K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2007, 21:11   #1
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
hvor langtid må der gå...

eller er der overhovedet regler....jeg har nu været i arbejdsprøvning 8 uger og nu skal min sag så videre til de "kloge" for at se om jeg kan blive godkendt fleks...hvor længe må de trække deres svar......
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 13:03   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
eller er der overhovedet regler....jeg har nu været i arbejdsprøvning 8 uger og nu skal min sag så videre til de "kloge" for at se om jeg kan blive godkendt fleks...hvor længe må de trække deres svar......

Nille en arbejdsprøvning må vare 3 måneder...har du ikke fået en kontrakt ?
det skal man have ..der skal stå skånebehov og datoer for begyndelse og afslutning af arbejdsprøvninger...det er meget vigtigt fordi i disse kontrakter står der også at man er forsikret af kommunen hvis der sker en arbejdsulykke ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 13:44   #3
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Hvad sker der efter en arbejdsprøvning, når man er "landet" på de timer, der er realistisk fremover forhåbentlig? Skal kommunen så ikke træffe afgørelse om revalidering eller fleksjob? Når man ikke kan stå til rådighed i a-kassen?
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 14:19   #4
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Cool tiden

Hej, jeg kan kun tale for mig selv, efter min arbejdsprøvning, gik der 8 Måneder, før jeg fik en afgørelse..., men det var også lige inden kom. sammenlægningen, så jeg blev parkeret på et eller andet sidespor. Heldigvis faldt afgørelsen ud til min " fordel", fik fleks. men siden ,er der jo ikke sket en hujende f.. Jeg sad dog ikke bare og ventede i al den tid, men ringede utallige gange til kommunen!! Håber du er i en kommune der rykker lidt" hurtigt, ved godt hvilket pres, der ligger på en`, når man ,endnu engang, ikke ved om man" er købt eller solgt. ønsker alt det bedste for dig Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 15:27   #5
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
8 mdr....

i arbejdsprøvning.....det var længe-jeg har været det 8 uger,og ved at gå ned med flaget pga alt den uvished-har sygmeldt mig idag føler det hele uoverskueligt-
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 15:31   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hey med jer...

Jeg var i ulønnet praktik og derefter virksomhedsarbejdsprøvning(samme sted) sammenlagt godt og vel 9 mdr., før jeg blev godkendt som fleksjobber..... Fandt ud af sidst i forløbet, efter at have undersøgt lovgivningen, at de ligesom "snød" mig for flere mdr..... Afprøvningen burde ikke vare så mange mdr.... irriterende at de ikke følger reglerne og trækker sagerne ud, når folk er i arbejdsprøvning.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 15:58   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kommer an hvor man er i sit forløb....om hvor lang tid en virksomhedspraktik kan vare...

Kig her:

Citat:
Virksomhedspraktik

§ 42. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, og som enten har behov for en afklaring af beskæftigelsesmål, eller som på grund af mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse på normale løn- og arbejdsvilkår eller med løntilskud, kan få tilbud om virksomhedspraktik på en offentlig eller privat virksomhed.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74 i efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud om virksomhedspraktik med henblik på afprøvning af personens rådighed, jf. lov om aktiv socialpolitik §§ 74 b, 74 c, 74 g og 74 i.

Stk. 3. Tilbuddet gives med henblik på at afdække eller optræne personens faglige, sociale eller sproglige kompetencer samt at afklare beskæftigelsesmål.

§ 43. Personer i virksomhedspraktik er ikke omfattet af de for lønmodtagere gældende regler fastsat i henhold til eller ved lov eller ved kollektiv overenskomst m.v.

Stk. 2. Personer i virksomhedspraktik er uanset bestemmelsen i stk. 1 omfattet af arbejdsmiljølovgivningen og lov om forbud mod forskelsbehandling på arbejdsmarkedet.

Varighed

§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik kan have en varighed, der udgør op til

1) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 1,

2) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, dog 8 uger for personer, der er omfattet af § 91 b,

3) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, hvis personen ikke har erhvervserfaring, har langvarig ledighed eller i øvrigt har vanskeligt ved at opnå beskæftigelse med løntilskud, og

4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.

Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 2 og 3, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.

Stk. 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, og som har fået en jobplan efter § 28, stk. 3, kan varigheden fastsættes ud fra en konkret, individuel vurdering af det i jobplanen fastsatte behov for optræning.
Folk der er blevet fleksvisiteret er omfattet af § 2, nr. 7....
Er man blevet fleksvisiteret kan praktikken højst udgøre 13 uger og den kan ikke "bare" forlænges...

For folk der endnu ikke er blevet godkendt til et fleksjob er det noget andet....

Der kommer det an på hvilken gruppe man hører til...

Man kan se de forskellige grupper her:

Citat:

§ 2. Målgrupper efter afsnit III-VII i denne lov er:

1) Ledige, der modtager dagpenge eller ydelser efter § 55 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.,

2) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik alene på grund af ledighed,

3) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik ikke alene på grund af ledighed,

4) personer med begrænsninger i arbejdsevnen, som er omfattet af kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, bortset fra personer, der er omfattet af nr. 5,

5) personer, der modtager dagpenge under sygdom efter lov om sygedagpenge, og som, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, skal have et tilbud som led i afklaring af den enkeltes arbejdsevne,

6) personer under 65 år – personer født den 1. juli 1939 eller tidligere dog 67 år – med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på nedsat tid på normale vilkår på arbejdsmarkedet,

7) personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet,

8) personer med handicap, jf. lov om kompensation til handicappede i erhverv m.v., der har gennemført en uddannelse af mindst 18 måneders varighed, som kan berettige til optagelse i en arbejdsløshedskasse, og som ikke har opnået ansættelse efter op til 2 år efter uddannelsens afslutning, og som mangler erhvervserfaring inden for det arbejdsområde, som uddannelsen kvalificerer til,

9) særlig udsatte unge under 18 år, hvor de eksisterende tilbud til unge under 18 år efter lov om social service ikke er tilstrækkelige, og som efter kommunens vurdering har behov for et tilbud efter kapitel 11, og

10) personer, der ikke er i beskæftigelse, og som ikke opfylder betingelserne for at modtage dagpenge efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. eller kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 16:14   #8
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
rettelse

Hejsa, nej jeg var også kun i arbejdsprøvning i 8 uger, men før jeg fik svar, gik der 8 mdr. Knus Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 20:29   #9
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
8 mdr før svar

gik du så "arbejdsløs" i 8 mdr og ventede på svar......ffooorrr vildt!
jeg har nu været gratis på den arbejdsplads 8 uger,været hårdt-og svært ved at finde ud af hvad jeg kan holde til...hele tiden kommer jeg til at tage munden for fuld....vil jo gerne......men ja må jo lære at være realistisk???
mandag møde med job konsulent-og praktik er slut....og ja hvad så-så går han vel til et møde med min sag og fremlægger det....og kan jeg så vente 8 mdr på svar.....for det virker da helt vanvittigt....
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2007, 00:07   #10
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
vanvid

Ja jeg gik så længe, og går stadig og venter på et fleksjob, kigger Hver dag på nettet, men der er jo ingen i mit" område, så..men jeg tager det roligt nu, har været ved at gå totalt ned, ( kan du læse i mine andre tråde) så jeg venter, som alle andre, ville bare ønske at jeg kunne komme på job, 3 timer om dagen, savner lidt indhold og input i min hverdag, men så er det jo godt Vi har hinanden herinde Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension