K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2015, 15:38   #1
Domesticus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2010
Lokation: Kbh.
Indlæg: 26
Styrke: 14
Domesticus er ny på vejen
Råd ang. flexjob

Har brug for et par råd, om få dage skal jeg til samtale på Jobcentret, JKI job og ressourcer, hvor jeg er blevet henvist fordi jeg har ytret ønske om flexjob.

Jeg har netop været i Jobprøvning i 3 måneder, hvilket viste at min arbejdsevne var i den helt lave ende.
Jeg har været uden for arbejdsmarkedet i 21 år, de sidste 5 på kontanthjælp, jeg er 55 år.

Mit spørgsmål går på hvad jeg kan forvente til samtalen, om de bare uden videre godkender mig til flexjob eller de vil sætte mig i et ressourceforløb?

Jeg er bange for, endnu en gang, at blive ”parkeret” i noget der ingen vegne fører, enten i at jeg får bevilliget flex, men at jeg ikke kan finde et flexjob eller at strande i et langvarigt ressourceforløb jeg ikke kan klare.

Mit ønske er at komme væk fra kontanthjælp, og da fp vel er umuligt at få er flex vel den eneste mulighed?

Jeg søgte fp i 2011, men fik afslag, men begrundelsen at min arbejdsevne var nedsat, men de vidste ikke hvor meget, og her 4 år efter har Jobcentret stadig ikke fået placeret mig.

Alle inputs et velkomne.
Domesticus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 17:14   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du bliver ihvertfald ikke godkendt til et fleksjob eller sat i et ressourceforløb. Det kræver at du skal møde rehabiliteringsteamet som kan indstille dig til det, hvorefter det kan besluttes højere oppe i systemet..

Men mødet kan jo handle om alt at du skal i en praktik el. lign for at det kan dokumenteres hvad din erhvervsevne er til at i skal snakke om at du skal møde rehabiliterende team og alt tænkeligt der imellem.

Det er svært at komme med et kvalificeret gæt, når du ikke skriver mere om hvor langt i forløbet du er og hvad du allerede har været igennem. Hvis det eneste der indtil nu er sket er 3 mdr. jobprøvning, må du nok forvente endnu et forløb enten i praktik, anden aktør eller ligende
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 21:14   #3
Domesticus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2010
Lokation: Kbh.
Indlæg: 26
Styrke: 14
Domesticus er ny på vejen
Tak for din vurdering!, det lyder som om der er lang vej endnu.

Hvor langt jeg er i forløbet ved jeg ikke, har været i arbejdsprøvning før, har været forsøgt revalideret, har været i forskellige praktikforløb på diverse arbejdspladser.

Lægeligt har jeg været indskrevet i 4 forskellige gruppe terapiforløb og har været forsøgt medicineret over flere omgange.

For mig føles det som skruen uden ende, som om at Jobcentret bare vil have tiden til at gå med endnu et forløb, jeg har jo lige være i praktik, så kan ikke se hvad de vil opnå med endnu en praktik.

Findes der ingen lovmæssig grænse for hvor lang tid de må bruge på at afklare en?
Domesticus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2015, 09:53   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du burde kunne forlange at komme for rehab team.

Det skal alle hvor arbejdsevnen er nedsat, og ordinært arbejde, ikke er en mulighed.

Det kan godt være de bevilliger ressourceforløb, først, men det skal du formodentlig, uanset.

Så lav evt en ansøgning på dette og klag ved afslag, hvis ikke de selv ved mødet, anbefaler at du kommer for teamet!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2015, 12:29   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Man kan ikke forlange at komme for rehabiliteringsteamet, det er fastslået i loven at kun jobcenteret har retten til at vurdere hvem der skal det.

Er ens sag ikke færdig udredt/ færdigdokumenteret er chancen for at det meget lille
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2015, 16:03   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Du kan søge om §17.2 - "pension på det foreliggende". Det er en måde at TVINGE kommunen til at tage stilling til din sag.
Så kommer du i en afklaring, som de SKAL tage stilling til.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2015, 16:43   #7
Domesticus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2010
Lokation: Kbh.
Indlæg: 26
Styrke: 14
Domesticus er ny på vejen
Tak for jeres kommentarer, det ender jo nok med at jeg kommer for rehabiliteringsteamet, nu vi jeg se hvad de siger til det kommende møde, så vil jeg vende tilbage i tråden med det.
Domesticus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2015, 21:51   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvis du søger §17, KOMMER du for rehabiliteringsteamet. Fast del af proceduren.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2015, 09:12   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er spil af tid, du skal være afprøvet inden du får pension/fleks søger du inden du er det sender de dig bare retur.

hvis dine afprøvninger er over 2 år, er de for gammel
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2015, 11:30   #10
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, det er tidskrævende at gå §17.2 vejen, men hvis Domesticus oplever en uendelighed af passiv modstand, kan det være den mest lige vej til at få hul på det.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension