K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2013, 19:05   #1
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Skal i recurseforløb.

Jeg skal i et resurse forløb 1 år, det jeg gerne vil vide er om man skal af sted hver dag? Og jeg skal starte ved en psykolog, og så til fysioterapeut, ja selv om jeg sagde at jeg gik ved en 1 gang om md, ja lægen mente det var for lidt.

Jeg var til møde og dem der sad i teamet mente at jeg skulle starte i sådan et, jeg er ledig fleksjobber og den sidste praktik kunne jeg klare 7 timer om ugen. Så derfor i sammenråd med min SB snakkede vi førtidspension, og det stod også i mine papirer, og en helbredsattest som min læge har lavet mente han også at det var det bedste for mig. Skal siges at de intet nævnte, men kørte meget på min psyke, har haft en svær depression tilbage i 2005. Og jeg fik fleksjob pga. fibromyalgi samt en arbejdsskade tennis og golfalbuer. Men det er måske meget normalt at de kører på ens psyke når man har haft en depression?

Var bestemt ikke sjovt at sidde, det var nærmest som at være til eksamen.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 20:32   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis det da ellers er pension du håber det munder ud i...

Jamen så kan vi da "håbe" at fysioterapeuten overbehandler dig, så du får det endnu værre... personligt er der ikke nogen fys. der skal hive eller trykke for meget på mig, så bliver jeg endnu mere invalid invalid end ellers.

Det er vel den eneste måde, hvorpå man kan konstatere, om man er dårlig nok til pension.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 21:20   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaee, det er jo en blanding af begge, man kan ikke få førtidspension i dag, med mindre man har deltaget i et ressourceforløb, og ressourceforløbet er for folk der er i risikogruppen for at komme på førtidspension, så det er et tilbud tiltænkt de borgere, der ikke kan blive fredet fra ressourceforløb af læge og speciallæge....

Et ressourceforløb bliver skræddersyet den enkelte, som selvom den ene skal møde op hver dag fra 9-14, så vil der være nogen der kun kommer fra 9-12 dagligt, eller slet og ret kun skal møde 2 gange om ugen.
Så lige her kan man ikke sige, at sådan bliver det, da alle mennesker er forskellige og har forskellige behov og forskellige fremadrettet formål for selve ressourceforløbet. Selvom det er endestationen for mange, så er det også en begyndelse for mange andre.

Men du kommer forhåbentlig til et møde omkring forløbet og får at vide hvad der skal ske, for lige præcis dig. Både mht psykolog, mentor, behandlingsmæssige tiltag, samt skema for mødetider mm.

Godt du ''klarede eksamen'' hos rehabiliteringsteamet, jeg har godt hørt fra andre, at det er frygtelig grænseoverskridende og at det er de færreste der går ud derfra uden svedige håndflader og en ny angst forbundet med den form for møder....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 21:21   #4
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Hvis det da ellers er pension du håber det munder ud i...

Jamen så kan vi da "håbe" at fysioterapeuten overbehandler dig, så du får det endnu værre... personligt er der ikke nogen fys. der skal hive eller trykke for meget på mig, så bliver jeg endnu mere invalid invalid end ellers.

Det er vel den eneste måde, hvorpå man kan konstatere, om man er dårlig nok til pension.
Ja det værste er kommunens ordinerede træning..

tit aner dem de sender en ud til intet om hvad det vil sige det man fejler og at man skal træne på en bestemt måde og at visse ting skal man ikke..


Har måtte sætte hælene i mange gange overfor de fysser der via kommunens et eller andet dum i arbejde ville have mig til at pumpe maskiner fordi De mente det var vejen frem for en som mig...

Nu har jeg så over de sidste 10 år konstateret at maskiner ikke er for mig da jeg bare bliver syg..

Men nej man fik beskeden .. Du skal jo være Åben overfor det ellers virker det ikke... Tsk..... og nej jeg gjorde det stadig ikke........

er kun hvis man får en bevilling og der er frit slag så man selv vælger.. Så er det noget helt andet...

Men den er de ikke glade for..

Der sad engang en sagsMishandler overfor mig og kiggede Dybt Alvorligt på mig og sagde, Hvis det er fordi at du skal 10 gange til fys eller 10 gange i et Motions center for at du bliver Rask så er det det vi gør...

Brød sammen af grin, og spurgte hende hvad 10 gange dog kunne gøre..???

Hun fattede ikke en meter, hun mente det seriøst at 10 gange vil helbrede mig.....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 23:31   #5
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Tak for jeres søde svar.

Ja jeg må tage det som det kommer, og ved at jeg nok skal sige fra hvis det er, og skal så igen have ny SB så håber da vedkommende er til at snakke med, skal siges at hende jeg have med til team mødet var utrolig sød til at skifte emne når de kørte for meget på min psyke.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 00:19   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan også bruge et ressourceforløb til at give den enkelte en pause fra det hele...

Det skal laves til den enkelte og sættes sammen så det passer til den person som skal i det...

Det kan være en blanding af....ja alt....arbejde....behandling af sygdom....træning....pause fra alt....ja kort sagt kan det anvendes til alt muligt....sådan et ressourceforløb...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 00:48   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Man kan også bruge et ressourceforløb til at give den enkelte en pause fra det hele...
Og selvom det er strålende for nogen, kan det også misbruges til at se om folks sygdom måske skulle gå oer ved at de sidder 5 år hjemme i sofaen.
Et ressourceforløb behøver jo netop ikke være et aktivt forløb, men der skal selvfølgelig følges op på hvad der skal foregå (hvad der ikke skal foregå, hvis det er "helle" som tilbydes)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 01:11   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen det skal da nok vise sig at det er en syltekrukke....for de har desværre ikke penge nok til at få lavet ressourceforløb der vil virke efter hensigten...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 01:22   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jamen det skal da nok vise sig at det er en syltekrukke....for de har desværre ikke penge nok til at få lavet ressourceforløb der vil virke efter hensigten...
Jamen er det ikke de der 891 milliarder kroner som "sofastykket" hjorten vil spare ved at ingen får førtidspension fremover, der skal bruges til ressourceforløb ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 08:20   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tiltag /resurseforløb med fys og træning m.v. er det alle der får det gratis?

Hvad hvis det hjælper,hvem skal så betale for at forsætte ?

Tænker at træning og samtaler kan forbedre mange,så vad så når forløbet stopper og man har fået "recepten" på bedre liv/resuser så bliver man vel forpligtet til at holde det ved lige ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
skal skal ikke tvungen behandling Dyrmose Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 19-03-2013 03:37
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Flytte hjemmefra -skal/skal ikke?? Tullepigen90 De Unge 7 03-02-2011 19:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension