K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2013, 08:48   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvor mange job SKAL man søge com flex visiteret ?

Ved samtalen på JVC fik jeg en liste hvor jeg skal skrive hvor og hvad jeg søger samt hvad der svares på ansøgningerne.

Jeg har fortiden ferie, men jeg er virkelig bekymret for næste samtale ,for jeg fik besked på at hvis jeg ikke selv er aktiv så kan jeg sættes på kontanthjæpl-kan de det?

Jeg er visiteret til 10-12 timer med mange hensyn så der er ikke en stilling som sådanne jeg villle kunne udføre,og det ved JVC også,har været ledig mange år nu,jeg kan slet ikke overskuge at skrive ansøgninger og sende ud til tilfældige arbejdspladser,med ønske om at de vil oprette en stilling til lige det jeg magter-for hvad er det jeg magter ,syntes ikke jeg kan bruges til noget.

Hvis nogle har forslag til en uopfordret ansøgneng må i meget gerne komme den forslag.

Tidliger har jeg været i arbejdsprøvning ved rødekors tøj butik som nok ikke var det rigtige i køkkener hvor jeg har lavet mindre opgaver som blande yogurt med frugt til 10-20 små bøtter mindre frugt poser der sælges i en kantine.nærmes små pakke opgaver.bagt en kage og linde.
Har også været i et ældrecenter hvor jeg hjalp til med severing af kaffe og saftevand.

Hvad skriver man så i en ansøgning til en virksomhed i krisetider ?
Syntes det er håbeløst.
Selv beskriver jeg mine evner som det andre går og gør uden de enlig lægger mærke til det,for de gør det mens man laver alt det andet.

Har i nogle ide til hvor jeg skal lægge ansøgninger,for jobnet og jobindex er åbenbart ikke nok.tiden går og jeg har ikke fået afsent et eneste,så er bekymret på hvad der venter min til næste samtale a straf.jeg fik en liste med § som jeg slet ikke kan overskuge at få slået op ,er der kommet nye § for ledige flexer.

Jeg har været syg i 14 dage med indfiksion og jeg har ikke så meget overskud men har ferie lige nu,jeg har dog ikke sygemeldt mig hos JVS for jeg bange for at jeg glemmer at melde mig rask.jeg har kun nogle uger inden jeg skal til møde igen.

Undskyld det blev lidt langt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 11:03   #2
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Ja, har det samme "problem" fik at vide jeg skulle mindst søge 2-3 stykker i mdr.

Men som dig, ved jeg heller ikke hvor der skal søges henne, med så mange skånehensyn som jeg har. Er nede på max 10 timer i ugen.

Kunne bare være fint hvis der var nogen § eller nogen landsdækkende regler omkring, hvor mange man skal søge. Men tror det er op til hver enkel kommune at bestemme, hvad de mener er at være "aktiv søgende"!

emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 11:13   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg havde søgt på jobcenteret - en gang pr. mdr.

Jeg ville lave en ansøgning, hvor jeg beskrev alle mine skåne-hensyn og alle mine ressourcer og så sende det uopfordret til virksomheder.

Så har man bevis på at man har søgt.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 11:18   #4
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Jeg havde søgt på jobcenteret - en gang pr. mdr.

Jeg ville lave en ansøgning, hvor jeg beskrev alle mine skåne-hensyn og alle mine ressourcer og så sende det uopfordret til virksomheder.

Så har man bevis på at man har søgt.
Jeps er også det jeg har tænkt mig at gøre. Føler sig bare lidt dum, når man afsender sådan en ansøgning med alle ens skånehensyn skrevet ned.

Men man kan jo lige så godt være ærlig til en start, så man ikke spilde arbejdsgivernes tid mere end højst nødvendig
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 11:21   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Man kan undlade at sende til folk/firmaer man kender.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 11:27   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Ved samtalen på JVC fik jeg en liste hvor jeg skal skrive hvor og hvad jeg søger samt hvad der svares på ansøgningerne.

Jeg har fortiden ferie, men jeg er virkelig bekymret for næste samtale ,for jeg fik besked på at hvis jeg ikke selv er aktiv så kan jeg sættes på kontanthjæpl-kan de det?

Jeg er visiteret til 10-12 timer med mange hensyn så der er ikke en stilling som sådanne jeg villle kunne udføre,og det ved JVC også,har været ledig mange år nu,jeg kan slet ikke overskuge at skrive ansøgninger og sende ud til tilfældige arbejdspladser,med ønske om at de vil oprette en stilling til lige det jeg magter-for hvad er det jeg magter ,syntes ikke jeg kan bruges til noget.

Hvis nogle har forslag til en uopfordret ansøgneng må i meget gerne komme den forslag.

Tidliger har jeg været i arbejdsprøvning ved rødekors tøj butik som nok ikke var det rigtige i køkkener hvor jeg har lavet mindre opgaver som blande yogurt med frugt til 10-20 små bøtter mindre frugt poser der sælges i en kantine.nærmes små pakke opgaver.bagt en kage og linde.
Har også været i et ældrecenter hvor jeg hjalp til med severing af kaffe og saftevand.

Hvad skriver man så i en ansøgning til en virksomhed i krisetider ?
Syntes det er håbeløst.
Selv beskriver jeg mine evner som det andre går og gør uden de enlig lægger mærke til det,for de gør det mens man laver alt det andet.

Har i nogle ide til hvor jeg skal lægge ansøgninger,for jobnet og jobindex er åbenbart ikke nok.tiden går og jeg har ikke fået afsent et eneste,så er bekymret på hvad der venter min til næste samtale a straf.jeg fik en liste med § som jeg slet ikke kan overskuge at få slået op ,er der kommet nye § for ledige flexer.

Jeg har været syg i 14 dage med indfiksion og jeg har ikke så meget overskud men har ferie lige nu,jeg har dog ikke sygemeldt mig hos JVS for jeg bange for at jeg glemmer at
melde mig rask.jeg har kun nogle uger inden jeg skal til møde igen.

Undskyld det blev lidt langt.
Kontakt du bare JSV og bed om at blive fredet så længe du er syg.
Du skal ikke være nervøs for at de ikke indkalder dig af den grund.

Når du er frisk igen, synes jeg du skal kontakte de steder du var i praktik og bede dem ansætte dig, også selvom du måske ved det ikke kan lade sig gøre.

På den måde kan du jo få bevis på at der ikke har været reelt arbejde i det arbejde de har godkent dig til fleksibel på.
Husk at hvis det er en offentlig arbejdsgiver har de pligt til at give dig skriftligt begrundet afslag på din ansøgning.
Og med et skriftligt afslag så at det ikke er reelle arbejdsopgaver du har udført, kan det jo være at der går en prås op for JSV om at du reelt ikke er disponibel for den godkendelse de har lavet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 11:58   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg er visiteret til 10-12 timer med mange hensyn så der er ikke en stilling som sådanne jeg villle kunne udføre,og det ved JVC også,har været ledig mange år nu,jeg kan slet ikke overskuge at skrive ansøgninger og sende ud til tilfældige arbejdspladser,med ønske om at de vil oprette en stilling til lige det jeg magter-for hvad er det jeg magter ,syntes ikke jeg kan bruges til noget.
Som din situation er, så synes jeg ikke, at du skal tænke så meget på, at du skal skrive ansøgninger for at få et fleksjob.

Du bør nærmere fokusere på, at når du skal skrive ansøgninger, så er det for, at opfylde kommunens krav, og intet andet.

Skriv lidt om dig selv, med positive ord, og at du søger stillinger som fleksjob p.g.a. problemer med .................................................. (hvad du nu har af problemer).
Skriv hvor mange timer du er visiteret til.
Skriv lidt om hvad fleksjob handler om, hvad det betyder for arb.giveren.
Og skriv, at arb.giver er meget velkommen til, at kontakte jobkonsulent Xxxx Yyyyy for nærmere oplysninger om fleksjob-ordningen. Og skriv selvfølgelig tlf.nr. jobkonsulent.

Jeg tror man skal passe på med, at pensle skånebehovene for meget ud, jeg kan frygte, at kommunen/jobkonsulenten så kan skyde dig i skoene, at du ikke er reelt interesseret i et fleksjob.

Min personlige holdning er, at det her ikke så meget handler om, at du skal finde et fleksjob, men mere om, at du skal opfylde kommunens krav.

Og så håber jeg for dig, og alle andre i samme situation, at i ved en revurdering render ind i et fornuftigt menneske, som kan se, at situationen ikke er holdbar.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 12:10   #8
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
jeg give dig følgende råd:

Lad være med at skrive hvad du IKKE kan men hvad du kan

Feks:

Jeg kan ikke gå ret langt fordi jeg er på krykker og så gør det også ondt når jeg sidder for længe foran en computerskærm. Så jeg er ikke god til at være i samme arbejdes stilling ret længe af gangen.

Jeg kan arbejde med lette tasteopgaver og med afvekslende arbejdsstillinger.

Jeg har i de to eksempler sagt det samme men med en negativ og en positiv ordlyd.

Fokuser på livets lyse sider :-) held og lykke med jobsøgningen
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 12:14   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
jeg give dig følgende råd:

Lad være med at skrive hvad du IKKE kan men hvad du kan

Feks:

Jeg kan ikke gå ret langt fordi jeg er på krykker og så gør det også ondt når jeg sidder for længe foran en computerskærm. Så jeg er ikke god til at være i samme arbejdes stilling ret længe af gangen.

Jeg kan arbejde med lette tasteopgaver og med afvekslende arbejdsstillinger.

Jeg har i de to eksempler sagt det samme men med en negativ og en positiv ordlyd.

Fokuser på livets lyse sider :-) held og lykke med jobsøgningen
Lige præcis.

Ellers vil man sikkert få skudt i skoene, af kommunen, at man ikke er reelt interesseret i et fleksjob.

Og så har vi balladen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 12:20   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ja, først skal man sælge sig selv...
Når en arbejdsgiver bliver interesseret kan man gå i detaljer med de skånebehov som er relevant for stillingen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan skal jeg søge kommunen om flex mut Spørgsmål ang fleksjob 7 30-08-2013 09:32
Ny Bruger- Skal søge flex..Hvordan??? Anja-10 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-08-2011 16:40
Hvor mange arbejdsprøvninger skal der til?? hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 52 15-06-2011 21:36
Hvor mange jobs skal jeg søge? Mitte Spørgsmål ang fleksjob 1 16-02-2011 10:32
Hvor mange penge skal man have til sig selv? Helenevind Alt det andet 18 07-12-2009 16:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension