K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2011, 07:26   #11
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hej

Med dit meget lange forløb vil jeg forsigtigt mene at du er revaliderings berettiget fremfor et langt genoptræningsforløb der sjældent fører job med sig.

Når du er igennem for revalidering og går igang med selve revalideringen vil du opnå brutto revalidering - ca 16000 f. skat - ofte en udbetaling på ca 13 000. altså to fluer med et smæk - uddannelse og en bedre økonomi.

Uddannelse er også mesterlære - korte uddannelser . Forrevalidering vil være en periode - typisk 3 - 6 mdr hvor det skal afklares om du vil kunne gennemføre en revalidering denne foregår på kontanthjælp.

I.f.t økonomi - vil du med et revaliderings forløb have godt et redskab til i forrevalidering at få rentestop og afdragsstop - at undlade at betale og smide dem i kommodeskuffen er åndsvagt - det vil bare forværre din situation.Husk at skrive til dem det er nemmere end i telefonen samtidig har du dokumentationen.

Husk at tjekke boligsikring og skat fx fradrag - nogen gange kan der gemme sig penge der. Har du børn kan du prøve at søge legat hos boligfonden for enlig forsørgere ( google den ) - de modregnes ikke. Jeg fil i hin tid et legat til en vaskemaskine. Du skal være rimeligt konkret i hvad du har brug for hjælp til.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 08:02   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kan ikke se hvor du er fra men ,mødre hjælpen kunne også være en mulighed at søge hjælp og rådgivning.

Men som jjson siger kan den langsigte løsning også være at prøve at gøre atl hvad du kan for at komme ud af kontanthjælpen,der er nok ingen lettet løsninger,men tror selv på at et hvert forsøg selv om det mislykkes vil være med til at komme tætter på sit mål.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 08:21   #13
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
du skal bare huske, hvis du stopper med, at betale, skal du besvare deres henvendelser, du må ikke bare lade som ingen ting, der er ligesom komunen jeg vil gerne man kan ikke.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 11:24   #14
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Undre mig over at du ikke kan låne i banken?

Jeg har selv været på kontanthjælp inden jeg kom på ftp. og jeg formåede da at få lov at låne af banken til en ny"brugt" bil, samt forhøje mit lån pga noget i mit privatliv. Dengang. Så der må jo ligge en bestemt grund til at banken siger nej.


Nok om min undren.

Har du som andre har skrevet søgt om boligsíkring, friplads, og børnefamilieydelse, samrt bidrag fra faren af ???

Håber det bedste for dig.
Kram herfra
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 11:57   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
krisen har gjort der er blevet meget svære, at låne i banken nu end for nogle få år siden.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 12:19   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvordan kan du tro, at bankerne kan klippe håret af en skaldet? Banker må som andre virksomheder vurdere om en låner er et "sikkert" kort. Vel egentlig ganske forståeligt - ellers skal andre betale. Du kan da være glad for, at du lever i et velfærdssamfund, der har holdt hånden under dig siden du var 18 år og dine forældres forsørgelsespligt ophørte. Selvfølgelig er der huller i systemet, men grundlaget for velfærdssystemet kunne lade os meget mere i stikken.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 13:34   #17
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
stampe og jjson

det var blot en undren, og havde i forbifarten glemt finanskrisen

Sorry.....
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 16:30   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jutta1502 Se meddelelser
Jeg har selv været på kontanthjælp inden jeg kom på ftp. og jeg formåede da at få lov at låne af banken til en ny"brugt" bil, samt forhøje mit lån pga noget i mit privatliv. Dengang. Så der må jo ligge en bestemt grund til at banken siger nej.
Mig bekendt vil det altid komme an på en individuel vurdering.

Hvis banken kan se, at kunden i forvejen har problemer med, at klare sine udgifter, så siger de nej.
Hvis de derimod kan se, at kunden "har styr på det", f.eks. at der hver måned er overskud på kontoen, jeg, så vil der være en god chance for at kunne få et lån, uanset hvorfra indtægten kommer.

For mit eget vedkommende har jeg heller ikke tidligere haft problemer med at låne i banken, som kontanthjælpsmodtager, men da min pc gik ned kort før jeg blev tilkendt fp sagde de nej.
Jeg forstod dem jo egentlig godt, for der var underskud på kontoen næsten hver måned, som så blev rettet op når der kom børnepenge.

Da jeg så blev tilkendt fp, og dermed lidt mere på kontoen hver måned, så kunne jeg låne igen.

Banken er jo også en forretning der skal løbe rundt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sociale svindlere bliver ikke straffet superkok Politik og Samfund 19 10-05-2010 22:09
Mail bliver ikke overført til journal! ayla Alt det andet 6 21-08-2009 15:54
Fra Sygedagpenge til Bistand BagerBolle Alt det andet 5 31-01-2009 21:47
Arbejdskraften er der – den bliver bare ikke brugt Stella Politik og Samfund 1 02-11-2007 16:01
Ledighedsydelse/bistand DRAGEN Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2006 14:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension