K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2009, 16:24   #31
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pedersen69 jeg har prøvet at lave et udkast til dig som du forhåbentligt kan bruge , du har krav på opøflgning og det burde være nok at du bare ringede til kommunen men for at gå med livrem og seler så syntes jeg at du skal skrive til dem i stedet for og få orden på dine sager ...

Der er rod i din sag så det batter og husk så lige at sende til både din sagsbehandler og din jobkonsulent ...

Er du i fagforening ? hvis ikke så meld dig som det allerførst ind mandag morgen det ville jeg gøre .. de kan vise sig at være meget nyttige i dit tilfælde ...
Citat:
Til (jobkonsulents navn og sagsbehandleres navn )


Jeg skriver da jeg har brug for noget hjælp.

Jeg blev den (skriv dato for ansættelse) ansat i fleksjob hos (skriv firma navn) jeg har indtil nu arbejdet 25 timer, det er meget meget hårdt for mig at arbejde det antal timer, når jeg kommer hjem fra job kan jeg ingen ting.

Jeg er blevet rådet til at gå til jobkonsulenten da der ¨åbenbart mangler noget opfølgning på virksomheden som skulle være lavet af jobkonsulenten ..



Jeg har kun en hånd og da jeg arbejder med rengøring er det ekstremt hårdt for mig at arbejde med den ene hånd, det vil sige at det brænder smerter og sidst på arbejdsdagen har jeg ikke flere kræfter tilbage i hånden.

Jeg har indtil nu bidt tænderne sammen og har gjort hvad jeg kunne , men nu må nok være nok jeg kan ikke fungere hjemme og jeg er konstant smerteplaget , jeg har snakket med min læge som kunne konstatere at jeg arbejde alt for meget ud fra et helbreds perspektiv .

Jeg har snakket med min chef om mulighed for at vi kunne kontakte kommunen og at jeg kunne komme lidt ned i tid og her fik jeg så det næste chok jeg fik af min chef at vide at kommunen har lovet hende at jeg skal op på 37 timer , hvordan kan det hænge sammen med at jeg er visiteret til fleksjob og at netop timerne er et af mine skånehensyn .

Jeg har i de papir jeg har fået fra kommunen dokumentation for at det er 20-25 timer, dertil er der problemer med min chef og jeg kan ikke selv magte det mere, derfor vil jeg bede om at få en samtale med jobkonsulent og sagsbehandler inden det går helt galt det her.

Min chef oplyser mig om at jeg ikke tjener penge nok til hende altså hun mister penge på at have mig og at det er en af grundene til at jeg skal op på 37 timer, dette kan praktisk ikke lade sig gøre , allerede nu på 25 timer er det alt for meget og det har store konsekvenser for mig at jeg tvinger mig selv til de 25 timer, samtidig er det et enormt hårdt psykisk pres at hele tiden at få at vide at man ikke er pengen værd og at en virksomhed taber penge på en , ikke kun min chef giver udtryk for det men også en kollega har ytret at hun syntes det er for dårligt at jeg kan arbejde 25 timer og så få løn for 37 timer.

Derfor skal jeg anmode om at jobkonsulenten kommer ud og får en snak med mig og evt min chef , jeg vil gerne have sikkerhed for at det er aftalen mellem mig og kommunen der gælder og at jeg derfor er ansat i 20-25 timer samtidig vil jeg gerne have at man fra kommunes side laver en opfølgning da mit ønske er at gå ned i tid , sådan at jeg ikke lige pludselig ender ud i en langtidssygemeldig fordi jeg køre mig selv for hårdt.

Sådan som det foregår nu kan det ikke fortsætte jeg har ikke noget liv efter arbejde , jeg har smerter og kan end ikke lave et måltid mad når jeg kommer hjem fra job jeg har snakket med min læge om dette og det kan ganske simpelt ikke fortsætte-

derfor anmoder jeg om at der fra kommunes side tages skridt til en opfølgning .

Jeg har i forbindelse med at mit arbejde er kørt mere og mere skævt måtte henvende mig til mennesker med forstand på dette område (og det er dem der anbefaler at jeg skriver til jer og får orden på mine sager ) og her er det ligeledes fremkommet at der er nogen ting der skal være i orden når man er ansat i fleksjob heriblandt ..


Der skulle være udarbejdet et ansættelse bevis ved ansættelsen det fremgår at ansættelse beviset skal udstedes af arbejdsgiver. Dette er IKKE sket i mit tilfælde jeg har kun fra kommunen af .

Desuden fremgår det af loven at man ved etablering også skal indrage den faglige organisation dette er Heller ikke sket i mit tilfælde .

Derfor skal jeg bede om at kommunen hurtigst muligt får lavet opfølgning og at vi får bragt tingene i orden sådan at jeg kan få et tålelig liv og en tålelig arbejdsdag .

Jeg gør opmærksom på at jeg ønsker denne skrivelse lagt i min sag og at jeg forventer et svar hurtigst muligt om hvordan vi løser min problematik .

Med venlig hilsen

Dit navn adresse osv
Pedersen du skriver om at du ikke kan mere du ved godt at man også kan sygemelde sig fra fleksjob ikk ? det er ikke anderledes end hvis man er i ordinært job ..

Jeg syntes at du skal få brevet af sted hurtigt (rediger det så det passer til dig ) og så skal du gå til din læge få snakket om dine smerter så du ved at hun er med dig ..

Dernæst må du vente lidt på at høre fra kommunen og du skal selvfølgelig sygemelde dig hvis ikke du kan mere...

Det kræver jo at kommune og jobcenter ved at det er ved at løbe løbsk inden de kan hjælpe dig .. jeg ved at da jeg stoppede på mit job var der ingen konsekvenser ved det ,for jeg havde skrevet til jobkonsulenten at der altså var brug for hjælp og at min tid var for højt sat (lægen var enig ) min chef var så ikke til at hugge eller stikke i det var enten arbejde på højtryk eller ud og for mit vedkommen var det så ud og jeg fik ledighedsydeles ...

Jeg havde jo gjort alt hvad jeg kunne og det har du også .. så kom igang
  Besvar med citat
Gammel 22-08-2009, 18:41   #32
Pedersen 69
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2006
Indlæg: 40
Styrke: 18
Pedersen 69 er ny på vejen
ved ikke hvad papirer arbejdsgiveren har under skrevet. Har kun papir fra kommunen hvor min ugelig arbejdstid står, og så forsøger arbejdsgiveren at sætte mig på fuld tid, som jeg ikke magter. 20 timer blev aftalt da jeg var til samtale, nu siger arbejdsgiveren: ja det var dengang. Jeg er sygemeldt fra på mandag indtil jobkonsulenten har taget en afgørelsen.

Mange tak til heidien for du hjalp mig med brevet

Sidst redigeret af Stezu; 22-08-2009 kl. 19:17. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Pedersen 69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob på 25 timer? Mani Spørgsmål ang fleksjob 8 02-02-2012 22:33
Fleksjob 20 timer supersus Spørgsmål ang fleksjob 19 10-01-2012 12:48
Fleksjob med fx 28 timer? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 10 27-01-2009 12:37
fleksjob- timer jamen Spørgsmål ang fleksjob 14 15-11-2008 13:43
Fleksjob og timer ? Henrik Spørgsmål ang fleksjob 36 09-12-2005 12:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension