K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2018, 20:45   #1
gassen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
gassen er ny på vejen
virksomhedsrevalidering

Hej Jeg er i virksomheds revalidering. Jeg er meget glad for arbejdet. Jeg fik bevilliget et års revalidering ovenpå 8 ugers praktik. jeg har indlagt 4 x 1 uges op kvalificerende kursus, som skal ende med at øge mine chancer for et arbejde indenfor det pædagogiske. Jeg er efter planen færdig 1 April 18 hvor jeg skal være på 37 timer.
Grunde til revalidering; moderat depression, stress symptomer relateret til arbejdsliv, 3 discuprostusioner.
Jeg er meget i tvivl om det realistiske i at kunne arbejde 37 timer, og jeg vil skulle bruge alle mine kræfter på at komme derop. Jeg tror jeg har en chance for at blive ansat hvor jeg er i revalidering, og jeg er meget optaget af at gøre det bedste(mest langtidsholdbare) for mig selv.
Kan jeg bede om at få min revalidering forlænget eller er det ikke muligt?
Er det helt umuligt at gå fra revalidering til flex, som jeg syntes er mere realistisk. Jeg arbejder ca 30 timer nu og er ved grænsen.
Har i nogle forslag til hvad jeg skal/kan sige til min sagsbehandler, for at få forlænget ?
Anette
gassen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2018, 21:44   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Hvis du kan arbejde 30 timer eller 25 kan du ikke få fleks, der skal man have nedsat ens. Arbejdes evne betydeligt ,hvilket bliver betragtet som 18-19 timer.

Har du overvejet at sige rak til job på 30 timer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2018, 08:04   #3
gassen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
gassen er ny på vejen
Hvem tænker du jeg skal sige tak til? jeg er i virksomhedsrevalidering, og er ikke tilbudt job.........
Det er sådan at man skal op på fuld tid, 37 timer for at kunne få dagpenge efter revalideringen fordi jeg der bliver vurderet som raskmeldt og fuldt arbejdsdygtig. Min usikkerhed går på om jeg reelt har et valg hvis jeg ikke kan komme op på 37 timer...Bliver min revalidering så stoppet? hvis den gør det hvad så?
Jeg håber du har haft en god morgen,,,og måske lige overvejer at vi alle der herinde vel er lidt i tvivl, dermed usikre, så har brug for svar forslag til løsninger.
kort svar så jeg ville blive lykkelig for til jobtilbud på 25 timer også.
gassen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2018, 10:18   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Opfatter nu ikke jjsonn´s svar negativt, men blot en oplysning om at du nok falder udenfor fleksreglerne, og derfor måske skal satse på at indrette din økonomi efter 30 timer istedet for 27 timer.

Du nævner at der måske er mulighed for at du kan blive tilbudt job, der hvor du er i afprøvning, så det vil jo være fint, hvis de evt er åbne for færre end 37 timer, hvis du vil have det bedre med 30 timer.

Du kan iøvrigt godt arbejde 30 timer og så være fuldtidsforsikret.

https://ma-kasse.dk/bliv-medlem/skal...tidsforsikret/
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension