K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2011, 18:22   #21
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
jeg nævner lidt om mit forløb...

jeg ved at man ikke er krævet arbejdes prøvning hvis socialrådgiveren vurder det. i mit tilfælde blev det så først udelukket da min fagforening gik ind i sagen. derefter blev jeg afsluttet inde for 2 1/2 måned.
Netop, maja-bell, det er sagsbehandlerens BESLUTNING!

Derfor TROR jeg heller ikke, at der findes nogen paragraf, der påbyder det - men jeg ville bare gerne VIDE det :-)

...mener også, det var fremme i pressen for nylig, at arbejdsprøvninger ikke er lovpåbudte...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 18:40   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er ikke påbudt af man skal igennem en arbejdsprøvning
men kommunerne arbejder udfra arbejdsevnemetoden
der kommer en arbejdesprøvnig ind i billedet
for at vurdere om man skal have flex eller pension, skal kommunen kunne vurder ens arbejdsevne. Det er kun kommunen der kan det. hverken læger eller andre kan vurdere det
derfor bliver man sendt i arbejdsprøvning, ellers har kommunen heller ikke noget grundlag for at kunne vurdere skånebehov og antal timer til et flexjob

Sidst redigeret af MTVRV1; 19-01-2011 kl. 18:42.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 18:48   #23
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er ikke påbudt af man skal igennem en arbejdsprøvning
men kommunerne arbejder udfra arbejdsevnemetoden
der kommer en arbejdesprøvnig ind i billedet
for at være vudere om man skal have flex eller pension, skal kommunen kunne vurder ens arbejdsevne. Det er kun kommunen der kan det. hverken læger eller andre kan vurdere det
derfor bliver man sendt i arbejdsprøvning, ellers har kommunen heller ikke noget grundlag for at kunne vurdere skånebehov og antal timer til et flexjob
Helt enig, MTVRV1, der er bare lige det ved det, at min sag har været udsat for megasmøl fra 2000 til 2010... Er visiteret til flex i 2004, søgt FP i 2005, afslag i 2010 - derfor vil man arbejdsprøve igen, selvom seneste speciallægeerklæring siger "erhvervsevne varigt er nedsat til det ubetydelige"...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 19:04   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
min psykiater har skrevet til kommunen jeg ikke må arbejdsprøves yderligere
det burde jeg så være glad for, men så kan kommunen jo ikke vurdere ydeligere på min arbejdsevne. så er meget spændt på hvad lægekonsulenten finder af undskydning denne gang. det bliver så 4 gang min sag er fordi lægekonsulenten.
har fire erklærning med erhvervsevne varigt er nedsat til det ubetydelige
der kommer snart nummer 5 til kommunen
Men det kan være kommunen sender mig til usa for at se om der er ydeligere behandlingsmuligheder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 19:20   #25
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Men det kan være kommunen sender mig til usa for at se om der er ydeligere behandlingsmuligheder
...altså, MTVRV1, du har god humor, trods alt :-)

Min bisidder er målløs og siger: Advokat!

P.S.

Min nysgerighed bliver større og større mht dit navn - ikke mindre end to TV-kanaler :-)

Det har taget mig lang tid at lære dit navn...Musikkanalen og den kurdiske :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 21:40   #26
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er ikke påbudt af man skal igennem en arbejdsprøvning
men kommunerne arbejder udfra arbejdsevnemetoden
der kommer en arbejdesprøvnig ind i billedet
for at vurdere om man skal have flex eller pension, skal kommunen kunne vurder ens arbejdsevne. Det er kun kommunen der kan det. hverken læger eller andre kan vurdere det
derfor bliver man sendt i arbejdsprøvning, ellers har kommunen heller ikke noget grundlag for at kunne vurdere skånebehov og antal timer til et flexjob

Svar: på spg om det er påbudt at man skal igennem en arbejdsprøvning er svaret både ja og nej.

JA! Det skal man efter kommunens mening, hvis man er sygdagpengemodtager og den vej rundt får arbejdsevnemetoden ind i billedet.

Nej. Det skal man ikke, hvis man er overgået fra sygdagpenge til kontanthjælp, for på kontanthjælp KAN! både ressourceprofil og arbejdsevnemetoden bruges, men den SKAL ikke. Det er et valg, som Sb kan benytte sig af, i sager der har andre problemstillinger ud over ledighed.

Men man skal ikke i flere arbejdsprøvninger for at teste arbejdsevnen og det er slået fast med 7 tommer søm, af Claus Hjort Frederiksen.

Se link http://fleksjob.denmarkonline.dk/arb...job-200811mon1

Du skriver at det kun er Sb/ kommune der kan vurdere ens arvejdsevne, men det er nu ikke helt korrekt, for læger og speciallæger(kan og gør) vurdere arbejdsevnen i de konklutioner de når frem til efter grundig undersøgelse af personen. Deres konklution kan være: varigt nedsat funktions og arbejdsevne eller at arb.prøvning er kontraindiceret.

Disse konklutioner kan kommunen ikke sætte ?? Selv om de ofte gør det men hvad forstand har en Sb på ryglidelser, stive fodled Mv Når de nutildags ofte er udd. kontorassistent

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 19-01-2011 kl. 21:43. Årsag: Dobbelt sætninger
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 22:11   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kommunen alene vurdere ens arbejdsevne
læger vurdere ens funktionsevne

ja en sagsbehandler ved ikke en meter om sygdom som udgangspunkt
men har desværre set mange eksempler her på k10, at en sagsbehandler selv vurdere hvad en sygemeldt kan
personligt har jeg aldrig snakket sygdom med en sagsbehandler
men hvilken muligheder jeg har på arbejdsmarket og andre ting
det eneste har været hvad der er kommet af nye oplysninger omkring mit heldbred
men 4 møder på snart 3 år, så min erfaring er ikke så stor
ellers pr mail

har selv været i en arbejdsprøvning og har som sådan heller ikke noget i mod det
men 3 eller 5 arbejdsprøvninger er kun for at sylte en sag og ikke andet

ps
carmen
mit bruger navn ligger langt tilbage men ja en tv kanal og fornavn og efternavn
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 22:57   #28
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
@MTVRV1

Mht arbejdsevne og funktionsevne bliver vi 2 desværre ikke enige, fordi i mine egne lægepapire, står der alle 3 dele.

Det er jo heldigt for mig, at der gør dette :-)

At du aldrig har snakket andet end nuligheder gør mig da misundelig, så det vil noget, for end ikke det har jeg snakket med min Sbér om endnu efter ca 3 år. H*n holder alt hemmeligt indtil sidste øjeblik, så jeg står næsten uforberedt og forsvarsløs ved vores samtaler. Joh samtaler har vi haft masser af, men noget konstruktivt og brugbart er der ikke kommet ud af det. ( gal i skralden ikon)

Ja! der er rigtig mange og efter min mening ALT FOR MANGE!! rigtige kedelige eksempler på en Sbérs mystiske måde at sagsbehandle på. Men så er det godt vi har hinanden herinde, til at støtte op og bakke op om en.

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 10:34   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
problemet opstår hvis en læge skriver noget om arbejdsevne kan kommunen se bort fra dette papir. især hvis en læge har skrevet noget om pension
kan kun være enig med dig i at sagsbehandler i dag, ikke prøver og varetage den sygemeldte. Men kun varetager kommunens økonomi
oven i kommer så lægekonsulenterne som for eksempel
Vibeke Manniche
http://www.k10.dk/showthread.php?t=16268
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 13:26   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
problemet opstår hvis en læge skriver noget om arbejdsevne kan kommunen se bort fra dette papir. især hvis en læge har skrevet noget om pension
En læge må gerne skrive, at arbejdsevnen er nedsat til det ubetydelige, men lægen må ikke skrive, at han mener, at patienten bør tilkendes pension.

Og det betyder faktisk det samme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lovhjemmel til at lyve?? einstein Politik og Samfund 21 01-08-2012 12:12
spørgsmål ang. arbejdsprøvning Mølgaard Alt det andet 8 12-07-2012 17:06
Kommunerne er så tunge at danse med, østerbro Politik og Samfund 17 11-03-2011 13:35
Studerende afgør tunge sociale sager Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 15 14-12-2008 09:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension