K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2011, 16:52   #71
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
FrkNorden - Hehe... jeg gør hvad jeg kan

Enteneller - Hmm... ja, jeg har spekuleret på hvad man egentlig bør gøre i min situation. Min mand tjener for meget til at jeg kan få KH, og tanken om måske flere år med diverse praktikker/aktivering, hvor jeg skal arbejde gratis uden at blive afklaret er vildt skræmmende. Og ærlig talt trænger jeg bare så'n til en god lang pause fra SB og kommunen.

I øvrigt bliver jeg nødt til at være ordentligt afklaret på det helbredsmæssige, før jeg har en chance for at blive taget alvorligt
__________________
Jea fra Midtsjælland

Sidst redigeret af Jea; 07-09-2011 kl. 18:09.
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 17:55   #72
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
praktikker/aktivering

der kan du roligt slappe helt af
hvis du ikke modtager nogen indtægt
så får kommunen ingen refusion
ergo vil aktivering bare koste kommunen penge
Kan heller ikke modtage kontanthjælp

samt lade være med at sige Ja til en arbejdsprøvning, før alle behehandlingsmulighederne er udtømte
ellers kan kommunen nemlig ikke bruge den
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 18:13   #73
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
MTV - Tak det er god viden at have!!!
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 18:48   #74
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Har du kun gået sygemeldt de 52 uger og ikke været forlænget tidligere ??

Lyder da godt nok underligt at de ikke vil forlænge med efter § 27.1 stk 2, så har du/I 39 uger til at få sygdom/behandling på plads og dokumenteret og få en arbejdsprøvning gennemført tilsidst.

Må da håbe der kommer andre regler efter valget, nemlig at ophæve varighedsbegrænsningen på sygedagpenge, selv om man ikke er lægeligt udredt, er jo ikke ens betydende med at man pludselig er rask.

Håber din klage bliver taget seriøst om ikke andet så i BAN:

Held & Lykke
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 22:54   #75
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jea Se meddelelser
FrkNorden - Hehe... jeg gør hvad jeg kan

Enteneller - Hmm... ja, jeg har spekuleret på hvad man egentlig bør gøre i min situation. Min mand tjener for meget til at jeg kan få KH, og tanken om måske flere år med diverse praktikker/aktivering, hvor jeg skal arbejde gratis uden at blive afklaret er vildt skræmmende. Og ærlig talt trænger jeg bare så'n til en god lang pause fra SB og kommunen.

I øvrigt bliver jeg nødt til at være ordentligt afklaret på det helbredsmæssige, før jeg har en chance for at blive taget alvorligt
Hej Jea,

Ja, du bestemmer helt selv hvordan du griber det an. Jeg røg selv ud af sdp. i 2007 og kunne heller ikke modtage kh. og jeg havde dengang heller ikke "krafter" til noget som helst.

Medio 2008 valgte jeg så, at gå i afklaring og der var jeg endnu ikke helbredsmæssigt afklaret. Afklarings afsnittet i jobcenter sagde, at alle har ret til at blive afklaret og det satte vi så igang for mig. Herefter startede en arbejdsprøvning og så den helbredsmæssige afklaring i form af indhentning af psykiatriske speciallægeerklæringer, status rapporter mv. I foråret i år indstillede kommunen mig til ftp. iht. §18, desværre fik jeg afslag, pensionnævnet vil gerne have mig på et reva center for at få dokumenteret hvor megen arbejdsevne jeg reelt har. Afprøvnings stedet jeg selv fandte til den første afprøvning blev ikke godt nok fulgt op af kommunen, men det er jo svært at vide hvorledes de skal gøre deres, man har jo nok med sit eget.

Jeg er dog glad for at have startet min afklaring dengang, da jeg blev klar (og efter afslag fra BAN som kom primo 2008), for det kan være en lang process. Ydermere er det bedst at det er kommunen der indhenter de rapporter de vil have så man ikke evt. spilder penge på noget de ikke kan bruge til noget.

Tag du en pause og se hvornår du har overskud til at fortsætte din afklaring, vent på BAN om du vil, man kunne jo håbe at din sag bliver hjemvist eller at de giver dig ret.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 13:39   #76
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jea Se meddelelser
Hej FrkNorden.

Ja, det vil jeg gøre! Og jeg mener også at have læst herinde (hvis jeg husker rigtigt) at jeg kan sende nogle yderligere papirer ind til dem.

Hvis der kommer noget nyt ud af mine undersøgelser ville det jo være fint at kunne sikre at det kommer med i sagen!
Jea, jeg så lige på min skrivelse fra BAN. De skriver at bl.a:

"Hvis du har flere bemærkninger til sagen, beder vi om at modtage dem inden 14 dage fra i dag".

I deres vejledning skriver de dog også " Partshøring: Hvis vi indhenter væsentlige nye oplysninger, sender vi en kopi af disse til dig. Du har så mulighed forat komme med dine bemærkninger, inden sagen bliver afgjort."

Når du modtager tilsvarende skrivelse fra BAN omkring din klagesag, så må du hellere undersøge hvordan det forholder sig mht. at komme med dokumentation til sagen og evt. DL herfor.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 16:15   #77
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
"I deres vejledning skriver de dog også " Partshøring: Hvis vi indhenter væsentlige nye oplysninger, sender vi en kopi af disse til dig. Du har så mulighed forat komme med dine bemærkninger, inden sagen bliver afgjort."

Betyder det at BAN også kan indhente nye lægelige oplysninger?
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 22:48   #78
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jea Se meddelelser
"I deres vejledning skriver de dog også " Partshøring: Hvis vi indhenter væsentlige nye oplysninger, sender vi en kopi af disse til dig. Du har så mulighed forat komme med dine bemærkninger, inden sagen bliver afgjort."

Betyder det at BAN også kan indhente nye lægelige oplysninger?
Ja det vil jeg tro, de skriver dog i deres brev, hvilket sikkert også er standard flg.:

"Som det fremgår af vejledningen, kan det blive nødvendigt at indhente supplerende oplysninger fra andre end kommunen, for at vi kan behandle din sag. Hvis du har indvendinger mod det, beder vi dig give os besked herom inden 14 dage fra i dag".

Så Jea vær opmærksom bl.a. på dette når du modtager tilsvarende bekræftelse for modtagelse af din sag i BAN.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 13:53   #79
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Opdate igen

Har fået aktindsigt fra BAN - sikke en stak, der mangler i hvert fald ikke noget!

Har fået svar på et par af mine undersøgelser - jeg har en let skoliose (skæv ryg), samt let slid i nakken og små udbulinger på disc'ene mellem 4.-7. hvirlerne i nakken.

Disse nye informationer er OBJEKTIVE fund - noget som har været en stor mangel i min sag. De burde i det mindste kunne fortælle noget om nogle af mine skånebehov.

Jeg tænker at jeg vil lave et skriv til BAN, og fortælle om disse ting - så har BAN mulighed for at bede om noget papir fra min læge omkring dette. Kommunen mener jo at jeg er grundigt udredt og ønsker ikke flere papirer Men nu er der en chance for at få lidt mere papir med i sagen.

På tirsdag skal jeg igennem den store MR skanning af hjerne og rygmarv, med henblik på MS mistanken. Jeg har dog ikke store forventninger til at få en diagnose, da det ofte tager adskillige år.
__________________
Jea fra Midtsjælland

Sidst redigeret af Jea; 18-09-2011 kl. 14:34. Årsag: rettet fejl
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 14:16   #80
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jea

Rart at høre fra dig.

Jeg er dog lidt uklar, hvad du mener med flg.:
Citat:
små udbulinger på 4.-7. hvirvler i nakken
. Ved godt du taler om flg. C4- C7, dvs. nakke hvirvler, rygrad, men udbulinger er ikke en lægeterm.

Godt du har fået taget disse billeder, huks at vedlægge diagnoser m. beskrivelse af disse objektive fund, som vil fremgå sidst i den billeddiagnostiske beskrivelse.

Krydser finger på tirs. for at du får en afklaring. til den gode side, selvfølgelig.

Mange hilsner

Gunovr
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny tråd c.l.e.o. Hjælp til Forum Brug 1 21-04-2010 01:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension