K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2010, 10:02   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Er der en borgerrådgiver i Esbjergkommune?

Hej

Jeg ringede til kommunen, og blev nok stillet igennem til 20 forskellige for ingen vidste om der var en borgerrådgiver i Esbjerg kommune. Den sidste jeg skulle have fat i har 14 dages ferie.

Nogle herinde der ved om der er en borgerrådgiver i Esbjerg, kan nemlig ikke blive klog på nettet.

Takker
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 11:21   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der skulle da meget gerne være en borgerrådgiver i Esbjerg...

Kan de ikke stille dig om til en gennem borgerservice??

Torvegade 74, 6700 Esbjerg
7616 1616‎

De fleste borgerservicecentre har også en rådgiver. Og dem der ikke har en direkte rådgiver, kan hurtigt formidle kontakt til én der kan hjælpe istedet....

Efter omlægningerne, har flere også fået nye stillingsbetegnelser, så måske hedder det VI ville kalde en borgerrådgiver, noget andet nu......måske derfor forvirringen er total?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 11:40   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er ikke et krav, at der skal være borgerrådgiver i enhver kommune, det er kun et tilbud, som nogle kommuner har valgt at gøre.
Jeg tror ikke, der er en borgerrådgivning i Esbjerg. Har også lige prøvet at søge rundt på nettet.
Men hvem skal du have fat i, nu hvor du nævner, at den, som du har prøvet at få fat i, har 14 dages ferie. Måske folk, som du har ringet til har forvekslet med borgerrådgiver og borgerservice?? Du kan evt. søge på kommunens hjemmeside og finde frem til den afdeling, som din sag handler om.

Helenekr: Borgerservice er ikke det samme som borgerrådgiver. Borgerrådgiver er noget helt andet. Det er et sted, hvor man kan få gennemgået sine klager, om kommunen har væsentlige fejl i sagsbehandlingen. Borgerrådgivningen retter så henvendelse til den afdeling som har lavet fejl osv... Det gør Borgerservice ikke.
Ordet borgerrådgiver har ikke noget med stillingsbetegnelse at gøre. Det er en borgerrådgivning med flere ansatte, mange af dem er jurister.
Jeg har selv brugt borgerrådgivning i min kommune.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 13:27   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, alt det ved jeg godt. Men jeg fik fat i borgerrådgiveren gennem borgerservice, dejlig nemt og ukompliceret....jeg ringede, de viderestilte. Borgerrådgiveren var så ikke på Amager hvor jeg bor, men i indre by.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 15:11   #5
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Aner ikke om Esbjerg har det, det er ikke et krav, her i Fredericia har vi ikke en.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 17:59   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er det jeg mener med borgerrådgiver, hvis en kommune ikke har en borgerrådgiver, så har de nok én der kan nogenlunde det samme. Men hvad sådan en hedder, ved jeg så ikke....borgerjurist måske, hehehe.
Borgere burde da krav på rådgivning......men jeg ved godt det ikke er en selvfølge.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Borgerrådgiver. phhmw Nyttigt at vide for Førtidspensionister 14 04-05-2014 19:11
Borgerrådgiver phhmw Alt det andet 2 29-09-2012 17:56
Borgerrådgiver kisser72 Alt det andet 6 17-01-2012 10:50
Odsherred får borgerrådgiver Huldra Politik og Samfund 2 27-06-2011 08:57
Borgerrådgiver ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 3 03-03-2010 21:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension