K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2010, 10:02   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Konkurrenceforvridende aktivering er ikke vejen frem

"Jobcentrene sender flere og flere ledige i aktivering på rigtige arbejdspladser. For mange er det den korteste vej tilbage på arbejdsmarkedet, og det er meget bedre end forskellige omveje via aktiveringsforløb, hvor den ledige skal finde sin 'indre fugl'. Men aktivering på en virksomhed kan nemt blive konkurrenceforvridende i forhold til det ordinære arbejdsmarked."

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=50491&kat=26

tja, må jo tilstå, at det har jeg hele tiden syntes, intet nyt under solen

Skal nogen som helst have udført et stykke arbejde, jamen, så skal man da have den overenstkomstmæssige løn(mindst), længere er den ikke for mit vedkommende!

Hvis ikke det er sin arbejdskraft man sælger -ja, hva er det så
-og det findes der jo regler for!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 12:07   #2
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
kan give dig ret, har været i flere virksomheds praktik og har ingen job, gratis arbejds kraft er meget nemt, at få
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 15:01   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Helt enig.
Det er noget mærkeligt noget at så mange skal bruges som gratis arbejdskraft.

Har da også været vidne til, at Reva og Contra og sådanne andre private aktører nærmest har faste aftaler med arbejdsgivere, som får folk i gratis arbejde i en lind strøm.
Så er der billig arbejdskraft.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 22:20   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tror næsten de får bonus for at stille med gratis arbejdskraft.

men på den anden sige hvordan skulle men ellers vudre arbejdsevnen,og med mange af os er det jo rimeligt svært at sige prisit hvad arbejdsskiver foraf arbejdskraft..for de fleste praktiker bruges vist som afprøvning.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 06:26   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jo, men der er jo også mange ledige, der bliver sendt i aktivering, simpelthen bare fordi de ikke har fået job endnu, og så går de og udfører et reelt stykke arbejde på dagpenge. Feks rundt omkring på skoler og i andre institutioner, hvor man kun har dem, så længe de er gratis.

Kan også huske, da jeg var hos reva og jeg skulle arbejdsprøves, da var jeg med min konsulent til samtale inde hos Amnesty. Dem havde de et samarbejde med og havde haft flere i praktik derinde.

Da vi så kom derind, så sad hun og forklarede, at receptionen (hvor jeg evt skulle være) slet ikke kunne fungere, hvis ikke hun havde hjælp fra frivillige, og så sad hun og viste mig en vagtplan og sagde; ja, så kan du se, at jeg ikke har sat nogle på til om formiddagen, fordi jeg vidste i skulle komme idag. Fik også forklaret hvor vigtigt det var, at man kom som det var aftalt, for hvis hun skulle til et møde eller noget, så skulle der jo være en i receptionen imens.

Altså så synes jeg det bliver misbrugt. For så indgår man jo pludselig som en medarbejder og ikke som en afprøvning af arbejdsevnen.
Det blev så heller ikke til noget med mig og dem.

Til gengæld fandt hun så et sted i en fagforening/a-kasse. De var søde, ingen tvivl om det. Men hun startede med at sige, at de lige havde et behov for hjælp, og når de havde det, så plejede de at ringe til Kbh´s kommunes kontathjælpsafdeling, og så fik de lige en ud i aktivering i nogle uger... Nå, men nu kom jeg, og så var det jo fint.
Da jeg så skulle stoppe, var der ingen penge til ansættelse, men som lederen sagde, du kan jo prøve at ringe til kommunen og spørge, om du ikke må bliver her et par måneder mere, for tiden er gået så hurtigt... Ja ja gratis arbejdskraft er godt.. Og det var altså så en fagforening...

Så jeg tror, der findes mange, mange eksempler på at det bliver misbrugt, men kan godt se dilemmaet med, at man jo altså skal arbejdsprøves.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 10:56   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jo, men der er jo også mange ledige, der bliver sendt i aktivering, simpelthen bare fordi de ikke har fået job endnu, og så går de og udfører et reelt stykke arbejde på dagpenge. Feks rundt omkring på skoler og i andre institutioner, hvor man kun har dem, så længe de er gratis.

Kan også huske, da jeg var hos reva og jeg skulle arbejdsprøves, da var jeg med min konsulent til samtale inde hos Amnesty. Dem havde de et samarbejde med og havde haft flere i praktik derinde.

Da vi så kom derind, så sad hun og forklarede, at receptionen (hvor jeg evt skulle være) slet ikke kunne fungere, hvis ikke hun havde hjælp fra frivillige, og så sad hun og viste mig en vagtplan og sagde; ja, så kan du se, at jeg ikke har sat nogle på til om formiddagen, fordi jeg vidste i skulle komme idag. Fik også forklaret hvor vigtigt det var, at man kom som det var aftalt, for hvis hun skulle til et møde eller noget, så skulle der jo være en i receptionen imens.

Altså så synes jeg det bliver misbrugt. For så indgår man jo pludselig som en medarbejder og ikke som en afprøvning af arbejdsevnen.
Det blev så heller ikke til noget med mig og dem.

Til gengæld fandt hun så et sted i en fagforening/a-kasse. De var søde, ingen tvivl om det. Men hun startede med at sige, at de lige havde et behov for hjælp, og når de havde det, så plejede de at ringe til Kbh´s kommunes kontathjælpsafdeling, og så fik de lige en ud i aktivering i nogle uger... Nå, men nu kom jeg, og så var det jo fint.
Da jeg så skulle stoppe, var der ingen penge til ansættelse, men som lederen sagde, du kan jo prøve at ringe til kommunen og spørge, om du ikke må bliver her et par måneder mere, for tiden er gået så hurtigt... Ja ja gratis arbejdskraft er godt.. Og det var altså så en fagforening...

Så jeg tror, der findes mange, mange eksempler på at det bliver misbrugt, men kan godt se dilemmaet med, at man jo altså skal arbejdsprøves.


Ja, du har helt ret... -og derfor skal folk selvfølgelig nægte at tage disse åbenlyst ulovlige "praktikker"... -med mindre man selvfølgelig elsker at blive p*sset op og ned ad ryggen

Men hvad er dét, der får nogen til at tage disse "praktikker"; -er det personer der er helt nede i kælderen, med lav selvværd og manglende evne til at sige fra? -eller er det troen/håbet på at sådan er systemet bygget op, og hvis man følger autoriteternes manual ender det med et fast job ???


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 09:07   #7
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Virksomhedspraktik

Hej med jer alle.

Virksomhedspraktik i forhold til forsikrede ledige, har som formål at kommunen opnår 65% refusion på understøttelsen. De mange der er i praktik på kommunale institutioner opnår faktisk ikke efterfølgende ansættelse, men udfører reelt arbejde. De der finder job i et sådant forløb havde nok fundet job alligevel, hvis der var et ledigt job.

I forhold til sygedagpengemodtagere kan det være meget fornuftigt med en virksomhedspraktik. Hvis formålet med denne er klart defineret fra start af, vil man have en realistisk vurdering af aarbejdsevnen i forhold til bestemte funktioner? Desværre ses idag en klar tendes til dette ikke er tilfældet, da kommunerne har en økonmisk interesse i at for disse borgere aktiveret. Så modtages 65% refusion på sygedagpengen, mod ellers 35%

Det samme gælder for personer visiteret til fleksjob, her er det min erfaring at 4 ugers praktik er nok. I de uger kan begge parter let vurderer om det kan fungere på sigt, samt opgaveindhold, skånehensyn, timetal og så videre tilpasses.

MVH
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 10:13   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Det samme gælder for personer visiteret til fleksjob, her er det min erfaring at 4 ugers praktik er nok. I de uger kan begge parter let vurderer om det kan fungere på sigt, samt opgaveindhold, skånehensyn, timetal og så videre tilpasses.
ja 4 uger er rigeligt enda efter min mening 2 uger for meget måske jeg har det sådan forde man er træt af at rende til grin igen og igen sidste praktik jeg var i sagde stedet 1 dag rigeligt for at se om jeg havde 10 tommelfinger osv respect her fra intet andet at sige
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 12:54   #9
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Jeg kender en som arbejdede fuldtid i Bauhaus som led i aktivering og kun fik kontanthjælp for under 25-årige. Og var udeboende.
Han har ikke efterfølgende fået tilbudt arbejde der.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 13:00   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
ja 4 uger er rigeligt enda efter min mening 2 uger for meget måske jeg har det sådan forde man er træt af at rende til grin igen og igen sidste praktik jeg var i sagde stedet 1 dag rigeligt for at se om jeg havde 10 tommelfinger osv respect her fra intet andet at sige
Enig! Og der er jo altid 3 måneders prøvetid, der er findes da ingen raske mennesker der indleder en evt ansættelse med 4 ugers gratis praktik?? Så jeg mener egentlig, at prøvetiden med løn burde være godt nok, men ellers kun en ultrakort praktik!!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Man må ikke sende en borger i aktivering hvis det forværrer deres helbred FibroMcs Et godt link! 5 30-05-2013 22:08
Aktivering af alvorligt syge - ikke her! buster Politik og Samfund 4 27-07-2010 16:40
Billig aktivering på samlebånd bør ikke belønnes buster Politik og Samfund 0 12-07-2010 09:17
Skovsvin øger aktivering, men ikke antal af reelle job zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 1 11-08-2009 17:50
Men tvang er ikke vejen frem. Maj-Britt Politik og Samfund 5 18-09-2008 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension