K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2011, 13:15   #11
kresten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
kresten er ny på vejen
Det officielle snail-mail afslag er ikke dukket op endnu, så jeg vil benytte tiden til at uddybe min situation.

Dårlig ryg i 25 år. Gradvist værre og værre. Opereret 2006 og 2010 uden held. Hele mit liv har været et eksperiment i forhold til at fungere bedst muligt med den lidelse. OG ikke mindst ofre rigtig meget for at bibeholde en fuldtidsstilling indenfor IT. De sidste par år foregik dette liggende i en speciel stol. At stå og sidde er udelukket. I 2010 fik jeg uden større sværdslag tildelt flexjob 20 timer, men løbet var kørt og selv de mindste aktiviteter giver uforholdmæssigt store fysiske og mentale problemer. Jeg bad Jobcenteret om at iværksætte en § 18. En arbejdsprøvning på det minimale timetal på 12½ time, var oppe og vende, men jobkonsulenten fandt det unødvendigt. Han var overbevist om at det ville være spild af tid, for han tog meget fornuftigt udgangspunkt i min tilstand og ikke regler. Jeg har sideløbende gennemgået et forløb på smerteklinik, hvor alle typer morfin og doser blev afprøvet. Jeg tager nu en fast dosis depot-morfin. Når jeg skal noget udover den daglige sofaligning, så tager jeg et ekstra morfinprodukt.

Netop denne "manglende" arbejdsprøvning kunne være det argument der ligger til grund for afslaget, men det må jeg og se.

Jeg vender tilbage med det skrevne afslag :-)

Sidst redigeret af kresten; 14-12-2011 kl. 13:21. Årsag: Fik postet dobbelt. Prøver at slette ??
kresten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 13:18   #12
kresten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
kresten er ny på vejen
Skal lige lære det her. Fik vist postet dette udenfor min tråd ;-)

Det officielle snail-mail afslag er ikke dukket op endnu, så jeg vil benytte tiden til at uddybe min situation.

Dårlig ryg i 25 år. Gradvist værre og værre. Opereret 2006 og 2010 uden held. Hele mit liv har været et eksperiment i forhold til at fungere bedst muligt med den lidelse. OG ikke mindst ofre rigtig meget for at bibeholde en fuldtidsstilling indenfor IT. De sidste par år foregik dette liggende i en speciel stol. At stå og sidde er udelukket. I 2010 fik jeg uden større sværdslag tildelt flexjob 20 timer, men løbet var kørt og selv de mindste aktiviteter giver uforholdmæssigt store fysiske og mentale problemer. Jeg bad Jobcenteret om at iværksætte en § 18. En arbejdsprøvning på det minimale timetal på 12½ time, var oppe og vende, men jobkonsulenten fandt det unødvendigt. Han var overbevist om at det ville være spild af tid, for han tog meget fornuftigt udgangspunkt i min tilstand og ikke regler. Jeg har sideløbende gennemgået et forløb på smerteklinik, hvor alle typer morfin og doser blev afprøvet. Jeg tager nu en fast dosis depot-morfin. Når jeg skal noget udover den daglige sofaligning, så tager jeg et ekstra morfinprodukt.

Netop denne "manglende" arbejdsprøvning kunne være det argument der ligger til grund for afslaget, men det må jeg og se.

Jeg vender tilbage med det skrevne afslag :-)
kresten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 13:42   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej kresten,

Husk at du kan redigere i dit indlæg i op til 6 timer efter det er "indlæst".

Mærkeligt at du ikke har modtaget afslaget endnu på skrift, det plejer de ellers at være hurtige med .

Det kan meget vel være den manglende arbejdsprøvning, der var hoved på sømmet, medmindre dine læger har kontra incideret en sådan en ?

Hvis du ikke får medhold i din kommende klage, ryger din sag jo til BAN. Her er der i Hovedstaden f.eks 6 mdr.s ventetid. Du kan formodentlig se på deres hj.side mht. ventetid alt efter hvor du hører til.

Venter selv på svar fra BAN, det burde komme i januar, hvor jeg igen skal i arb.p på et center.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 14:00   #14
kresten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
kresten er ny på vejen
Hej Enteneller

Okay hvis vi snakker ca. 6 måneders ventetid, SÅ har jeg et problem. Firma gik ned og jeg blev fyret 1. nov, mine 4 måneders opsigelse udløber 1 marts.

Men én ting af gangen :-))
kresten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 14:06   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kresten Se meddelelser
Hej Enteneller

Okay hvis vi snakker ca. 6 måneders ventetid, SÅ har jeg et problem. Firma gik ned og jeg blev fyret 1. nov, mine 4 måneders opsigelse udløber 1 marts.

Men én ting af gangen :-))
Hvad tænker du på der, var der ikke søgt pension er det fordi du ikke kan få Kh ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 14:13   #16
kresten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
kresten er ny på vejen
Jo der er søgt pension men det var bare en økonomisk bekymring. Jeg har haft en ret høj løn og pr. 1 marts er jeg vel på papiret arbejdsløs flexjobber, mens min sag sylter. Ved ikke lige hvad Kh er ?
kresten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 14:16   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vedrørende dine rygproblemer...

Kære Kresten

KH er kontanthjælp som man ikke får hvis man er gift og hvor partneren arbejder normalt.

Læs, forstå og spørg ind:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141

http://ofeldt.dk/

http://ofeldt.dk/index.php?id=87


Hilsen Peter

http://ofeldt.dk/index.php?id=108 som du kan se er vi to i samme båd!
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 14:21   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kresten Se meddelelser
Jo der er søgt pension men det var bare en økonomisk bekymring. Jeg har haft en ret høj løn og pr. 1 marts er jeg vel på papiret arbejdsløs flexjobber, mens min sag sylter. Ved ikke lige hvad Kh er ?
Jamen så skal du jo ikke "brokke" dig he, he.

Har selv været uden offentlig ydelse siden 2007, det har kostet knapper, men der er jo ikke andet for end at jagte en afklaring for kontant hjælp kan jeg ikke få. Som ledig fleksjobber ryger du jo bare på ledighedsydelse og så med lidt tab af erhvervsevne fra 2 pensioner, så kommer du vel ikke til at mangle så meget.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu et afslag om § 100 merudgift til voksne. Indiansummer Alt det andet 18 07-05-2013 08:20
Endnu et afslag. HJÆLP missjane Alt det andet 23 19-11-2011 19:37
Endnu engang afslag på ansøgt merudgiftsydelse Indiansummer Alt det andet 28 14-07-2011 13:20
En lang kamp og afslag endnu en gang Mella Dit og Dat 10 25-10-2010 10:39
Endnu en gang svigter systemet Benny G. ved afslag i Strausbourg og fra Ombudsmand @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 8 08-10-2008 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension