K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2010, 22:41   #11
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Min rådgivers ide med det er jo at få mine timer op.
Så Jeg kan klare mere end de 5 timer der er funder efter 6 ugers arbejdsprøvning.
Hun sagde direkte, at de havde jo givet mig fleks, fordi man mente at Jeg godt kunne arbejde mere end de 5 timer.

Det er jo grunden til, Jeg er meget vred.
At de ikke tror på egne medarbejdere.. Hvad pokker skulle Jeg så bruge 6 uger derude.
Jeg deltog overhovedet ikke i familien i de uger. Sov og græd.
Og så er det bare ligegyldigt.

Jeg ringer og høre hvad paragraf i morgen. Så er Hun jo i arbejde så længe.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 23:58   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Atlanten takker for det , jeg kan godt få noget ud af det (dog ikke formålet med aktivering )

Skal lige nærlæse det og pille § fra hinanden af så vender jeg tilbage .. har du fået en ankevejledning sammen med alle de § (der er godt nok smurt mange på ,alt for at forvirre )
  Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 23:59   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Min rådgivers ide med det er jo at få mine timer op.
Så Jeg kan klare mere end de 5 timer der er funder efter 6 ugers arbejdsprøvning.
Hun sagde direkte, at de havde jo givet mig fleks, fordi man mente at Jeg godt kunne arbejde mere end de 5 timer.

Det er jo grunden til, Jeg er meget vred.
At de ikke tror på egne medarbejdere.. Hvad pokker skulle Jeg så bruge 6 uger derude.
Jeg deltog overhovedet ikke i familien i de uger. Sov og græd.
Og så er det bare ligegyldigt.

Jeg ringer og høre hvad paragraf i morgen. Så er Hun jo i arbejde så længe.

Bed om at få det på skrift med ankevejledning
  Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 21:45   #14
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Aktivering

Sad og læste denne lille tråd om og om igen igår, da jeg skulle til samtale hos anden aktør vedr. aktivering af mig, som nyvisiteret flekser.

Det fik mig til at surfe lidt rundt og faldt over dette. Ved ikke om det er det rigtige, men i hvert fald et forsøg. § 9 er den væsentlige.


FORLAGET JURAINFORMATION§
Vesterbrogade 10, 2. · 1620 København V
Tlf. 70 23 01 02 · Fax 70 23 01 03


Bekendtgørelse om kommunernes ret til refusion af udgifterne til kontant- og starthjælp, sygedagpenge samt ledigheds- og særlig ydelse til personer, der deltager i tilbud efter kapitel 10-12 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller gradvist vender ti
Arbejdsmarkedsstyrelsens bekendtgørelse nr. 449 af 28/4 2010.



I medfør af § 100, stk. 3, og § 104, stk. 3, i lov om aktiv socialpolitik, jf. lovbekendtgørelse nr. 946 af 1. oktober 2009, og § 62, stk. 7, i lov nr. 563 af 9. juni 2006 om sygedagpenge, som ændret ved lov nr. 480 af 12. juni 2009, fastsættes:


Kontant- og starthjælp m.v.

§ 1. Staten refunderer 35 pct. af kommunens udgifter til kontanthjælp, starthjælp og særlig støtte efter § 34 i lov om aktiv socialpolitik. Når den person, der modtager hjælpen, er i revalidering eller forrevalidering eller deltager i tilbud efter kapitel 10-11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, refunderer staten dog 65 pct. af kommunens udgifter.


§ 2. For at kommunen kan få 65 pct. refusion af udgifterne til hjælp efter § 1, er det et krav, at

1) betingelserne for tilbud i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats er opfyldt,

2) tilbuddet i gennemsnit er på minimum 25 timer om ugen, jf. dog § 3, stk. 1-4.

3) personen deltager aktivt i tilbuddet, jf. § 3, stk. 5.

Stk. 2. Hvis kravene ikke er opfyldt, får kommunen 35 pct. i refusion, jf. dog §4.



§ 3. Et tilbud kan være på mindre end gennemsnitlig 25 timer om ugen, hvis kommunen dokumenterer, at det kun er muligt for personen at deltage på et lavere timetal.

Stk. 2. Ved tilbud kombineret med ordinær ansættelse medregnes timerne i ordinær ansættelse ved opgørelsen af timekravet.

Stk. 3. Ved tilbud om uddannelse, hvor det i almindelighed forventes, at personen anvender tid til forberedelse, kan forberedelsestid medregnes ved opgørelsen af timekravet.

Stk. 4. Ved beregningen af det gennemsnitlige antal timer medregnes ikke perioder uden tilbud efter § 92, stk. 2, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 5. En person anses for at deltage aktivt i et tilbud, medmindre personen har mere end 14 dages sammenhængende fravær i en kommunal opgørelsesperiode. Opgørelsesperioden er den periode, som kommunen benytter ved beregning af en persons månedlige ydelse, jf. § 89 i lov om aktiv socialpolitik.

Stk. 6. Perioder med tilbud efter §§ 1 og 2 opgøres af kommunen.



§ 4. Kommunen modtager ingen refusion fra det tidspunkt, hvor personen har ret og pligt til tilbud efter reglerne i kapitel 17 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, og indtil tilbud påbegyndes.



Sygedagpenge


§ 5. For at kommunen kan få 65 pct. refusion af udgifterne til sygedagpenge fra og med 9. fraværsuge, er det er krav, at

1) kommunen som led i opfølgning efter kapitel 6 i lov om sygedagpenge har iværksat tilbud efter kapitel 10-12 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,

2) tilbuddet er på minimum 10 timer om ugen, jf. dog § 6,

3) den sygemeldte deltager aktivt i tilbuddet.

Stk. 2. Kommunen får ligeledes 65 pct. refusion af udgifterne til sygedagpenge, når en sygemeldt arbejder i et eller flere arbejdsforhold sammenlagt i minimum 10 timer om ugen, eller når en selvstændig har genoptaget arbejdet i egen virksomhed i minimum 10 timer om ugen, jf. dog § 6.

Stk. 3. Kommunen får endvidere 65 pct. refusion af udgifterne til sygedagpenge, når en sygemeldt arbejder og deltager i en aktiv indsats fra kommunen sammenlagt i minimum 10 timer om ugen, jf. dog § 6.



§ 6. Det sammenlagte ugentlige timetal i arbejde og aktiv indsats, jf. § 5, kan være mindre end 10 timer, hvis kommunen i den enkelte sag redegør for, at det efter en konkret vurdering af den sygemeldtes situation, ressourcer, helbredstilstand, behandlingstilbud m.v. kun er muligt for den sygemeldte at deltage med et lavere timetal.



§ 7. Perioder med tilbud og gradvis tilbagevenden til arbejde opgøres af kommunen.



§ 8. Kommunen får 35 pct. refusion i perioder med mere end 14 dages sammenhængende fravær fra tilbud eller arbejde, jf. §§ 5 og 6.



Ledighedsydelse og særlig ydelse


§ 9. For at kommunen kan få 65 pct. refusion af udgifterne til ledighedsydelse og særlig ydelse er det et krav, at

1) kommunen har iværksat tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats kap. 10-11,

2) tilbuddet i gennemsnit er på minimum 10 timer om ugen, jf. dog stk. 2, og

3) modtageren af ledighedsydelse eller særlig ydelse deltager aktivt i tilbuddet.

Stk. 2. Det sammenlagte gennemsnitlige ugentlige timetal i tilbuddet, jf. stk. 1, kan være mindre end 10 timer, hvis kommunen i den enkelte sag redegør for, at det efter en konkret vurdering af de helbredsmæssige og personlige forhold hos modtageren af ledighedsydelse eller særlig ydelse kun er muligt for personen at deltage på et lavere timetal.

Stk. 3. Perioder med tilbud opgøres af kommunen.



§ 10. Kommunen får 35 pct. refusion i perioder med mere end 14 dages sammenhængende fravær fra et tilbud, jf. § 9.


Ikrafttrædelses- og overgangsbestemmelser


§ 11. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. maj 2010.

Stk. 2. Bekendtgørelse nr. 1408 af 16. december 2009 om kommunernes ret til at få refusion af udgifterne til kontant- og starthjælp, sygedagpenge samt ledigheds- og særlig ydelse til personer, der deltager i tilbud efter kapitel 10-12 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller gradvist vender tilbage til arbejde ophæves.


Fundet her:

http://www.socialjura.dk/index.php?id=13847

Fandt faktisk også noget om ansvaret, med må lige lede efter det.

Mvh
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 17:04   #15
Atlanten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Midtjylland
Alder: 54
Indlæg: 7
Styrke: 0
Atlanten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Atlanten takker for det , jeg kan godt få noget ud af det (dog ikke formålet med aktivering )

Skal lige nærlæse det og pille § fra hinanden af så vender jeg tilbage .. har du fået en ankevejledning sammen med alle de § (der er godt nok smurt mange på ,alt for at forvirre )
Hej Hejdien!

Ja, jeg bliver s.. helt træt, når jeg ser alle de §
Nej, jeg har ikke fået ankevejledning med via mail, men måske med "invitationen" til kurset....

Jeg mailede til sagsbehandler og spurgte, om man ikke kunne lave mødetiderne om, så de passede med de tider jeg er afprøvet på og bedst kan magte - og som jeg forhåbentlig skal fortsætte med i mit kommende arbejde! -de taler så meget om det rummelige arbejdsmarked!!!!

Men såååå, mente hun lige, at det vist var nødvendigt med en ny rådighedsvurdering.... Suk!! Så det endte med, at jeg møder op, som jeg får besked på...... Rummelighed....

Hilsen Atlanten
Atlanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 19:02   #16
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
hej atlanten er du på "kursus" i herning?
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 20:36   #17
Mælkebøtten
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mælkebøttens avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2009
Lokation: Hedensted
Alder: 50
Indlæg: 23
Styrke: 16
Mælkebøtten er ny på vejen
Hej Alle!!

Jeg har selv fået den smøre med hensyn til aktivering af ledig flekser... Og her i kommunen er det så evighedsaktivering.. Vi skal være der lige indtil vi finder et job.
Og vi skal også søge alt hvad der er af job, også dem vi ikke kan magte og fuldtidsstillinger
Som sagsbehandleren siger, så skal vi sælge os selv på vores kvalifikationer og ikke på vores skavanker (LÆS; ikke på at vi er fleksere) Hun sagde at når vi har søgt 3650 stillinger, så ville kommunen gå ind og hjælpe med at finde et job... Men vi skal søge det antal, da det svarer til antallet af virksomheder i kommunen

Og så er jeg arbejdsprøvet til 6 timer om ugen, men da det ikke er til at finde et fleksjob til nogen med så lavt et timetal, ja hvad gør den "kære" sagsbehandler så ----Jamen hun sætter da mit timetal op til 20 timer pr uge

Jeg spurgte hende om jeg så ikke kunne "nøjes" med at blive sat op til 12-15 timer.. Men niks - for det er ikke til at finde en arbejdsgiver som vil ansætte en under 20 timer..

Så jeg ville blive meget glad hvis der var en måde man kan slippe for kommunens elendige aktivering..For så ville jeg da have overskud til at søge alle de stillinger som jeg jo åbenbart skal...

Eller hvis de så kunne lave en aktivering som rent faktisk gav noget positivt og brugbart. For som det er nu, ja så er det noget så demotiverende og psykisk stressende at mine symptomer er forværret

Mælkebøtten
Mælkebøtten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 22:31   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
@Mælkebøtten, din eneste trøst er måske, at du skal revurderes efter 1 år som ledig flekser, og så burde den jo pege på pension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 20:49   #19
Atlanten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Midtjylland
Alder: 54
Indlæg: 7
Styrke: 0
Atlanten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jeanettess Se meddelelser
hej atlanten er du på "kursus" i herning?
Hej jeanttess!

Ja, jeg er på "kursus" i Herning Er det også der du færdes, siden du spørger?
Atlanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 21:18   #20
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Der er lige noget her, jeg ikke forstår:

Hvis man efter arbejdsprøvning mv er godkendt til fleksjob på f.eks. 13 timer, så skal man i aktivering en del flere timer indtil man finder et fleksjob - og man skal søge (og dermed også sige ja til) jobs på mere end det antal timer, som man beviseligt kan klare? Det lyder helt hallo på mig - eller har jeg fået galt fat i det?
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Holbæk Kommune kan også "sylte" buster Det er da strengt ! 0 25-09-2008 21:13
"Feriepenge", hvordan som flexjobber ? perbeer Spørgsmål ang fleksjob 12 25-06-2008 15:48
Assens " flytter" ledige fleksjobbere på kontanthjælp Stella Politik og Samfund 47 09-04-2008 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension