K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2015, 20:09   #1
ole61
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
ole61 er ny på vejen
Nye tiltag

Hej
Jeg har næsten lige fået diagnosen kronisk kompleks non-malign smertetilstand, og jeg syntes at det er svært at forholde sig til alt de nye tiltag, såsom smerteklinik, medicin og uvisheden om hvad der skal ske nu, er der andre der har det på samme måde, eller kender det?
ole61 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 21:19   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hejsa. Har selv samme diagnose efter en rygskade. Og ja, det er et nyt liv der venter for smerterne forsvinder aldrig for mit vedkommende.

Men det betyder ikke at jeg har et dårligt liv. Jeg lærte meget på smerteklinikken og har lært hvad jeg kan og ikke kan. Ved at acceptere at der er noget jeg ikke kan, giver det overskud og plads til de ting som betyder mest for mig.

Så for mig var det en læreprocess at finde ud af hvad jeg kan og ikke kan og priotering af hvad jeg finder vigtigt at få ud af dagen.

Det er ikke noget der sker fra dag til dag, men smerterne er et handicap for mig, men ikke en livsstopper... Jeg må bare på de dårlige dage deltage i mindre bidder
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2015, 07:54   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg gik på smerteklinik on -off i snart 7 år . De kan ikke trylle , men kan smerterne ikke forsvinde kan de hjælpe dig med en bedre livskvalitet på en smerteklinik..og gi dig nogen redskaber til nemmere at komme gennem livet med smerter ...
jeg prøvede rigtig mange piller af de første 12 mdr . kan ikke huske hvor mange slags - men det var mange ..men det sker i tæt samarbejde med klinikken....Det gode sådan et sted er de prøver at finde noget til DIG... fordi hvad der virker på mig er ikke sikker på virker ved dig ..derfor prøver de forskellige ting af...kan være forskel på klinikker -det ved jeg ikke ...og det er heller ikke sikkert du skal have piller - det har de så styr på..

mange tror de kan trylle og kommer man sådan et sted forsvinder alle smerter...det gør de sikkert også for nogen - men er ikke noget man må sætte næsen op efter ...så bliver man bare mere skuffet ....for mange finder de noget der lindrer og gør livet mer tåeligt....

Jeg fik en kæmpe hjælp , at jeg har gået der så langtid ad flere omgange har været for at se om de kunne gøre noget mere -. om der er kommet noget nyt .- 1 gang gik jeg der 12 mdr..de andre gange har jeg fået henvisning med 10 gange tror jeg det er og har brugt dem og så var der ikke mere ídet ..
har så fået en smerte pacemaker opereret ind i sidste uge så håber jeg med tiden kan smide ALLE piller , men sikkert er det ikke...
der er forskellige smerteklinikker - offentlige - private ...jeg gik på privat , i dag sender de næsten alle på det offentlig tilbud.

så er der steder hvor der kun er en smertelæge , andre steder er det tværfaglige ...med psykologe´r - social rådgivere , akupunktur . sygeplejersker , trænings muligheder . Nogen vil helst det her -andre ikke
håber du finder en løsning

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2015, 09:33   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg har også kroniske smerter efter et brud i ryggen - jeg har været på smerteklinik af flere omgange - og haft god hjælp af det.

Jeg så det som et stort problem at jeg ikke længere kunne det samme som før - nu har jeg lært at det kan jeg godt, det kræver bare planlægning. Kommer børnebørnene på weekend/ferie hjælper det mig meget ikke at have for meget i dagene op til, så jeg ikke stresser - og så skal jeg bruge et par dage til at "komme mig".

Jeg planlægger 3 ugers ferie næste forår på Borneo og Sumatra. Det kræver rigtig meget planlægning (og en forstående kæreste) og det skal nok lykkes. Flyveturen tager vi i flere etaper - har svært ved at sidde længe af gangen.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2015, 09:49   #5
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg har været tilknyttet smerteklinik i 1,5 år og er nu afsluttet.

Jeg har kroniske smerter efter flere nakkeoperationer.

For mig var det en kæmpe befrielse at møde læger og sygeplejeresker på smerteklinikken , hvor deres eneste fokus var at forbedre min livskvalitet.

Jeg lærte at takle mine smerter bedre i hverdagen, at holde de nødvendige pauser for ikke at overbelaste og ende i smertehelvede.

jeg lærte at acceptere mit nuværende liv med de udfordringer det giver at leve med smerter hver dag , samt at acceptere at stærk medicin ikke kan hjælpe mig. kun regulerering af aktivitetsniveau kan hjælpe.

Det var en stor hjælp at have adgang til hjælp fra deres socialrådgiver, som hjalp mig igennem et svært forløb med jobcentret.

En smerteklinik tryller desværre ikke vores smerter væk med et snuptag, men de er på vores side, og er til kun for at hjælpe med at give os en bedre hverdag.

held og lykke til dig, jeg håber du får en positiv oplevelse med din behandlig,

gode ønsker til dig
sortepigen ( ftp 1.2.2015)
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension