K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2012, 16:58   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Nye Reform Flexjob

Hej til alle..

er på ferien og har lige set at regering blive enige omkring nye reform.

hvornår reformer skal træder i kraft ?
'
er det nogen som kan fortæller i et par sætninge hvad er der nyt?

hvad betyder det nye reform til os som er ikke i arbejde nu,

jeg er visiteret til flexjob og er på Kontanthjælp. forsætte jeg på KH eller ?

tak for svaret..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 18:32   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, du fortsætter på kontanthjælpsatsen.


Det træder i kraft Januar 2013.

Det nye kan ikke koges ned til enkelte sætninger, men kig på siden - der står bunkevis af informationer.

Fortsat god rejse.

Sidst redigeret af Ninja; 02-07-2012 kl. 19:54.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 19:33   #3
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Jeg forstår det som om, at alle der er visiteret til fleks skal på ledighedsydelse, bare med forskellige satser


http://www.bm.dk/~/media/BEM/Files/D...ftale_fop.ashx
Ledighedsydelse

Alle ledige fleksjobvisiterede skal modtage ledighedsydelse, men på forskelligt niveau afhængigt af deres hidtidige forsørgelsesgrundlag.

Ledighedsydelsen udgør 89 pct. af højeste dagpengesats svarende til ca. 182.300 kr. årligt i 2012 for personer, der
o
ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om sygedagpen-ge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel,
o
modtager sygedagpenge,
o
deltager i revalidering efter en jobplan efter lov om en aktiv beskæfti-gelsesindsats, eller
o
modtager ledighedsydelse efter ansættelse i ustøttet beskæftigelse.

Ledighedsydelsen for personer, som efter de ovennævnte betingelser ikke vil være berettiget til ledighedsydelse på den høje sats, modtager ledighedsydelse med henholdsvis ca. 80 pct. af højeste dagpengesats for personer, der er forsør-gere (kontanthjælpssatsen for forsørgere), svarende til ca.165.000 kr. årligt, og ca. 60 pct. af højeste dagpengesats for personer, der ikke er forsørgere (kontant-hjælpssatsen for voksne), svarende til ca.124.000 kr. årligt. En person, der er vi-siteret til fleksjob, vil således altid være sikret en minimumsydelse svarende til kontanthjælpssatsen for voksne.

Ledighedsydelse er uafhængig af formue og ægtefællens indkomst.
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 19:54   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er også rigtigt, men satsen er præcis den samme - bare med nyt fortegn
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 20:02   #5
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er også rigtigt, men satsen er præcis den samme - bare med nyt fortegn
Jow jow, men er ret sikker på at der jo er en del forskel på de ret og pligter man har, i for hold til kontanthjælp, og med de nye regler ,så er der kun et regelsæt for flekser, hvor de har fået kontanthjælp som ydelse. hvor der jo hidtil, har været forskel på flekser på ledighedsydelse og flekser på kontanthjælp.Ret mig gerne hvis jeg tager fejl

Desuden er det også rare, at man kan sige man er på ledighedsydelse, i stedet for kontanthjælp, bare min mening
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 20:12   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg ville også hellere sige ledighedsydelse end kontanthjælp, det står helt fast!!

Og jeps, der har være meget bøvl med de to nævne grupper!
Husker specielt de sager, hvor den ledige flekser på kontanthjælp IKKE havde ret til ferie
(Det har de så ret til i dag, gudskelov!), men der lød jo et ramaskrig, for de andre ledige fleksere kunne godt holde ferie......

Så MÅSKE kommer der mere styr på det nu, når alle får de samme regler, på trods af forskellige satser..

Skal man ikke optjene retten til ledighedsydelse??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 20:30   #7
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, jeg ville også hellere sige ledighedsydelse end kontanthjælp, det står helt fast!!

Og jeps, der har være meget bøvl med de to nævne grupper!
Husker specielt de sager, hvor den ledige flekser på kontanthjælp IKKE havde ret til ferie
(Det har de så ret til i dag, gudskelov!), men der lød jo et ramaskrig, for de andre ledige fleksere kunne godt holde ferie......

Så MÅSKE kommer der mere styr på det nu, når alle får de samme regler, på trods af forskellige satser..

Skal man ikke optjene retten til ledighedsydelse??
Jo, for at få de 89% som det åbenbart sættes ned til, skal man som hidtil, arbejde 9mdr ud af 18mdr for at man kanfå den højeste ydelse. Sådan forstår jeg det i hvert fald
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 20:53   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Du vil som ledig blive overført til ledighedsydelse ( kontanthjælps niveau ) som ikke er formue og ægtefællebestemt.

Efter 9 mdr job, har du ret til ledighedsydelse 89 %

Bliver du ledig når du når alderen for førtidspension, og ikke har betalt til Fleksydelse, vil du kunne få ledighedsydelse ( kontanthjælpssats ).

Reformen træder i kraft fra 1/1 2013

Du vil ikke længere få løn for fuld tid, og arbejdsgiveren får ikke længere tilskud, istedet får du løn for de timer du er i job, og ledighedsydelse for resten, hvor der vil ske modregning efter hvor meget du tjener i jobbet.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 22:06   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
Jo, for at få de 89% som det åbenbart sættes ned til, skal man som hidtil, arbejde 9mdr ud af 18mdr for at man kanfå den højeste ydelse. Sådan forstår jeg det i hvert fald
Sådan forstår jeg det også, men trådstarter har ikke optjent retten til ledighedsydelse og modtager kontanthjælp - hvad så?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 22:14   #10
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Sådan forstår jeg det også, men trådstarter har ikke optjent retten til ledighedsydelse og modtager kontanthjælp - hvad så?
Så er det jo den her, der gælder, og som træder i kraft fra 2013

Alle ledige fleksjobvisiterede skal modtage ledighedsydelse, men på forskelligt niveau afhængigt af deres hidtidige forsørgelsesgrundlag.
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob inden ny reform Tildetut Politik og Samfund 10 06-07-2012 17:39
Reform KLUMPFODEN Politik og Samfund 41 16-05-2012 14:17
Spg. til den nye reform Mintel Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 02-03-2012 22:37
den nye reform? lillesine Politik og Samfund 7 29-02-2012 16:20
reform redy Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 09-01-2012 20:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension