K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2009, 14:21   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Bed også om løbende aktindsigt det er den der gør at du kan tage fejlene i opløbet

Man skal ikke spørge en jobkonsulent om man får referat man skal forlange at man får det , de gør det ikke frivilligt så når man går til møder siger og skriver man lige til dem at man ønsker løbende aktindsigt og man siger ved efterfølgende møder du husker lige jeg har bedt om løbende aktindsigt
  Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 23:06   #22
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
nu har jeg mailet til jobcenteret,sagsbehandleren og jobkonsulenten og bedt om "aktindsigt og løbende aktindsigt".
jeg kopierede ordlyden fra skemaet på forsiden.
og så vil jeg håbe jeg hører fra dem....
fremover vil jeg lige sende en mail inden et møde og huske dem på aktindsigten....

det er ikke fordi jeg har følt mig dårligt behandlet, de har været flinke og imødekommende - på nær dette at der sidder en foran mig med en mappe fuld af papirer "som jeg ikke må se"...

når man nu selv er helt grøn indenfor dette system, så er det bare super med alle disse råd herinde...
så slipper jeg forhåbentlig for at gøre alt for mange gange i nælderne...
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 23:38   #23
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.
Lyder godt Odense66:-)
Jo mere aktive vi selv er jo bedre bliver det forhåbentlig.
Sagsbehandlerne har selvfølgelig interne notater som vi ikke må se og det må vi så leve med:-) men det i snakker om på hvert møde osv. skal noteres i din sagsmappe og da vi alle opfatter forskelligt, altså ordlyden af hvad der bliver sagt kan opfattes og tolkes forskelligt så er det vigtigt at vi selv tjekker hvad der bliver skrevet for hvert møde vi har.
Jeg har gentagne gange fundet fejl i mine notater, sidst da min sagsbehandler skrev at jeg ikke ville have en revalidering....hvad??? jeg kiggede lidt og måtte fortælle at jeg skam gerne ville have en revalidering men at jeg selv mente det var formålsløst og der er jo en forskel på at ville og at kunne:-)

Knus Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 13:43   #24
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Nu er vi så ved at runde 10. dagen på hvornår jeg afsendte brevet som anført på side 1.
Nogle forslag til hvad jeg nu skal gøre da min sagsbehandler ikke har reageret overhovedet.
Jeg havde håbet på respons og en behagelig dialog men dette er så ikke opnået:-)
Brevet er sendt til sagbehandler men i tilfælde af ferie er brevet ligeledes addresseret til anden der måtte sidde på pinden i mens ferien afholdes.
Mener ikke min sag skal syltes pga. af ferie da jeg ikke må holde ferie(har spurgt) hvis jeg holdt ferie kunne det jo sinke min sag:-)

Feed Back savnes:-)

Knus Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 11:33   #25
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
aktindsigt

hej

her kan du se en korrekt anmodet akt indsigt, for du har også ret til en journal liste over de dokumenter du ikke må se,

værsegod

Hej ebbe

Hermed anmoder jeg i henhold til Forvaltningsloven om aktindsigt i min sag, både i espelunden, kontanthjælps afd og sygedagpenge afd, og administrationen (borgmester, social & sundheds direktør). I og med jeg tidligere har fået anerkendt aktindsigt, så er dette blot en anmodning om de dokumenter for perioden 1 april 2009 tom 13 juli 2009.

Jeg beder, at blive gjort bekendt med alle aktstykker, herunder bl.a. eventuelle notater, mødereferater og aktens journal-liste , samt skriftelig oplysning om, hvorvidt alle aktstykker i sagen vl blive stillet til min rådighed. Journal liste samt tilhørende info er for perioden 28 maj 2006 til 13 juli 2009

Med hensyn til notater henviser jeg til lovens krav om notatpligt, jf. bl.a. §6 i lov om offentlig forvaltning.

Jeg beder kommunen oplyse i hvilke forvaltningsafsnit sagen har været behandlet til dato samt hvilke sagsnumre den har i disse forvaltningsafsnit. Jeg henleder opmærksomheden på forvaltningsmyndighedens vejledningspligt, jf. § 7 i forvaltningsloven.

Såfremt der er efter kommunens opfattelse er lovhjemmel til at unddrage aktstykker i denne sag for perioden 28 maj 2006 til 13 juli 2009, fra aktindsigt, beder jeg om følgende:
1: En angivelse påført journal-listen ved de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt.
2: Ekstrakter af de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt, jf. bl.a. § 10 og §§ 12-15 i Forvaltningsloven.
3: En redegørelse og herunder begrundelse for, hvorvidt jeg med lovhjemmel efter kommunens opfattelse ikke er berettiget til at modtage eventuelle aktstykker, jf. bl.a. § 22 i forvaltningsloven.

Jeg forventer indenfor den lovlige frist på 10 dage, jf § 16, stk. 2 i forvaltningsloven, at modtage kommunensfyldestgørende skriftlige svar på alle mine anmodninger. Jeg anmoder om at få tilsendt 1 kopi af samtlige dokumenter i sagen og journal-liste, registre og andre fortegnelser, som vedrører den pågældende sags dokumenter, jf. forvaltningslovens § 9.
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 11:48   #26
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jep, Shylock, sådan skal det gøres -tak for den

Personligt synes jeg det er vigtigt netop den med -HVAD DER ER UDTAGET AF JOURNALEN!

Lige præcis dette havde jeg/vi ikke fået nævnt i vores aktindsigt hvilket så resulterede i at vi på ingen måde kunne se hvilke papirer bla lægekonsulenten havde at udtale sig på!
Ergo måttet jeg skrive et brev endnu engang(til socialdirektøren) for at spørge til hvilke papirer han havde at udtale sig på

chnevide, kan også varmt anbefale dig at du -hvis du har overskuddet til det) konsekvent altid sender dine spørgsmål/anmodninger i kopi til chefen for afd samt borgmesteren, bare et godt råd
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 14:41   #27
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Shylock jeg har allerede sendt en aktsigtserklæring med det første brev så det skulle være på plads:-)
Men super fint det du har fået sat sammen men desværre ikke længere helt aktuelt i min situation...hvis jeg forstår det korrekt??

Der hvor jeg står nu er med hensyn til hvad jeg vidre gør??
Jeg har ikke modtaget kopier af min sag på trods af brev og aktindsigtserklæring og nu er der gået 10. dage.
Jeg ved ganske simpelt ikke hvad jeg nu skal.

Som Buster foreslår en kopi til borgmester er bare et skud i tågen. Borgmesteren er ikke min kop te:-)
Men der må jo være en klagemulighed over evt. anden aktør da jeg er vidregået til anden aktør. Men hvem klager jeg til om frister ikke overholdes, opfølgning osv. ??

Tak for jeres svar.
MVH Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 15:35   #28
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
netop

hej

det er netop det jeg ville påpege, ikke nok at blot skrive akt indsigt, det har jeg nemnlig gjort forkert tidligere også blot modtaget en stak kopier, som er uddrag af min journal hos kommunen, det er er særdeles vigtigt, hvilke dokumenter ligger i sagen, som jeg ikke må se.

vedr klage til borgmesteren, så her er mit forslag:

Til borgmesteren

Jeg anmoder hermed borgmesteren om at lovliggøre min henvendelse a dato xxxxx vedr akt indsigt.

Nu mere end 10 dage efter har jeg ikke modtaget svar eller de dokumenter i min sag jeg har krav på, så forvaltningsloven §23 opfyldes ikke

Jeg ser frem til borgmesterens svar, og denne henvendelse er underlagt forvaltningslovens §23 og §24.

mvh

xxxxx
-----------------

Det sidste betyder jo at såfremt borgmesteren ikke reagerer så kan du indklage borgmesteren for tilsynet eller ombudsmanden

her kan du se en af mine klager til borgmesteren:

Til Borgmesteren
ud fra vedhæftet mail fra astrid christiansen a 3 juli 2009, hvor i kommunens ydelsesafdelingen bekræfter at jeg var registreret som modtager af sygedagpenge til og med 31
maj 2009, så er min tålmodighed opbrugt, da jeg har ventet på mit dokumenterede tilgodehavende. For ifølge kommunens egen udbetalings kvittering a 12 juni 2009, blev der
på min nemkonto indsat mit tilgodehavende for perioden 23 november 2008 til 23 maj 2009, så mangler jo udbetalingen for perioden 24 maj til 31 maj 2009, begge dage
inklusive, og det drejer sig om differencen fra kontanthjælps satsen til sygedagpengesatsen
Såfremt mit tilgodehavende ikke er modtaget på min nemkonto inden 8 dage, anmelder jeg gladsaxe kommune, hvor den øverste ansvarlige jo er borgmesteren, til politiet for
bedrageri
Endnu et udokumenteret spørgsmål for gladsaxe kommune, er den lovmæssige handling som har påvirket skift af min indplaceringsstatus som indtil 31 maj 2009 var status =
sygedagpenge, til dagen efter 1 juli 2009, en ny indplaceringsstatus = kontanthjælp. Jeg har fremsendt utallige mails til gladsaxe kommune, jobcentret, bettina jantzen,
xxxxx xxxxxn, marianne møller, ebbe holm, borgmesteren i perioden 30 maj til 10 juli 2009, hvor jeg har anmodet om afgørelse om fejlplacering, grundet jeg hverken har
fået varsling, blevet partshørt og aller vigtigst overhovedet ikke modtaget nogen som helst dokumentation fra gladsaxe kommune. For samme periode har jeg modtaget mails
fra gladsaxe kommune, fra nogle af førnævnte personer, og de svar har ikke opfyldt forvaltningslovens §23 mht til tidsfrist, visse af kommunens ansatte har overhovedet ikke
reageret. De svar har ikke dækket de spørgsmål jeg har fremsat og ikke et eneste svar har opfyldt forvaltningslovens §24 mht uddybende svar, en begrundelse, henvisning til
lov§ og uddybende?
Hermed anmoder jeg borgmesteren i gladsaxe kommune om fremsende rette dokumentation på en for mig lovlig omplacering fra sygedagpenge til kontanthjælp , som
selvfølgelig skal opfylde forvaltningslovens §24. Såfremt dette ikke er modtaget inden 8 dage, anmelder jeg gladsaxe kommune, hvor den øverste ansvarlige er borgmesteren,
til politiet for dokumentfalsk mm
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 06:40   #29
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Pyha Shylock.....

Ja ja skal nok:-)
eg vil idag sende(anbefalet) nyt brev afsted og samtid sende kopi afsted til borgmesteren.
Jeg kan godt se at en stak kopier af min ressource profil osv. ikke hjælper mig et hak, jeg er nødt til at have al dokumentation.
Jeg er blot lidt bange for at sende for mange love og paragraffer da jeg knap selv forstår ordlyden af dem:-)
Men jeg vil skimte til dine "breve" og hente inspiration.

Tak.
MVH Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 06:43   #30
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Lige et spørgsmål mere?
Reagere borgmesteren på dine spørgsmål??

MVH Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktindsigt tjele88 Alt det andet 12 26-11-2011 21:22
Aktindsigt Shade Alt det andet 6 29-06-2011 23:35
aktindsigt tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-03-2011 22:40
Aktindsigt Mariepigen Alt det andet 4 10-07-2010 23:24
Aktindsigt Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 29-03-2009 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension