K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2010, 09:43   #1
jabma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
jabma er ny på vejen
Afsluttet virksomhedspraktik, hva så ???

Så fandt jeg endelig et stede hvor der måske er folk med erfaring !!!

Har gået sygemeldt siden okt. 2008, efter en arbejdsskade som er anerkendt i ask.

Syge dagpenge er ophørt, og jeg er i virksomhedspraktik i mit gamle job 30 timer om ugen, hvilket er max hvad jeg kan klare

Kommunen mener jeg efter endt praktik er kompenseret for mine fysiske lidelser, og skal tilbage til fagforeningen med en skåne erklæring ????

Lægen skriver i min sidste journal, at jeg ikke må belaste armen, det er ok at arbejde når jeg kan gøre detuden at få gener fra armen, og at jeg ikke må presses af arbejdsgiver eller andre til at belaste den.

Min arbejdsgiver (tidlligere), har talt om at ansætte mig 30 timer, men kan jeg gøre det,udena t sætte en evt. erstatning på spil.

Håber nogen kan finde hoved og hale i min noget rodede forklaring her

Jabma
jabma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 11:38   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har desværre ingen erfaringer med den slags, men jeg trækker lige din tråd frem i lyset igen.....

Og velkommen til, der er sikkert nogen andre der ved mere om det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 12:01   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej jabma

Du skal nok oplyse om du har fået en mèngrad og evt. en månedtlig udbetaling som erstatning/kompensation, hvis du skal have et kvalificeret svar...

Men i netop sådan en sag som din, er det vigtigt at have en advokat eller anden juridisk person(evt. igennem fagforening) til at rådgive dig, da der er så mange fælder i disse sager hvor der IKKE er en, der er ens

Men tillykke med en rimelig hurtig afklaring...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 22:31   #4
jabma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
jabma er ny på vejen
Min men grad er sat midlertidig, til 5 %, skal have lavet ny erklæring i morgen, da den skal tages op igen.... Er blevet tilbudt 30 timer i min gamle virksomhed, hvilket er absolut max hvad jeg kan klare, men ved ikke om man bare kan tage det... kommunen mener jo jeger kompenseret for min helbredsmæssige vankeligheder, så der er nok ikke mere hjælp at hente der.... synes faktisk ikke der har været særlig meget hjælp at hente i det hele taget
jabma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 23:48   #5
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Forstår bare stadig ikke hvorfor (eller hvornår de lærer det) kommunen kan finde på at sige at du skal tilbage til a-kasse med "en skåne erklæring" - hvis du har skåne hensyn, der gør at du ALDRIG kan/må arbejde 37 timer - er du feks. ikke berettiget til fuldtids dagpenge. Der SKAL man kan stå til rådighed for 37 timer for at kan komme i betragtning til at stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Er der slet ingen tale om at du kan komme i fleksjob i de 30 timer du kan holde til ???
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 11:23   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ups nu stjæler jeg lige lidt af tråden og spørger Ruby, om det du skriver er:

at ordinært arbejde på fuld tid ikke kan være tilfældet, når sagsbehandleren skriver at man kan komme tilbage på ordinært arbejde, dog med skånehensyn, såsom ingen tunge løft, skiftende arbejdsstillinger, passende hvilepauser. selektiv arbejdsplacering.
og evt søge en § 56.

tak for lån af tråden.. det hører jo lidt til tror jeg..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 18:00   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Man kan da godt være fuldtidsforsikret når man arbejder 30 timer. 29,5 er den nedre grænse, så vidt jeg har forstået.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 20:31   #8
jabma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
jabma er ny på vejen
Så har jeg fået lavet en speciallægeerklæring, der siger at min tilstand er stationær, der har ikke været flex eller lign. på tale.. Har kun fået at vide, at min etableringsydelse stopper den 31.3, og at jeg så er kompenseret for vanskelighederne... lægen sagde i dag, at 30 timer, er det absolutte max, og at jeg ikke må presses til mere, hverken af arbejdsgiver eller andre,,,,, der står man så.... Sgu godt nok hårdt arbejde at være syg
jabma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afsluttet sag = bedring af kognitive evner??? Gekko Dit og Dat 7 15-04-2013 22:39
God reumatolog på sydsjælland? Afsluttet på Riget. 1980 Alt det andet 10 19-07-2012 09:31
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
Min sag er afsluttet mokkasine At søge førtidspension 11 11-02-2008 13:35
Sag afsluttet?? Helle Smith Dit og Dat 4 29-01-2008 16:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension