpen i social psykiatrisk regi. Har kommunen så ikke genoptaget den økonomiske hjælp som de skal?

Hvis ikke vil jeg da tro du kan gå til en advokat og få fri proces til at rejse sag mod kommunen, da det klart står i loven, at de skal genoptage udbetalingen indtil de har truffet en ny afgørelse.

Har du talt med en advokat?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2015, 20:43   #5
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Tak for svar Akvaramin, men jeg troede også, at alt var hvad ophævet, indtil kommunen kom med en ny afgøresle-
Til mødet sagde hun 'i nogle tilfælde'.
Og ja og nej. Jeg orker ikke mere.

Der er ikke noget økonomi i det.
De skylder mig vel bare rigtig mange timer og et liv bedre end en forsømt hund
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2015, 21:14   #6
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Jeg synes du skal skrive en klage - bare helt enkelt - een mail - send den på samme tid til SB, teamleder, chef og borgmester - evt flere hvis du kan.. (få evt din datter til at finde de mailadresser du skal bruge først?)

Skriv KLAGE i emnefeltet og så feks:

Jeg forstår ikke hvad der sker, eller ikke sker i min sag, og jeg har brug for hjælp til at forstå det.
I første omgang vil jeg gerne have at vide hvad der sker med den seneste hjemvisning fra ankestyrelsen.
Desuden vil jeg gerne have hjælp til at finde en anden (billigere?) bolig.

Venlig hilsen....



Og så vent og se hvad de skriver til dig. Og husk at passe på dig selv og prøv om du kan nyde solen og det lune vejr lidt også...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2015, 21:30   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Jeg synes du skal skrive en klage - bare helt enkelt - een mail - send den på samme tid til SB, teamleder, chef og borgmester - evt flere hvis du kan.. (få evt din datter til at finde de mailadresser du skal bruge først?)

Skriv KLAGE i emnefeltet og så feks:

Jeg forstår ikke hvad der sker, eller ikke sker i min sag, og jeg har brug for hjælp til at forstå det.
I første omgang vil jeg gerne have at vide hvad der sker med den seneste hjemvisning fra ankestyrelsen.
Desuden vil jeg gerne have hjælp til at finde en anden (billigere?) bolig.

Venlig hilsen....



Og så vent og se hvad de skriver til dig. Og husk at passe på dig selv og prøv om du kan nyde solen og det lune vejr lidt også...
Bortset fra, at jeg mener den også skal sendes til samtlige byrådsmedlemmer, så er jeg helt enig.

Nu kender jeg ikke din alder, og ved ikke helt hvad dine problemer er, men måske kunne du snakke med din læge, om du kunne være berettiget til en ældrebolig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 02:27   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Mella....kunne du ikke få skrevet din datter på som partsrepræsentant...sådan at hun kan klare tingene og du kan slippe...

Jeg forstår til fulde din frustration....for hvis kommunen ikke gider overholde gældene lovgivning....ja hvad fanden gør man så....

Det er som at slå i en stor blød dyne....

Både ombudsmanden og det statslige tilsyn bør have besked om at din kommune er fuldstændig ligeglad med Ankestyrelsens afgørelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 08:41   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der burde være en chance hos Tilsynet, da der lige har været strammet op på sager, som kommunerne IKKE får efterbehandlet!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 09:05   #10
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Tak for svar og forslag.

Jeg har fået afslag på ældrebolig.
Eller rettere.
Først gav visitatoren en liste med adresser på ældreboligerne, men da jeg ringede til ham og sagde, at der var en ledig bolig, som jeg kunne tænke mig, var svaret at jeg ikke var 'gammel nok'.

Min datter vil ikke have mere med sagen at gøre.
Hun mener, at det sandsynligvis ville blive klage efter klage med års sagsbehandlingstider og at jeg ikke ville magte det.
Og hun har ret.
Jeg skulle ikke have gået til dette sidste møde, hvor jeg endnu en gang bad om hjælp til en bolig.
Hvor socialrådgiveren på forhånd sagde, at hjemvisningen ikke ville falde ud til min fordel.

Det har jeg jo godt vidst et sted langt inden i, siden det er lige omkring et år siden, at hjemvisningen fandt sted.
Det var og er bare hårdt, at hun fortalte det til mig på den måde.
Min bostøtte har jævnligt sagt, ' at jeg ikke har gjort a l t', for en ny bolig.
Så mødet var en del af hans plan 'at jeg ikke har gjort alt'.

Nu vil han have, at jeg skal stå i Borgerservice foran en skranke og snakke med en person om fleksibel udlejning.
Om de måske kan hjælpe mig?
Jeg orker det ikke og jeg tror heller ikke på det.
For tiden holder jeg en pause med denne bostøtte, for det gør mig ondt værre med 'at jeg ikke har gjort alt' og at jeg skal gå til så mange forskellige instanser.
Jeg synes ikke, at han bakker op om mine reelle behov og i min livssituation, som er en del af § 85.
Det bliver jo også styret ovenfra, hvordan de skal behandle borgerne.

Vi har også været på boligselskabets kontor.
De siger, at jeg skal gå til kommunen og på mødet sagde socialrådgiveren, at jeg skal gå til boligselskabet.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension