K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2015, 13:55   #1
skou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
skou er ny på vejen
Revalidering

Hej

Har lige et spørgsmål ang revalidering.

Jeg har været på revalidering og er det faktisk stadig.
Jeg har været sygemeldt (pga stress) siden feb og det var meningen at jeg skulle være sygemeldt indtil aug hvor jeg så skulle starte på en ny mindre krævendene uddannelse.
Nu er det bare så uheldigt at der ikke er flere pladser på uddannelsen til august men først til foråret, hvor jeg er optaget.

Nu er jeg kaldt til samtale på kommunen med henblik på mit fremtidige forløb indtil jeg skal starte på uddannelse i foråret.

Nu er mit spørgsmål nu; hvad kan jeg evt forvente? Bliver jeg sendt ud i noget og evt hvad eller ryger jeg på såkaldt "kontanthjælp" indtil jeg skal starte?

Ville være fedt hvis der var nogen der evt havde erfaring med dette som kunne svare :-)

Et andet spørgsmål er at den uddannelse jeg skal starte på, er en uddannelse hvor man selv skal finde en praktikplads. Ved nogen af jer hvad der sker med min revalidering hvis jeg ikke finder en praktikplads?

Ja undskyld de mange spørgsmål.... Håber at i kan svare på nogen af dem.

MVH Skou
skou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 14:43   #2
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Revalideringen vil ihvertfald blive stoppet hvis du ikke selv kan finde praktik plads, men forhåbentlig er dette ikke svært med den rette indsats og her kan du ikke forvente hjælp fra kommunen men er på ligefod med alle andre studerende, jeg blev selv stoppet på revalidering efter 6 mdr sygdom og måtte på kontanthjælp.

Jeg ved ikke hvad du kan forvente, men som udgangspunkt må det samlede forløb ikke overstige 5 år.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 17:56   #3
skou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
skou er ny på vejen
Mit forløb kommer ikke til at vare over 5 år, heller ikke selv om jeg først er optaget til foråret.
skou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 18:02   #4
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
så tror jeg det afhænger meget af din sagsbehandler, kan sagbehandleren eller dig finde et forløb der indtil du skal starte i skole kan passe og giver mening i din jobplan kunne det godt være du kan beholde din revalidering, et revalideringforløb har en relativ stor friheds grad.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension