K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2010, 22:49   #21
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Tankespind;

Jeg gennemfører arbejdsprøvningen på XX timeantal.
Jeg vil søge om fleks - ressourceprofil (og ikke er lavet endnu, hmm) osv ligger klar.
Jeg får afslag... og hvad sker der så typisk, en ny arbejdsprøvning, eller?

Hvor mange arbejdsprøvninger skal man typisk igennem før der er hul igennem i en sag?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 08:07   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Jeg har taget hul på at lave dagbog her til aften

Har skrevet arbejdstid - transporttid (gå ben)
pause/r
Hvis der er sket noget "uordinært" på arb
Generelt humør tilstand den dag (på arb) aften (hjemme)
Hvad der er sket efter arb - så der bliver dannet et overblik over hvor meget jeg magter efterfølgende - fx. at jeg fra kl 19 har siddet på min flade mås i sofaen

Lyder det fornuftigt?
Super.
Og som du kan se i det første indlæg, i den tråd jeg linkede til, kan det være en god idé at bruge smerteskalaen til, i løbet af dagen, at beskrive hvordan man har det.

Når en uge så er overstået sender du kopi af dagbogen til din sagsbeh. så h*n ved hvad der foregår, og sammen med første afsnit sender du kopi af din smerteskala, sådan at sagsbeh. ved hvad tallene betyder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 08:42   #23
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Super.
Og som du kan se i det første indlæg, i den tråd jeg linkede til, kan det være en god idé at bruge smerteskalaen til, i løbet af dagen, at beskrive hvordan man har det.

Når en uge så er overstået sender du kopi af dagbogen til din sagsbeh. så h*n ved hvad der foregår, og sammen med første afsnit sender du kopi af din smerteskala, sådan at sagsbeh. ved hvad tallene betyder.
Smerteskalaen har jeg svært ved at forholde mig til - mine problemer er jo af psykisk karakter, og hammer svære at skulle sætte ´smerte skala´ på .. jeg har tænkt på hvordan sådan en kunne se ud, men jeg kan simpelthen ikke sætte ord på sådan en psykisk-smerte-skala
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 09:01   #24
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg forsøgte at skrive så udførlig dagbog som muligt. Og både SB og kommunens psykolog var meget glade for, at den var så detaljeret, så de virkelig kunne følge med i, hvordan det gik mig.

Mine problemer er også psykiske.

Jeg gav så dagene karakterer: 0-5, hvor 5 er det bedste. Mine dage lå mellem 1-3.
Sådan ser et par af dagene ud:


5/8: (kl. 8-9 inkl. 10 min. pause), (dag-karakter: 2)
Kom med nød og næppe ud af døren her til morgen pga. angstanfald, og jeg måtte tage dobbelt oxabenz for overhovedet at komme ud. Men må virkelig forsøge, så jeg ikke får den her arb. prøvning forlænget alt for meget.
Ny elev – så støj hele tiden. Og bliver lige mindet om, at jeg ”kun” er her i afklaring, og ikke rigtig medarbejder. Sådan skal det selvfølgelig også være, men det er bare lidt hårdt, at jeg ikke er som de andre. Men kan se mere og mere, at jeg bare får det dårligere ved at forsøge.

7-8/8: (weekend), (dag-karakter: 2-3)
Det har været en noget blandet weekend. Var til fødselsdag lørdag, ville dog allerhelst have sagt fra, men det var samme sted som sidst, så jeg syntes ikke rigtig, at jeg kunne tillade mig det. Så måtte bare bide det i mig og tage med. Sønnen hyggede sig, så det var jo fint. Jeg sad bare sådan lidt for mig selv, og var ikke som sådan med i div. samtaler eller noget.
Søndag gik sådan nogenlunde, manden var oppe i det røde felt et par gange – og jeg kan mærke, at jeg trækker mig med det samme. Er ”bange” for at sige noget ”forkert”, altså noget jeg tror/ved, han ikke vil høre. Han kunne aldrig drømme om at røre mig, men det ligger så dybt i mig, at frygten er der!! Nok pga. en af de her ting:

*Husker ikke alverden fra min barndom, hvis noget overhovedet. Har kun nogle enkelte episoder, der dukker op – og de er ikke positive!!
Der er en specielt, der er lidt voldsom. Jeg kan huske sådan lidt i brudstykker, at jeg sidder i hjørnet af køkkenet ved vores trappe op til loftet. Bare sådan helt krøbet sammen med hænderne over mit hoved. Og en der står og slår mig med et viskestykke – tror det er min far, men det er lidt udvisket……*


Stresser hurtigt og nærmest over ingenting. Der skal ikke meget til at slå mig ud af kurs. Har ufattelig svært ved at sove, tankerne kværner rundt, så jeg ikke kan falde i søvn. Er helt smadret når jeg så kommer hjem fra afprøvningen, hvor jeg er nødt til at være på hele tiden. Kan slet ikke overskue det.

9/8: (kl. 8-9.30 inkl. 20 min. pause), (dag-karakter: 2-3)
Samtale/gåtur med H. kl. 8
Fik styr på de røde sedler – men magter heller ikke meget mere. Kan slet ikke rumme noget i mit hoved. Alle lyde går ind og generer. Synes der er støj overalt.
Var nærmest ikke ”tilstede” hele eftermiddagen/aftenen – ville bare væk fra det hele!!

10/8: (kl. 8-9 inkl. 10 min. pause), (dag-karakter: 2)
Dårlig dag. Måtte tvinge mig ud af døren. Har hjertebanken, er svimmel og hovedpine.
Dagens opgave: Vande blomster. Det er vist også hvad mine evner rækker til efterhånden!! Er virkelig gået ned af bakke. Kan slet ikke overskue noget i øjeblikket.

12/8: (kl. 8-9.30 inkl. 20 min. pause), (dag-karakter: 2)
Føler mig virkelig presset. Er så bange for, at de skal tro, at jeg ikke gør nok for at være her. Især nu efter arb. tiden er sat op til kl. 11 (og fri onsdag). Men jeg prøver virkelig!! Jeg kan simpelthen ikke holde længere end den ca. 1-1½ time, og det går bare nedad.

Men det er jo ikke bare sådan, at fordi jeg har ”fri” onsdag, så er alt godt og jeg er klar igen til dagen efter. Det gør bare, at jeg lige den dag måske kan overskue en alm. hverdag, og kun skal ligge 1 time i forhold til 3 de andre dage, hvor jeg er af sted, men alligevel være fuldstændig smadret.

Det gør desværre ikke, at jeg er ”opladet” til dagen efter.
Frygter virkelig at de ikke tror på mig, når jeg går hjem før tid. At jeg ikke beviser nok. At jeg skuffer dem ved ikke at overholde de fastlagte timer. Håber bare snart at det her kan få en ende. På den ene eller anden måde!!!!

Har så svært ved at huske efterhånden. Jeg kan have alle mulige tanker flyvende rundt i hovedet, som jeg gerne vil have skrevet ned – og når jeg så forsøger, så er det væk. Så kan jeg slet ikke huske, hvad det var, jeg ville ”sige”.

Det her er måske bare min ”paranoia”, der kommer frem for fuld styrke – men føler at alle på ”kontoret” ser mere og mere ned på mig. At det nu er tydeligt, at jeg ”kun” er i afklaring og de er rigtig ansatte. Sådan er det selvfølgelig også, men havde bare håbet, at jeg ikke skulle føle det sådan.

Selv den nye elev har fået dørkode, men ikke mig! Føler at de efterhånden er godt trætte af, at have sådan en som mig gående rundt der.
Jeg gør jo ikke alverdens nyttigt, men fylder bare en plads op, som de sikkert har brug for nu til eleven. Så er lidt spændt på, hvor jeg skal være efter ferien.

Det er dog godt nok, at der ikke er så meget fokus på mig, så kan jeg være lidt mere i fred.


Håber du kan bruge det til noget.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 09:04   #25
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser

Hvor mange arbejdsprøvninger skal man typisk igennem før der er hul igennem i en sag?
Jeg har kun været igennem en arb.prøvning, og jeg håber virkelig ikke, at der skal flere til.
Min ftp sag bliver formentlig afgjort på torsdag (hvis der ikke er for mange andre sager).
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 09:12   #26
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Tak gizmo
Er skønt at få lov til at se eksempler på hvordan dagbogs-skrivning kan gøres, og nok især, fra en anden, der døjer med psyken - så bliver det lidt nemmere at forholde sig til, end fysiske smerter, fordi det jo ikke er den del man selv kender til
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 09:22   #27
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen

Er glad for at kunne hjælpe lidt.

Det var min egen læge, der foreslog det med at give dagen karakter. Og det er jo en god idé, da vi netop ikke kan sætte en smerte på, som sådan.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 09:35   #28
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Held og lykke med Torsdag Gizmo, håber du et positivt svar

Forresten, dine karakter af dagen, lavede du en oversigt over hvad de enklte tal stod for?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 10:10   #29
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Tak, det håber jeg godt nok også.

Nej, jeg skrev bare i dagbogen, at jeg nu gav dagene karakterer fra 0-5 (med 5 som det bedste), mere var det ikke "udpenslet".
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 11:18   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Tankespind;

Jeg gennemfører arbejdsprøvningen på XX timeantal.
Jeg vil søge om fleks - ressourceprofil (og ikke er lavet endnu, hmm) osv ligger klar.
Jeg får afslag... og hvad sker der så typisk, en ny arbejdsprøvning, eller?

Hvor mange arbejdsprøvninger skal man typisk igennem før der er hul igennem i en sag?
Jeg kan stadig ikke se hvad ydelse du er på ? Hvis du er på sygedagpenge og visiteres til fleks så kommer du over på ledighedsydelse, såvidt jeg har forstået. Er du på kontanthjælp, fortsætter du herpå indtil du har fundet et job og været der i 9 mdr. først derefter har du optjent ret til ledighedsydelse.

Det er en super idé med smerte skema eller dagbog. Mine lidelser er også udelukkende af psykisk karakter, men viser sig fortrinsvis i smerter, spændinger, tyngder, træthed osv. Det kan være at du kommer i en form for smerte hvis du kommer for langt ud så ha´ det i baghovedet. Jeg syntes det derhjemme er mindst lige så vigtigt at fører dagbog over som det på arbejdspladsen. Som tiden går vil du måske kunne se et mønster ugen igennem og derved kunne vurdere om der skal flere skånehensyn sidst på ugen end først på ugen eller omvendt.

Godt indlæg Gizmo, meget flot skrevet, jeg tror dog at du har været lidt for god mod smerte skalalen engang imellem !!?? Af og til burde der måske have stået 0 eller 1 ? Vi skal huske af være ærlige mod os selv. Det handler nok også om, at få opdateret dagen mens den er der så man ikke "pynter" på det senere. Jeg førte desværre ikke selv dagbog, men havde jeg gjort det tror jeg, at min arbejdsprøvning havde sluttet noget tidligere end den gjorde og det havde nok også være meget godt ikke mindst for mig selv...

Mvh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 16-11-2010 kl. 11:31.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension